Galleri

Konferencer med rum til inspiration, dialog og læring

Ta' et smugkig på vores konferencefaciliteter

Billeder siger meget, men ikke alt. Vi h√•ber derfor, at de giver dig lyst til at kigge forbi og opleve vores sk√łnne faciliteter i virkeligheden.

Foresp√łrgsel

Udfyld felterne herunder for at sende os en uforpligtende foresp√łrgsel om din n√¶ste konference eller dit n√¶ste m√łde eller kursus. Du f√•r svar inden for en arbejdsdag. Du er naturligvis ogs√• velkommen til at ringe til os p√• 70 12 36 00.

Nyt om m√łder og konferencer

Guide til b√¶redygtige m√łder

Guide til b√¶redygtige m√łder

√ėnsker du at afholde dit arrangement et sted, hvor der arbejdes aktivt med at mindske virksomhedens (og dermed ogs√• arrangementets) aftryk p√• milj√łet?I s√• fald kan du med fordel v√¶lge et konferencecenter, der kan svare ja (og gerne uddybe) nedenst√•ende tre sp√łrgsm√•l.1. Arbejder I aktivt med genbrug?Der er mange elementer, som kan genbruges i forbindelse med m√łder, kurser og konferencer. Sp√łrg derfor indtil, om stedet genbruger fx navneskilte, papir og n√łglekort.Nogle konferencecentre arbejder desuden aktivt med at opfordre g√¶sterne til at genbruge fx h√•ndkl√¶der, batterier og plastflasker.Kig efter konferencesteder med Den Gr√łnne N√łgle.2. V√¶lger I √łkologisk og/eller lokalt?√ėkologi g√•r ud p√• at v√¶lge s√• naturligt, som det kan lade sig g√łre for p√• den m√•de at undg√• s√• mange skadelige stoffer som muligt, samtidig med at der passes p√• naturen og dyrene.√ėkologi er dog ikke altid lig med b√¶redygtigt, da k√łkkener, der udelukkende bruger √łkologiske varer, ofte er n√łdt til at f√• fragtet varerne langvejsfra ‚Äď hvilket jo bestemt ikke er godt for milj√łet. G√• derfor efter konferencesteder, der k√łber b√•de√łkologisk og lokalt.V√¶lg konferencesteder med certificeringen Det √ėkologiske Spisem√¶rke.3. Mindsker I ressourcespild?Konferencecentre bruger mange ressourcer og har derfor ogs√• god mulighed for at reducere deres ressourcespild. De kan f.eks. minimere madspild ved at give madrester nyt liv. Eller ved anvende mindre tallerkener, s√• g√¶sterne ikke fylder den med mere, end de kan spise.Nogle konferencecentre har ogs√• afskaffet plastikflaskerne og serverer i stedet postevand, hvilket er med til at minimere udledningen af CO2 v√¶sentligt.Herudover kan du med fordel v√¶lge et konferencecenter, som har fokus p√• vandforbruget ved at have installeret vandbesparende armaturer og toiletter.G√• efter konferencecentre med Den Gr√łnne N√łgle.HUSET Middelfart kan selvf√łlgelig svare ja og uddybe alle tre sp√łrgsm√•l.N√•r det ikke kun er maden, der giver god smag i mundenN√•r Dyrenes Beskyttelse v√¶lger konferencecenter, prioriterer de en forplejning, der giver god samvittighed. Som en stor forening har Dyrenes Beskyttelse j√¶vnligt brug for lokaler til at afholde kurser og m√łder ude af huset b√•de for foreningens mange frivillige ‚Äď men ogs√• for ansatte og bestyrelsen. Det sker 1-2 gange om m√•neden ‚Äď og somme tider mere. Derfor v√¶gter de h√łjt at v√¶lge et konferencecenter, hvor v√¶rdierne er i orden.‚ÄĚVi har et krav om, at alt k√łdet, k√łkkenet serverer, skal v√¶re friland eller √łkologi. Det er klart, at vi v√¶gter forplejning med god dyrevelf√¶rd rigtig h√łjt i valget af konferencecenter.Men vi har ogs√• mange vegetarer og veganere i vores hus. Derfor skal der ogs√• v√¶re mulighed for at f√• en l√¶kker og m√¶ttende menu uden k√łd eller andre animalske produkter,‚ÄĚ siger Yvonne Johansen, der er Dyrev√¶rnschef hos Dyrenes Beskyttelse og fort√¶ller, at klimavenlighed ogs√• er et plus.‚ÄĚ√ėkologi og friland g√•r ofte h√•nd i h√•nd med god dyrevelf√¶rd, b√¶redygtighed og milj√ł. S√• det giver ofte sig selv, n√•r vi v√¶lger konferencested, at vi f√•r vores √łnsker opfyldt,‚ÄĚ siger hun.De specifikke krav betyder, at der s√¶rligt er et kriterium, der er altafg√łrende for Dyrenes Beskyttelses valg af konferencested.‚ÄĚPersonalet skal v√¶re im√łdekommende over for vores √łnsker, s√• vi ikke f√łler os til besv√¶r, siger Yvonne Johansen.Den Gr√łnne N√łgleDen Gr√łnne N√łgle er turismens internationale milj√łm√¶rke, som gives til turistvirksomheder, som g√łr en ekstra indsats for at beskytte milj√łet.En milj√łm√¶rket virksomhed skal leve op til mange konkrete og relevante milj√łkrav, som sikres ved en omfattende godkendelsesprocedure og ved l√łbende kontrol.Nogle af de mange kravene er bl.a.:Apparater og lys slukkes, n√•r det ikke er i brugDer tilbydes vegetariske retter for at minimere k√łdforbrugetMinimum 10 % af de indk√łbte f√łdevarer er √łkologiskeDer anvendes ikke kemiske ukrudtsbek√¶mpelsesmidler p√• matriklenDet √ėkologiske Spisem√¶rkeDet √ėkologiske Spisem√¶rke er en gratis statskontrolleret m√¶rkningsordning for spisesteder. Det √ėkologiske Spisem√¶rke viser, hvor stor en del af de indk√łbte f√łde- og drikkevarer p√• spisestedet, der er √łkologiske. B√•de offentlige og private spisesteder kan f√• Det √ėkologiske Spisem√¶rke.Det √ėkologiske Spisem√¶rke findes i tre udgaver:Guld (90-100 %)S√łlv (60-90 %)Bronze (30-60 %)Nogle konferencesteder v√¶lger bevidst certificeringen i bronze, da det samtidig giver stedet mulighed for at v√¶gte lokale og √•rstidsbestemte r√•varer, som ligeledes er med til at sk√•ne milj√łet.
Læs mere
14 august, 2019
Velfungerende teknik ‚Äď tak!

Velfungerende teknik ‚Äď tak!

‚ÄĚTeknikken skal bare fungere‚ÄĚ. S√•dan lyder et af topkriterierne, n√•r m√łdeplanl√¶ggere skal v√¶lge et sted for deres n√¶ste m√łde, kursus eller konference. Og det er der som s√•dan ikke noget m√¶rkeligt i. Teknikken er nemlig ofte altafg√łrende for m√łdets succes.Af Louise Lyngs√ł Kj√¶rulffMere og mere teknikUdsigten, lokalet og forplejningen kan v√¶re nok s√• l√¶kre, men hvis teknikken ikke er i orden, vil langt de fleste vurdere m√łdet negativt. Der er nemlig ikke noget mere irriterende end mikrofoner, der ikke virker ordentligt. Billeder, der flimrer. √ėdelagte l√¶rreder. Larmende projektorer. Eller manglende kabler.De fleste opl√¶g og foredrag er nemlig afh√¶ngige af teknik ‚Äď og tendensen ser ikke ud til at vende lige forel√łbigt. Tv√¶rtimod.Nye teknik-tendenserFor bare f√• √•r siden bestod et foredrag typisk af en opl√¶gsholder og en simpel PowerPoint-pr√¶sentation. Drillede teknikken dengang, var det ofte v√¶rst for opl√¶gsholderen, da pr√¶sentationen ofte fungerede som noter.I dag er det dog sj√¶ldent kun foredragsholderen, der er afh√¶ngig af teknikken. M√łdedeltagerne engageres og involveres i stigende grad ved hj√¶lp af de tekniske muligheder.Via wi-fi skal deltagerne kunne stemme, bestemme og besvare sp√łrgsm√•l i l√łbet af opl√¶gget. Ligesom foredragsholderen skal kunne vise noget online uden at bekymre sig om, hvorvidt det tr√•dl√łse netv√¶rk fungerer.En tekniker t√¶t p√•Vigtigheden af, at teknikken fungerer har derfor medf√łrt, at flere og flere m√łdebookere ikke kun eftersp√łrger velfungerende teknik, men ogs√• tilknyttede teknikere, som g√łr, at opl√¶gsholderen ubekymret kan g√• p√• ‚Äď og uden problemer gennemf√łre opl√¶gget.I HUSET Middelfart har vi et hold teknikere ansat, som s√łrger for at tjekke teknikken inden alle foredrag, hj√¶lpe opl√¶gsholderen med at f√• tilsluttet sin laptop eller tablet samt montere og installere mikrofonen og den tr√•dl√łse presenter. Og skulle der mod forventning v√¶re teknik, der driller, s√• er det bare at benytte den direkte hotline til HUSETs teknikerservice 24/7.Se mere om udstyr, teknik og teknikere i HUSET Middelfart.
Læs mere
8 august, 2019
M√łdedeltagere forventer unikke m√łdeoplevelser

M√łdedeltagere forventer unikke m√łdeoplevelser

Er du i tvivl om, hvordan du sammens√¶tter et m√łde, som dine deltagere aldrig glemmer? Her f√•r du et indblik i, hvad der trender i m√łdebranchen lige nu.Tidligere var m√łder og konferencer helt klassiske med faglige foredrag, og hvor m√łdebookernes prim√¶re krav var lokalefaciliteter med god plads. Men i dag er kravene til m√łdestederne langt st√łrre. Det fort√¶ller Marlene Sylvester-Hvid, der er administrerende direkt√łr hos Danske Konferencecentre, som i over 20 √•r har hjulpet m√łdebookere med at finde konferencer, m√łder og events.‚ÄĚM√łdedeltagerne har langt st√łrre krav til m√łdet i dag og vil have unikke aktiviteter oplevelser. Derfor forventer m√łdebookerne, at m√łdestederne kan inspirere og udfordre dem. L√¶kre lokaler er ikke l√¶ngere nok. Det betyder, at m√łdestederne skal v√¶re opdaterede p√• det nyeste inden for m√łder og kunne matche √łnsker om temaer,‚ÄĚ siger hun og tilf√łjer:‚ÄĚSamtidig √łnsker de ogs√• at blive holdt i h√•nden fra start til slut af den samme kontaktperson fra m√łdestedet. Denne m√łdeservice skaber tryghed, hvilket har stor betydning som m√łdebooker, n√•r man skal stable et stort arrangement p√• benene.‚ÄĚInddragelse af m√łdedeltagerneFor at skabe unikke m√łdeoplevelser, er der if√łlge Marlene Sylvester-Hvid behov for at have den rette sammens√¶tning af faglige indslag og alternative aktiviteter. Nogle af de trends, vi ser lige nu, er brugen af digitale v√¶rkt√łjer til at g√łre foredragene mere levende.‚ÄĚDet kunne for eksempel v√¶re v√¶rkt√łjer med afstemninger, der inddrager m√łdedeltagerne. P√• den m√•de bliver de mere n√¶rv√¶rende og husker bedre. Det er ikke nok at fylde m√łdedeltagerne med faglig viden. De skal underholdes og aktiveres,‚ÄĚ siger Marlene Sylvester-Hvid.Hun fort√¶ller, at man for eksempel i USA arbejder meget med at samle data til at forme programmet efter m√łdedeltagernes √łnsker i l√łbet af dagen. P√• den m√•de bliver hvert m√łde personligt.‚ÄĚVi ser det ikke s√• meget i Danmark endnu, men det kunne sagtens blive fremtiden,‚ÄĚ siger Marlene Sylvester-Hvid.Sansernes √•rSom i mange andre brancher skifter temaerne. I √•r er det sansernes √•r i m√łdebranchen, hvor m√łderne i h√łjere grad drager alle sanser i spil.‚ÄĚVi skal m√¶rke det hele meget mere og v√¶re endnu mere til stede. Det kan for eksempel v√¶re gennem lyd, lys og mad ,‚ÄĚ siger Marlene Sylvester-Hvid, der fort√¶ller, at ogs√• naturen er blevet et popul√¶rt element at g√łre til en del af m√łdet.Danske Konferencecentre oplever stigende eftersp√łrgsel p√• m√łdelokationer, som ligger t√¶t p√• gr√łnne omr√•der.‚ÄĚDet handler om f√łlelser og tilstedev√¶relse, at komme v√¶k fra det digitale og f√• ny energi. Det er ogs√• med til at √łge l√¶ringen til m√łdet,‚ÄĚ siger Marlene Sylvester-Hvid og sl√•r fast: ‚ÄĚDet er ikke l√¶ngere selve produktet, der er interessant, men alt det udenom. Det handler om den samlede oplevelse.‚ÄĚ
Læs mere
24 maj, 2019