4 september, 2020

Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

Af Louise Lyngsø Kjærulff
Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

I marts kom en lille virus til Danmark, som satte store spor – specielt i møde- og konferencebranchen. På blot få dage gik bookingkalenderen for HUSET Middelfarts konferenceafdeling fra at være så godt som fyldt, til at være næsten tom det første halvår af 2020. Men nu er både personale og gæsterne heldigvis tilbage, og har været det en lille måneds tid. Flere ting er ændret siden nedlukningen, men meget er heldigvis det samme, fx smilene man møder i HUSET Middelfart.

Gæsternes sikkerhed, tryghed og tilfredshed har førsteprioritet i HUSET Middelfart. Det er der som sådan ikke noget nyt i. Det nye består ifølge kundechef Trine Duus Andreasen i grundlaget for at skabe dette.

”Tidligere var den vigtigste faktor for at skabe tryghed blandt vores mødebookere; At teknikken virkede upåklagelig, og at der var styr på dagens program. Det er stadig vigtigt, men sikkerheden omkring vores håndtering af coronasituationen har overtaget førstepladsen,” fortæller hun.

HUSET Middelfart skal lige som alle andre virksomheder overholde og forholde sig til de nye retningslinjer og anbefalinger, men ønsker samtidig at have fokus på at give gæsterne en god oplevelse og service.

”Vi har valgt at gå med livrem og seler i forhold til at mindske smitterisikoen blandt vores gæster og medarbejdere. Vi har derfor valgt at følge HORESTAs ”Safe to Visit”-program, og herudover har samtlige ansatte gennemført og bestået det tilhørende kursus. Alle i HUSET Middelfart er derfor klædt på til at håndtere den nuværende situation optimalt og bidrage til en høj hygiejnesikkerhed,” fortæller Trine Duus Andreasen.

Mindre fysisk kontakt, men stadig øjenkontakt

COVID-19 smitter heldigvis ikke gennem synet. Så selvom afstanden til gæsterne er blevet større – og den fysiske kontakt er blevet mindre, prioriteres god øjenkontakt og smil stadig i HUSET Middelfart.

”Vi er kendt for vores gode service og imødekommende personale – og dét hverken kan eller skal corona lave om på”, fastslår Trine Duus Andreasen og fortsætter: ”Så selvom vi ikke fysisk er lige så tæt på vores gæster, som vi plejer, skal de føle og vide, at vi stadig står til fuld rådighed for dem.”

Corona Covid-19 håndsprit hygiejne

Alle er derfor blevet instrueret i, hvordan den gode gæstekontakt kan bibeholdes, uden at det går udover gæstesikkerheden.

I HUSET Middelfart er der desuden gennemført en række nye procedurer og rutiner, som personalet skal følge og gæsterne opfordres til at overholde. Der er naturligvis sat håndsprit og afstandsmarkeringer op flere steder, rengøringsprocedurerne er skærpet, og serveringerne er nu portionsanrettet.

Alle udviser ansvarlig adfærd

Flere steder i HUSET Middelfart er der opsat vejledninger og anbefalinger i forhold til god hygiejne og adfærd. Ifølge Trine Duus Andreasen har alle hurtigt vænnet sig til de nye arbejdsgange og efterlever den ønskede adfærd.

”Vi oplever generelt, at vores gæster er gode til at holde afstand og følge myndighedernes retningslinjer for at mindske smittespredningen. Og at vores medarbejdere – i de få tilfælde, hvor det er nødvendigt – er gode til at vejlede og minde gæsterne om, hvordan de skal handle og agere, uden at det bliver opfattet som en irettesættelse” fortæller hun.

Corona Covid-19 håndsprit hygiejne

Indtil videre har HUSET Middelfart ikke oplevet nogle sundhedskritiske følger af COVID-19, men har en plan klar til udrulning, hvis en eller flere gæster eller personale på et tidspunkt skulle blive smittet med coronavirus.

”Alle kan derfor stadig trygt afholde deres møder, kurser og konferencer hos os – vi har styr på både sikkerheden, sundheden og teknikken”, fastslår Trine Duus Andreasen med et smil.

Læs mere om HUSET Middelfarts COVID-19-håndtering.

Læs også ...

SAFE TO VISIT – COVID19 hensyn

SAFE TO VISIT – COVID19 hensyn

I HUSET Middelfart følger vi HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program. Samtlige medarbejdere i HUSET er certificeret efter gennemførte Safe to visit kursusforløb. Det er din tryghed og sikkerhed for, at vi lever op til myndighedernes krav og anbefalinger til gæstehåndtering, rengøring og hygiejne. OPFORDRING TIL ALLE VORES KONFERENCEGÆSTER:Medbring dit eget mundbind, når du er mødegæst i HUSET - og hjælp os med at passe endnu bedre på hinanden. Vi anbefaler vores gæster, at downloade smittestop-appen til deres mobil. ”SAFE TO VISIT” – programmet hos HUSET indeholder følgende: KLAR INFORMATION OM GOD ADFÆRDVi har synlige skilte i alle lokaler om gæsteantal og retningslinjerne vi følger. Dertil opfordrer vi vores gæster til at holde god afstand og være bevidst om egen helbredstilstand for forsvarlig omgang med øvrige gæster. ØGET RENGØRING, VASK OG DESINFEKTIONVi gør grundigt rent og desinficerer de kontaktpunkter, mange rører ved - et øget antal gange dagligt. Der er adgang til sprit og aftørringsklude i alle lokaler. Der er alle steder fokus på let adgang til at vaske og spritte hænder af. SIKKER AFSTANDBåde indendørs og udendørs har vi indrettet vores virksomhed, så vi sikrer god afstand mellem gæster. SIKKERHED FOR HØJT HYGIEJNENIVEAUVores medarbejdere orienteres løbende om myndighedernes anbefalinger og retningslinjer. Alle medarbejder har gennemført modulerne i HORESTAs "Safe to visit kursus", og har derfor øget fokus på hygiejne, sikker afstand og tryghed for alle. STYR PÅ ARBEJDSGANGEVi har ændret vores arbejdsgange, så vi minimerer tiden, hvor der er tæt kontakt mellem gæster, medarbejdere og leverandører. Vi har udarbejdet en plan for håndtering af tilfælde, hvor der er mistanke om – eller er bekræftet – COVID19smitte blandt gæster eller personale. Retningslinjerne er gældende for alle besøgende, både i HUSETs Konferencecenter og HUSETs Byggeudstilling. Har du brug for yderligere afklaring i forhold til dit besøg, er vi naturligvis som altid klar til at besvare dine spørgsmål. Læs mere om HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program – klik her. HUSETs COVID19 afbestillingsgaranti: Ved en ny udmelding fra myndighederne om forsamlingsforbud grundet pandemi, kan din booking flyttes eller annulleres omkostningsfrit. Vi tilpasser løbende vores håndtering af hensynene til vores gæster, og informationen her på siden vil i takt hermed blive opdateret. Vi glæder os til at byde dig velkommen til et trygt besøg i HUSET Middelfart.
Læs mere
24 september, 2020
Partner i Naturpark Lillebælt

Partner i Naturpark Lillebælt

Når du ser ud over Lillebælt, kan du let fornemme en særlig energi. Det strømmende Lillebælt er kernen i naturparken, omkranset af smukke kyster og bølgende landskaber. Naturpark Lillebælt er en marine naturpark, som ligger lige her i hjertet af Danmark. Det er landets største naturpark og området byder på en perlerække af unikke naturoplevelser. Som partner i Naturpark Lillebælt er vi i HUSET Middelfart en del af et fællesskab med professionelle aktører. Vores virksomhed ligger få hundrede meter fra Fanøsund og Lillebælt, og det er for os naturligt at tage ansvar, og have respekt for naturen og lokalsamfundet. Som partner arbejder vi sammen med Naturpark Lillebælt om at finde en balance mellem at benytte og beskytte naturen, både i vores daglige arbejde og i kommunikationen med vores kunder og gæster. Naturpark Lillebælt – et fælles fyrtårn Vi er stolte over at drive forretning i Danmarks største Naturpark, fordi vi er med til at tilbyde et hav af gode oplevelser ved, over og under Lillebælt – hele året. Oplevelser, som giver os lyst til at passe på Lillebælt. Som kursus- og konferencecenter placeret midt i områdets skønne natur, benytter vi de oplagte muligheder der er, for at vores gæster kan kombinere deres ophold i HUSET med alt fra en gå- eller løbetur i området, til teambuilding og kulturoplevelser som der i rigt mål er mulighed for.Området har noget for alle - uanset om du er til spænding og aktivitet, eller du søger naturens dybe stille ro. Ved Lillebælt kan du nyde hav og kyst på mange måder: dykke, fiske, sejle, padle, vandre, cykle. Naturpark Lillebælt rummer et stort internationalt beskyttet naturområde, som både er unikt på land og til vands. Marsvinet den lille hval - bryder havoverfladen i Lillebælt gang på gang, og fra april til september er det et af de bedste steder i verden at se den. Marsvinenes tilstedeværelse gør samtidig Lillebælt til det mest hvalfyldte farvand i verden. Her er også hjemsted for meget sjældne orkidéer. Der er fossiler fra en fjern fortid. Kystbyerne Fredericia, Kolding og Middelfart emmer af historiens vingesus. Lige fra krig og kongelighed til fiskeri og blodige marsvinejagter i bæltets bølger. For at vores børn skal have mulighed for de samme oplevelser, som vi har glæde af, skal der ydes en indsats. Naturpark Lillebælt arbejder for at beskytte områdets natur- og kulturarv.
Læs mere
23 februar, 2020
Konferencecenterets teknik skal bare fungere

Konferencecenterets teknik skal bare fungere

Intet møde, kursus eller konference uden teknik. Sådan er det bare i dag. Teknikken - lyden, billedet og lyset - skal fungere fra start til slut. Derfor anbefaler en erfaren kursusunderviser, at konferencesteder skal vægte teknikken i toppen af listen over servicetilbud. Af Louise Lyngsø Kjærulff og Kristine Buske Nielsen Teknik, der fungerer upåklageligt, er et af de vigtigste parametre, når et konference- eller undervisningssted skal udvælges. Det mener Christian Bolding, som er byggeøkonom og har en lang karriere inden for byggefaget bag sig. Han har siden 1986 undervist i IKT, byggeteknik, byggeøkonomi og -jura og er desuden både kursus- og uddannelsesleder. Det er med andre ord en erfaren og krævende herre, der tilbringer de fleste arbejdsdage i undervisningslokaler på uddannelsesinstitutioner eller ikonferencecentre. God teknik er ingen selvfølge ”Allerhelst skal teknikken fungere så godt, at du overhovedet ikke tænker på den,” siger han. Og det er altså ikke en selvfølge alle steder, understreger han. ”Jeg har undervist på mange offentlige uddannelsesinstitutioner, og her må jeg bare konstatere, at teknikken er generelt mere velfungerende på konferencestederne, selv om man umiddelbart skulle tro andet,” siger han.Men hvad er så velfungerende teknik set med Christian Boldings øjne? ”For mig handler god teknik om fire grundlæggende ting. Kan du som konferencested eller undervisningslokale leve op til det, er du sikret tilfredse kunder. Og tilfredse kunder kommer igen,” siger han. Et stærkt teknisk team Christian Bolding underviser bl.a. på Molios Kurser i HUSET Middelfart, og det er han godt tilfreds med. ”Der er altid styr på teknikken. Projektorerne i loftet er nyeste laserteknologi, og det står altså godt på skærmen. Vi har aldrig vrøvl med WiFi’en, og så har de et stærkt teknisk team, der aldrig lader dig vente, hvis der mod forventning skulle opstå udfordringer,” siger Christian Bolding. 4 teknik-musthaves Christian Boldings fire ønsker til velfungerende teknik er: Projektorer i loftet i høj kvalitet, og som er indstillet korrekt. Et velfungerende wi-fi. Vi lever i en digital tid, og den fysiske undervisningsmappe med stakkevis af papir er for længst arkiveret lodret. Derfor skal wifi’en virke og være nemt tilgængeligt. Det skaldesuden være forsynet med en effektiv Firewall,så kursisternes pc’ere og tablets er sikrede moddigitale trusler. Et bredt sortiment af adaptere. Kursister harforskellige formater for tilkobling - fx VGA, HDMI, mini-HDMI, mikro-HDMI osv. Teknisk hjælp her og nu. Hvis teknikken stikimod al forventning skulle finde på at drille, er detyderst vigtigt, at konferencestedets teknikere kanstå til rådighed inden for få minutter. Intet bøvl med teknikken - teknikerservice 24/7 I HUSET Middelfart er teknikerservice 24/7 altid inkluderet i prisen. Det betyder, at både du og oplægsholderen roligt kan glæde jer til mødet, kurset eller konferencen. Teknikerservice 24/7 indbefatter: Indledende hjælp fra tekniker ved mødets begyndelseUddannede AV/IT-teknikere, der kender til HUSETs teknikDirekte hotline til HUSETs teknikereMulighed for teknisk assistance hele døgnet Vil du vide mere om vores teknikerservice eller AV/IT-tekniske udstyr, så giv os endelig et kald.
Læs mere
28 august, 2019