Overnatning

Slap af efter en god dag

Du kan sove hos os

Du er altid velkommen til at overnatte i HUSET Middelfart - efter et møde, en konference, en fest - eller når du tilfældigt kommer forbi. Lige præcis her kan du smide benene op efter en hyggelig aften eller en travl dag. Få dig en rolig overnatning og et solidt morgenmåltid lige midt i Danmark.

Overnatning midt i Danmark

Konferenceovernatning

Slutter din konference eller i dit møde sent? Er der ikke allerede bestilt værelse til dig, så har du mulighed for at tilkøbe overnatning og morgenmad i HUSET Middelfart. Vi har 70 værelser med eget bad, tv og udgang til grønt område.

 

BOOK OVERNATNING

Selskabsovernatning

Slutter festlighederne sent - eller kommer du langvejs fra? Så kan du selvfølgelig overnatte hos os. Vi har dog kun få 2-sengsværelser og værelser med mulighed for opredning. Til gengæld har vi den lækreste morgenmadsbuffet.

 

BOOK OVERNATNING

Hotelovernatning

Er du på gennemrejse og har behov for en hurtig overnatning? HUSET Middelfart ligger midt i Danmark og har nem adgang til E20-motorvejen. Vi har 70 værelser med plads til 88 overnattende gæster og tilbyder morgenmad inden din afrejse.

 

BOOK OVERNATNING

Vi har en seng klar til dig

Uanset om du har haft en lang arbejdsdag, været til konference eller du har været til selskab, så har vi en god seng klar til dig i vores hotel.
HUSET Middelfart har i alt 70 lyse, lækre og handicapvenlige værelser - alle med eget bad og toilet, tv og udgang til grønt område.

 

Du har både mulighed for at bestille overnatning med og uden morgenmad. Priserne varierer fra dag til dag. Se de dagsaktuelle priser. 

88 sengepladser, 70 værelser og 3 værelsestyper

Morgenbuffetten er 75 % økologisk

Efter en god nats søvn på vores hotel venter den fristende morgenbuffet i HUSETs Restaurant.

Hyg dig med fynsk morgenkaffe, morgenavisen og den store morgenbuffet, byder på alt hvad hjertet begærer. Her finder du helt sikkert noget, du kan lide, hvad enten du er til det bastante eller det lette, det sunde eller det søde.

 

Buffeten er åben fra kl. 7.00 til kl. 9.00 på hverdage og fra kl. 7.00 til  kl. 10.00 i weekender.

Brug det hele, mens du er her

HUSET Middelfart med de mange hyggelige kroge til kaffepauserne. HUSET Middelfart med ”herreværelset” i kælderen. Eller HUSET Middelfart med den skønne atriumgård. Uanset hvad du er til, så brug vores faciliteter, mens du er her.

 

I HUSET Middelfart finder du bl.a.:

  • Billard og bordfodbold
  • Bar og minilounge med blade og bøger
  • Petanque, outdoor fitness og gratis udlejningscykler
  • Danmarks største byggeudstilling

Har du et spørgsmål - så giv og endelig et kald

70 12 36 00

Vi går op i mad, mennesker og miljø

Garni Superior Hotel

HUSET Middelafarts hoteldel har opnået HORESTAs kategorisering Garni Superior Hotel. Det betyder, at vores værelser vurderes bedre end et typisk standardværelse - fx hvad angår størrelse, møblering og placering.

Den Grønne Nøgle

Som Green Key-certificeret konferencehotel opfylder vi en række specifikke krav om begrænsning af el-, vand- og varmeforbrug og anvender desuden en række miljøvenlige produkter. 

DET ØKOLOGISKE SPISEMÆRKE

Vi prioriterer at bruge økologiske og råvarer efter sæson - og har derfor opnået Det Økologiske Spisemærke i bronze. Alle måltider i HUSET Middelfart består derfor altid af 30-60 % økologiske råvarer og ingredienser.

Nyt om møder og konferencer

Planlæg et spændende mødeprogam

Planlæg et spændende mødeprogam

Krydrer mødeprogrammet, vælg lokale oplevelser og få mere dynamiske møder. Aktiviteter og oplevelser kan give et sjovt break fra de faglige oplæg og møder, som også giver fornyet energi og motivation på konferencen.Af Louise Lyngsø KjærulffMiddelfart og Lillebælt har mange mulighederPlanlæg et spændende mødeprogram med aktive og kulturelle indspark , vælg en aktivitet til lands - til vands eller i HUSETSegway gennem byenFor at få en anderledes tur i Middelfart, kan du og dine mødegæster tage ruten på Segway. Her kan I blandt andet opleve Hindsgavl Slot og Dyrehave. Afhængigt af niveau, kan I også komme på en otte kilometer lang rute rundt i byen. Billetter kan findes på lillebaelt-waters.dk. BridgewalkingHvis det skal være en oplevelse ud over det sædvanlige, kan du og dine mødegæster komme ud at gå på Den Gamle Lillebæltsbro.60 meter over havet får I en unik udsigt, imens I går på broens konstruktion og kan mærke broen ryste svagt, når et tog passerer henover broen under jer. Billetter kan findes på bridgewalking.dk.Planlæg et spændende mødeprogram tilføj lokale oplevelserHindgavl DyrehaveHvis mødegæsterne ikke er til fart, kan du planlægge en længere vandretur, I kan også møde dyrene i Hindsgavl Dyrehave til fods. Her kan I komme helt tæt på krondyr, rådyr og dådyr, der bidrager til at holde herregårdens græssletter.Hvalsafari i LillebæltMiddelfart har siden middelalderen været hjemsted for marsvinejægere. I dag er marsvinene fredet og trives rigtig godt i Lillebælt. Du og dine mødegæster kan på en sejltur være heldige, at de små hvaler kommer op efter luft lige ved båden. Billetter kan findes på lillebaelt-waters.dk.PIST: Ved du at Lillebælt på den baggrund er det mest hvalrige farvand i verden? Læs artiklen: Ny naturpark indviet - kom tæt på naturen under Lillebælts vandStræk benene og få pulsen opMotion klarer tankerne og er altid et godt energi boost. Med en fitnessinstruktør kan I få et sjovt og aktivt program, der giver en god start på dagen eller et break mellem møderne. HUSET ligger midt i naturen og tæt på alle seværdighederne.
Læs mere
3 oktober, 2019
Sådan opnår du effektive møder

Sådan opnår du effektive møder

Vil du også gerne undgå endeløse møder med rodede dagsordener og et hav af deltagere, der koster både tid og penge? Vi har interviewet Line Holst Jensen, ejer og seniorkonsulent hos AZENA, som har næsten 20 års erfaring i udvikling af møder. Her er udvalgte tips til din tjekliste til effektive møder - før, under og efter.Af Louise Lyngsø KjærulffFØR MØDETLav en klar, velovervejet og attraktiv dagsorden.Det skal være soleklart for deltagerne, hvad mødet skal munde ud i. Brug derfor klare og enkle beskrivelser af formålet med de enkelte punkter, og skær helt ind til benet. Inviter kun de nødvendige mødedeltagere. Del evt. mødet op i 2 dele, og inviter de deltagere som har betydning for hele mødet og andre til enten første eller anden del af mødet.Tag stilling til mødets rammer i forhold til dagsorden. Flyt mødet ud af huset når det er nødvendigt og giver mening.Der er mange fordele ved at mødes ansigt til ansigt. En af dem er, at der opstår energi mellem mennesker som mødes. Planlæg en god mødeproces, hvor alle deltagere hurtigst muligt aktiv kommer på banen. Bed gerne deltagerne om at forberede sig ved f. eks at udsende evt. læsestof forud for mødet, så I alle kan bruge mødet interaktivt.UNDER MØDETDisponer dagsordenen efter tid. Vær dog fleksibel i forhold til hvor energien er på mødet.Lad et punkt udgå, hvis det viser sig ikke at give mening. Vær ikke bange for at parkere en debat, hvis den ikke er relevant for mødets mål og dagsorden. Flyt evt. punktet til næste møde.Involver alle deltagere aktivt - også de stille - indenfor de første 5 minutter efter mødets start. Enten i form af samtale i plenum eller med sidemanden. Få deres mentale nærvær i forhold til hver deres rolle.HUSK pauser især ved længere møder.Er der virtuelle deltagere på mødet, er det vigtigt, at de inddrages på lige vilkår med de fysiske deltagere, og at de via videoopkald er synlige på skærmen for alle.Opsummer på mødet, hvad der er besluttet, og hvem der er ansvarlige. Og sørg efterfølgende for at at følge op på, at handlinger eller aftaler gennemføres.EFTER MØDETSend en opfølgning eller et mødereferat indefor de første dage efter mødet.Opfølgningen skal indeholde udbyttet af mødet, det I har gennemgået, lært eller besluttet, og hvem der eventuelt er ansvarlig for de enkelte punkter.Tydeliggør hvordan tingene forventes effektueret . Følg op! hvordan forløber den individuelle opfølgning og hvad er status hos hver af de ansvarlige.Gør det overskueligt og dynamisk for alle - brug de virtuelle værktøjer som Skype, Slack, Trello og lignende.
Læs mere
25 september, 2019
Mødelokalerne har afgørende betydning

Mødelokalerne har afgørende betydning

Det er mødelokalerne som sælger konferencen.Da krisen kradsede i Danmark for cirka 10 år siden, var prisen for at afvikle en konference det altafgørende parameter. I dag er prisen rykket ned ad listen til fordel for mødelokalet, som har indtaget førstepladsen.Af Louise Lyngsø Kjærulff og Kristine Buske NielsenOm du er til store, mindre eller små konferencesteder er typisk en smagssag. Det er det til gengæld ikke, når det gælder de faciliteter, konferencestedet stiller til rådighed. Det fortæller Christian Guldager, der er direktør hos Kursuslex, som siden 1972 har udviklet og udgivet værktøjer til møde-, kursus- og kongresplanlæggere.Plenumlokale: Kay Fisker4.000 mødebookere er ikke i tvivlKursuslex har cirka 12.000-13.000 mødeplanlæggere i deres kartotek. 4.000 af dem har takket ja til at modtage nyhedsmails, og de bliver en gang om året stillet spørgsmål – blandt andet om deres kriterier for at vælge konferencested.I den seneste analyse pegede 91 procent af de adspurgte på, at mødelokalets standard er det allervigtigste for dem, når de skal vælge sted. Mødelokaler sidestilles i dag med øvrige værktøjer, som skal fungere for, at en konference er vellykket.”Kigger du på andre faciliteter som wellness og pool, så har det ikke så stor betydning,” påpeger han. Et andet væsentligt kriterie for mødeplanlæggere er den personlige kontakt og tilliden mellem arrangør og konferencested.”Det er faktisk noget, næsten ni ud af 10 peger på er væsentligt. Og her kan man sige, at det nogle gange kan være bedre, hvis man er et individuelt konferencested, fordi man har en større grad af frihed til at skabe kontakt med sine kunder”, siger Christian Guldager.Fyn - geografisk godt placeretHvor skal man så placere sin konference? Er der stor forskel på, om konferencestedet ligger på Sjælland, Fyn eller Jylland?”Geografi byder rigtigt meget, fordi det typisk skal ligge med kortest mulige rejseafstand og dermed mindst mulig udgift for arrangørerne. Når det er sagt, så er der virksomheder eller arrangører, som har brug for at samle medarbejdere eller deltagere fra hele landet, og her har Fyn altså en stor fordel. Det er også en af årsagerne til, at øen har så mange møder og venues,” siger Christian Guldager.
Læs mere
9 september, 2019