Galleri

Konferencer med rum til inspiration, dialog og læring

Ta' et smugkig på vores konferencefaciliteter

Billeder siger meget, men ikke alt. Vi h√•ber derfor, at de giver dig lyst til at kigge forbi og opleve vores sk√łnne faciliteter i virkeligheden.

    Foresp√łrgsel

    Udfyld felterne herunder for at sende os en uforpligtende foresp√łrgsel om din n√¶ste konference eller dit n√¶ste m√łde eller kursus. Du f√•r svar inden for en arbejdsdag. Du er naturligvis ogs√• velkommen til at ringe til os p√• 70 12 36 00.

    Nyt om m√łder og konferencer

    Gr√łnne grise p√• gaflen i HUSET Middelfart

    Gr√łnne grise p√• gaflen i HUSET Middelfart

    Der var engang en fynsk landmand, en fynsk slagter og et fynsk konferencecenter. Det lyder som starten p√• et eventyr ‚Äď og det er det n√¶sten ogs√•. Men det er ogs√• starten p√• et godt og lokalt samarbejde, med fokus p√• dyrevelf√¶rd, b√¶redygtighed og h√łj k√łdkvalitet. Mere end bare p√łlsesnak HUSET Middelfart startede med at k√łbe 10 grise, men er nu oppe p√• 40. De bor dog ikke p√• adressen Hindsgavl All√© 2, hvor konferencecenteret ligger, men starter derimod deres dage ved en lokal landmand og ender som smagfulde serveringer i HUSETs Restaurant. Grisene er hverken tilf√¶ldigt valgt eller helt almindelige ‚Äď de er nemlig gr√łnnere og mere b√¶redygtige end konventionelle slagtegrise, hvilket er helt i tr√•d med HUSET Middelfarts m√•l om at minimere virksomhedens aftryk p√• milj√łet. ‚ÄĚVi har dagligt flere hundrede g√¶ster i huset, vi kan derfor ikke helt undg√• at en vis milj√łbelastning, men vi kan minimere den s√• meget som muligt", fort√¶ller HUSET Middelfarts F&B Chef Kim Regweg, der nu vil fork√¶le g√¶sterne med fork√¶lede grise. L√ÜS OGS√Ö: √ėkologisk Bronzem√¶rke til HUSET Middelfart ‚ÄĚVi har i flere √•r v√¶ret certificeret med Den Gr√łnne N√łgle og Det √ėkologiske Spisem√¶rke i bronze, hvilket betyder, at vi bl.a. serverer mindre anretninger ad gangen, minimerer k√łdforbruget ved at tilbyde vegetariske retter, og at mellem 30-60 % af det, vi serverer, er √łkologisk‚ÄĚ, siger Kim Regweg. Grise med kr√łlle p√• halen HUSET Middelfarts grise kommer fra familieg√•rden Pileg√•rden, som ligger i Broby √łst for Middelfart. Her har landmanden Ulrich Rasmussen specialiseret sig i at avle grise med kr√łlle p√• halen.Mange kender udtrykket, men de f√¶rreste kender betydningen af grisenes kr√łlle p√• halen og den indsats det kr√¶ver. ‚ÄĚN√•r grise bliver stressede, bider de hinanden i halen,‚ÄĚ siger Ulrich Rasmussen og forts√¶tter: ‚ÄĚen kr√łlle p√• halen er derfor et parameter for, at grisen har det godt.‚ÄĚ P√• Pileg√•rden er det dog ikke nok, at grisene har kr√łlle p√• halen. De skal samtidig leve op til en r√¶kke krav om dyrevelf√¶rd, som har sikret Pileg√•rdsgrisen to ud af tre hjerter i F√łdevarestyrelsens dyrevelf√¶rdsm√¶rke. Kravene er bl.a., at grisene skal v√¶re medicinfrie, de skal have god plads, v√¶re l√łsg√•ende og have halm p√• gulvet ‚Äď og s√• m√• de maks. transporteres 8 timer, f√łr de bliver slagtet, da k√łreturen ogs√• stresser grisene. L√ÜS OGS√Ö: Hvad er trenden indenfor konference- og m√łdeforplejning ‚ÄĚPileg√•rdsgrisene transporteres endda kun 15 minutter fra g√•rden til N√łrre S√łby Slagteren, hvilket b√•de har en v√¶sentlig betydning for k√łdets kvalitet og milj√łbelastningen. Grisene n√•r nemlig ikke at blive s√¶rlig stresset eller udmattet p√• den korte k√łretur ‚Äď og det sikrer bland andet mere saftigt og m√łrt grisek√łd,‚ÄĚ fort√¶ller Ulrich Rasmussen. En p√łlse med f√łl‚Äôse En del af grisek√łdet bliver til HUSET Middelfarts helt egen signaturp√łlse ‚Äď nemlig en brunchp√łlse med ramsl√łg. P√łlsen er udviklet i samarbejde med N√łrre S√łby Slagteren p√• Midtfyn, som er specialister i gourmetp√łlser. ‚ÄĚI b√łgeskoven 25 meter fra vores indgangen v√¶lter det hvert for√•r op med ramsl√łg, som vi bl.a. bruger i vores pesto, marinader og bagv√¶rk. Vi synes derfor, det gav god mening ogs√• at lade ramsl√łg indg√• i vores signaturp√łlse‚ÄĚ fort√¶ller souschef i k√łkkenet i HUSET Middelfart, Michael Hansen. L√ÜS OGS√Ö: Guide til b√¶redygtige m√łder Ramsl√łg har en mild smag af hvidl√łg, hvilket sammen med en s√¶rlig krydderblanding giver p√łlserne en fantastisk og meget karakterfuld smag. ‚ÄĚP√łlserne vil prim√¶rt v√¶re at finde p√• morgenbuffeten, men ogs√• som en del HUSETs gourmethotdog, der med j√¶vne mellemrum serveres til fx frokost og natmad", siger Michael Hansen. Udover signaturp√łlser, vil de forskellige udsk√¶ringer af grisene bl.a. ende som gammeldags rullep√łlse, peberbacon, krogmodnet nakkefilet og en masse andre smagfulde serveringer. L√ÜS OGS√Ö: 5 gode r√•d til bedre konferencer i fremtiden Restauranten i HUSET Middelfart arbejder med grisene ud fra nose2tail-princippet, hvilket betyder, at hele grisen bruges - fra snude til hale - s√• man undg√•r madspild, og samtidig sikrer g√¶sterne mere smagsintense og b√¶redygtige serveringer.
    Læs mere
    15 november, 2020
    COVID19 hensyn – SAFE TO VISIT

    COVID19 hensyn – SAFE TO VISIT

    I HUSET Middelfart f√łlger vi HORESTAs ‚ÄĚSAFE TO VISIT‚ÄĚ program. Samtlige medarbejdere i HUSET er certificeret efter gennemf√łrt Safe to visit kursusforl√łb. Det er din tryghed og sikkerhed for, at vi lever op til myndighedernes krav og anbefalinger til g√¶steh√•ndtering, reng√łring og hygiejne. TIL ALLE G√ÜSTER i HUSET MIDDELFART:Medbring mundbind, n√•r du bes√łger HUSET - og hj√¶lp os med at vi passer endnu bedre p√• hinanden. Vi anbefaler ogs√• at downloade smittestop-appen p√• din mobil - s√• vi alle kan bidrage til smitteopsporing. ‚ÄĚSAFE TO VISIT‚ÄĚ ‚Äď programmet hos HUSET indeholder f√łlgende: KLAR INFORMATION OM GOD ADF√ÜRDVi har synlige skilte i alle lokaler om g√¶steantal og retningslinjerne vi f√łlger p√• baggrund af sundhedsstyrelsens anbefalinger. Vi opfordrer naturligvis ogs√•, alle vores g√¶ster til at holde god afstand og v√¶re bevidst om egen helbredstilstand for forsvarlig omgang med √łvrige g√¶ster. √ėGET RENG√ėRING, VASK OG DESINFEKTIONVi g√łr grundigt rent og desinficerer de kontaktpunkter, som ber√łres af mange - et √łget antal gange dagligt. Og vi har naturligvis ogs√• sk√¶rpet reng√łring i forbindelse med b√•de ankomst og afrejse. Der er adgang til sprit og aft√łrringsklude i alle lokaler. Og der er alle steder i HUSET fokus p√• let adgang til at vaske og spritte h√¶nder af. SIKKER AFSTANDArealerne inde og ude tilpasses l√łbende efter de til enhver tid g√¶ldende retningslinjer, som myndighederne anbefaler. Vores m√łdelokaler er indrettet, s√• smittefare minimeres, og der kan holdes afstand. Vi har retningslinjer for ophold i lokaler og √łvrige g√¶steomr√•der, herunder afstandsmarkering og √łvrig informativ skiltning til vores g√¶ster. SIKKERHED FOR H√ėJT HYGIEJNENIVEAUVores medarbejdere orienteres l√łbende om myndighedernes anbefalinger og retningslinjer. Alle medarbejder har gennemf√łrt modulerne i HORESTAs "Safe to visit kursus", og har derfor √łget fokus p√• hygiejne, sikker afstand og tryghed for alle. STYR P√Ö ARBEJDSGANGEVi har √¶ndret vores arbejdsgange, s√• vi minimerer tiden, hvor der er t√¶t kontakt mellem g√¶ster, medarbejdere og leverand√łrer. Vi har udarbejdet en plan for h√•ndtering af tilf√¶lde, hvor der er mistanke om ‚Äď eller er bekr√¶ftet ‚Äď COVID19smitte blandt g√¶ster eller personale. Retningslinjerne er g√¶ldende for alle bes√łgende, b√•de i HUSETs Konferencecenter og HUSETs Byggeudstilling. Har du brug for yderligere afklaring i forhold til dit bes√łg, er vi naturligvis som altid klar til at besvare dine sp√łrgsm√•l. L√¶s mere om HORESTAs ‚ÄĚSAFE TO VISIT‚ÄĚ program ‚Äď klik her. HUSETs COVID19 afbestillingsgaranti: Ved en ny udmelding fra myndighederne om forsamlingsforbud grundet pandemi, kan din booking flyttes eller annulleres omkostningsfrit. Vi tilpasser l√łbende vores h√•ndtering af hensynene til vores g√¶ster, og informationen her p√• siden vil i takt hermed blive opdateret. Vi gl√¶der os til at byde dig velkommen til et trygt bes√łg i HUSET Middelfart.
    Læs mere
    26 oktober, 2020
    G√¶sternes sikkerhed har f√łrsteprioritet

    G√¶sternes sikkerhed har f√łrsteprioritet

    I marts kom en lille virus til Danmark, som satte store spor ‚Äď specielt i m√łde- og konferencebranchen. P√• blot f√• dage gik bookingkalenderen for HUSET Middelfarts konferenceafdeling fra at v√¶re s√• godt som fyldt, til at v√¶re n√¶sten tom det f√łrste halv√•r af 2020. Men nu er b√•de personale og g√¶sterne heldigvis tilbage, og har v√¶ret det en lille m√•neds tid. Flere ting er √¶ndret siden nedlukningen, men meget er heldigvis det samme, fx smilene man m√łder i HUSET Middelfart. G√¶sternes sikkerhed, tryghed og tilfredshed har f√łrsteprioritet i HUSET Middelfart. Det er der som s√•dan ikke noget nyt i. Det nye best√•r if√łlge kundechef Trine Duus Andreasen i grundlaget for at skabe dette. ‚ÄĚTidligere var den vigtigste faktor for at skabe tryghed blandt vores m√łdebookere; At teknikken virkede up√•klagelig, og at der var styr p√• dagens program. Det er stadig vigtigt, men sikkerheden omkring vores h√•ndtering af coronasituationen har overtaget f√łrstepladsen,‚ÄĚ fort√¶ller hun. HUSET Middelfart skal lige som alle andre virksomheder overholde og forholde sig til de nye retningslinjer og anbefalinger, men √łnsker samtidig at have fokus p√• at give g√¶sterne en god oplevelse og service. ‚ÄĚVi har valgt at g√• med livrem og seler i forhold til at mindske smitterisikoen blandt vores g√¶ster og medarbejdere. Vi har derfor valgt at f√łlge HORESTAs ‚ÄĚSafe to Visit‚ÄĚ-program, og herudover har samtlige ansatte gennemf√łrt og best√•et det tilh√łrende kursus. Alle i HUSET Middelfart er derfor kl√¶dt p√• til at h√•ndtere den nuv√¶rende situation optimalt og bidrage til en h√łj hygiejnesikkerhed,‚ÄĚ fort√¶ller Trine Duus Andreasen. Mindre fysisk kontakt, men stadig √łjenkontakt COVID-19 smitter heldigvis ikke gennem synet. S√• selvom afstanden til g√¶sterne er blevet st√łrre ‚Äď og den fysiske kontakt er blevet mindre, prioriteres god √łjenkontakt og smil stadig i HUSET Middelfart. ‚ÄĚVi er kendt for vores gode service og im√łdekommende personale ‚Äď og d√©t hverken kan eller skal corona lave om p√•‚ÄĚ, fastsl√•r Trine Duus Andreasen og forts√¶tter: ‚ÄĚS√• selvom vi ikke fysisk er lige s√• t√¶t p√• vores g√¶ster, som vi plejer, skal de f√łle og vide, at vi stadig st√•r til fuld r√•dighed for dem.‚ÄĚ Alle er derfor blevet instrueret i, hvordan den gode g√¶stekontakt kan bibeholdes, uden at det g√•r udover g√¶stesikkerheden. I HUSET Middelfart er der desuden gennemf√łrt en r√¶kke nye procedurer og rutiner, som personalet skal f√łlge og g√¶sterne opfordres til at overholde. Der er naturligvis sat h√•ndsprit og afstandsmarkeringer op flere steder, reng√łringsprocedurerne er sk√¶rpet, og serveringerne er nu portionsanrettet. Alle udviser ansvarlig adf√¶rd Flere steder i HUSET Middelfart er der opsat vejledninger og anbefalinger i forhold til god hygiejne og adf√¶rd. If√łlge Trine Duus Andreasen har alle hurtigt v√¶nnet sig til de nye arbejdsgange og efterlever den √łnskede adf√¶rd. ‚ÄĚVi oplever generelt, at vores g√¶ster er gode til at holde afstand og f√łlge myndighedernes retningslinjer for at mindske smittespredningen. Og at vores medarbejdere ‚Äď i de f√• tilf√¶lde, hvor det er n√łdvendigt ‚Äď er gode til at vejlede og minde g√¶sterne om, hvordan de skal handle og agere, uden at det bliver opfattet som en irettes√¶ttelse‚ÄĚ fort√¶ller hun. Indtil videre har HUSET Middelfart ikke oplevet nogle sundhedskritiske f√łlger af COVID-19, men har en plan klar til udrulning, hvis en eller flere g√¶ster eller personale p√• et tidspunkt skulle blive smittet med coronavirus. ‚ÄĚAlle kan derfor stadig trygt afholde deres m√łder, kurser og konferencer hos os ‚Äď vi har styr p√• b√•de sikkerheden, sundheden og teknikken‚ÄĚ, fastsl√•r Trine Duus Andreasen med et smil. L√¶s mere om HUSET Middelfarts COVID-19-h√•ndtering.
    Læs mere
    4 september, 2020