6 august, 2019

Tilbud på dagmøder – spar op til 25 %

Tilbud på dagmøder – spar op til 25 %

Et dagmøde varer fra typisk fra kl. 8.00-17.00 og indeholder:

  • Kaffe/te samt frisk økologisk frugt ad libitum i HUSETs Café
  • Isvand i lokalet
  • Morgenbrød med ost, juice og marmelade samt kaffe & te i HUSETs Café
  • Frokostbuffet incl. 1 sodavand i HUSETs Restaurant
  • Kagebuffet om eftermiddagen i HUSETs Café
  • Leje af lokaleincl. LCD projektor, undervisnings-PC samt wifi

Pris resten af 2019:
500,- pr. person. *

* Kan ikke kombineres med andre rabatter - og gælder kun nye bookinger.

Læs også ...

Mødedeltagere forventer unikke mødeoplevelser

Mødedeltagere forventer unikke mødeoplevelser

Er du i tvivl om, hvordan du sammensætter et møde, som dine deltagere aldrig glemmer? Her får du et indblik i, hvad der trender i mødebranchen lige nu. Tidligere var møder og konferencer helt klassiske med faglige foredrag, og hvor mødebookernes primære krav var lokalefaciliteter med god plads. Men i dag er kravene til mødestederne langt større. Det fortæller Marlene Sylvester-Hvid, der er administrerende direktør hos Danske Konferencecentre, som i over 20 år har hjulpet mødebookere med at finde konferencer, møder og events. ”Mødedeltagerne har langt større krav til mødet i dag og vil have unikke aktiviteter oplevelser. Derfor forventer mødebookerne, at mødestederne kan inspirere og udfordre dem. Lækre lokaler er ikke længere nok. Det betyder, at mødestederne skal være opdaterede på det nyeste inden for møder og kunne matche ønsker om temaer,” siger hun og tilføjer: ”Samtidig ønsker de også at blive holdt i hånden fra start til slut af den samme kontaktperson fra mødestedet. Denne mødeservice skaber tryghed, hvilket har stor betydning som mødebooker, når man skal stable et stort arrangement på benene.” Inddragelse af mødedeltagerne For at skabe unikke mødeoplevelser, er der ifølge Marlene Sylvester-Hvid behov for at have den rette sammensætning af faglige indslag og alternative aktiviteter. Nogle af de trends, vi ser lige nu, er brugen af digitale værktøjer til at gøre foredragene mere levende. ”Det kunne for eksempel være værktøjer med afstemninger, der inddrager mødedeltagerne. På den måde bliver de mere nærværende og husker bedre. Det er ikke nok at fylde mødedeltagerne med faglig viden. De skal underholdes og aktiveres,” siger Marlene Sylvester-Hvid. Hun fortæller, at man for eksempel i USA arbejder meget med at samle data til at forme programmet efter mødedeltagernes ønsker i løbet af dagen. På den måde bliver hvert møde personligt. ”Vi ser det ikke så meget i Danmark endnu, men det kunne sagtens blive fremtiden,” siger Marlene Sylvester-Hvid. Sansernes år Som i mange andre brancher skifter temaerne. I år er det sansernes år i mødebranchen, hvor møderne i højere grad drager alle sanser i spil. ”Vi skal mærke det hele meget mere og være endnu mere til stede. Det kan for eksempel være gennem lyd, lys og mad ,” siger Marlene Sylvester-Hvid, der fortæller, at også naturen er blevet et populært element at gøre til en del af mødet. Danske Konferencecentre oplever stigende efterspørgsel på mødelokationer, som ligger tæt på grønne områder. ”Det handler om følelser og tilstedeværelse, at komme væk fra det digitale og få ny energi. Det er også med til at øge læringen til mødet,” siger Marlene Sylvester-Hvid og slår fast: ”Det er ikke længere selve produktet, der er interessant, men alt det udenom. Det handler om den samlede oplevelse.”
Læs mere
24 maj, 2019
Webinar vs. det fysiske møde

Webinar vs. det fysiske møde

I det ene hjørne af bokseringen møder vi et webinar, som er fleksibelt, billigt og nemt. I bokseringens modsatte hjørne møder vi det fysiske møde, som fokuserer på interaktion, dialog og kontakt. Begge er stærke kandidater, men hvem vinder titlen som den ultimative mødeform? Af Camilla Strangholt Cramer Satserne er høje, og du er i tvivl om, hvilken mødeform er den rette for din kunde. Fortvivl ej, vi opstiller her fordele og ulemper ved både webinarer og møder, så du kan træffe det helt rigtige valg. Inden du satser alle dine penge, bør du høre om fordele og ulemper ved både webinarer og fysiske møder og konferencer, da de helt sikkert giver stof til eftertanke. Fordele ved et webinar 1. Masser af fleksibilitet, når du kan sidde hjemme i sofaen og deltage i webinaret Da webinarer foregår online, så er det både nemt og lettilgængeligt. Det kræver ingen rejse, transport eller overnatning for hverken deltagere eller mødelederen. Det eneste, der kræves, er en enhed (eksempelvis computer), som kan bruge det pågældende program og har internetadgang. Så alle mennesker med internetadgang og på tværs af landegrænser kan deltage i samme webinar. 2. Virksomheder er vilde med at spare penge Ressourcer og omkostninger er minimale, fordi der hverken skal sørges for transport, forplejning, booking samt leje af lokaler og det teknologiske udstyr.Et webinar kræver kun et webcam og en mikrofon, så deltagerne kan se og høre mødelederen eller kursusholderen. Så webinaret vil være billigere end et fysisk seminar og møde. Det kan endda være gratis at deltage i nogle slags webinarer. 3. Vi skriver 2019 og ikke 1996 Internethastigheden er blevet mange gange bedre, siden internettet så dagens lys tilbage i 1996. Dengang blev det vurderet til at være en døgnflue, men vi kan vidst roligt sige, at internettet er kommet for at blive. Derfor skal teknikken også konstant følge udviklingen – hvem har måske ikke prøvet at sidde og vente i evigheder (+10 sekunder) på, at en side bliver loadet? Når internettet og teknikken spiller på alle de rigtige tangenter, så er et webinar bestemt et godt valg. Nu kender du fordelene, men kære mødebooker, inden du træffer din endelige beslutning, bør du også kende til ulemperne ved webinarer. Selvfølgelig vil det bedste være, at du kender til alle facts, inden du smider alle dine penge på webinarer, og derfor anbefaler vi, at du læser hele dette indlæg. Ulemper ved webinarer 1. Når teknikken og internethastigheden fejler, fejler webinaret Selvom teknikken og internethastigheden er blevet markant bedre, er faktum, at det kan fejle. Det vil resultere i, at webinaret også fejler. Hvis mødelederen mister internetforbindelsen, er der ingen, som får glæde af det pågældende webinar. Det samme er gældende, hvis teknikken fejler. Hvis der er forsinkelse på lyd, billede, tekst (i en eventuel chat) eller alle tre dele, så er det dødens pølse at sidde og se på en mødeleder, som ligner en skuespiller i en dårlig synkroniseret film. 2. Envejskommunikation er godt, men dialog og interaktion er bedre Det vil typisk være tale om en envejskommunikation, hvor det er mødelederen, foredragsholderen eller underviseren, der taler under webinaret, og deltagerne vil typisk være passivt ’til stede’ via tekstbeskeder i chatten. Derved opnås der ingen dialog eller ping-pong mellem mødeleder og deltagere (eller mellem deltager og deltager), hvilket kan gøre et webinar meget langt og kedeligt. 3. Kropssprog er også kommunikation Når deltagerne kun er til stede i en eventuel chat, og der kun et webcam på mødelederen, kursusholderen og underviseren, så har mødelederen ingen chance for at afkode deltagernes mimik eller kropssprog. En god kursusholder, mødeleder og underviser bruger deltagernes kropssprog til at navigere og ændre på det, som bliver sagt og gjort. En mødeleder vil nemlig have fokus på at gøre emnet mere interessant for deltagerne. 4. Forstyrrelser og tekniske udfordringer skaber problemer for webinaret Luk øjnene og forestil dig, at du deltager på et webinar. Du har alle intentioner om at bevare fokus på mødelederen, som toner frem på skærmen. Dog har du lige en tøjvask, som skal sættes i gang, og du er også løbet tør for kaffe i koppen. Mens du ordner alt dette, kører webinaret videre inde på din computer, fordi din iPad ikke kunne åbne det program, som mødelederen bruger til webinaret. Udefrakommende forstyrrelser, tab af koncentrationsevne og tekniske udfordringer er en realitet med webinarer. Så spørgsmålet er, om du vil få mere ud af et webinar end et fysisk møde? Så langt, så godt. Det var fordelene og ulemperne ved at vælge et webinar, når du skal sidde og booke dit næste møde. Hvis du stadig ikke har satset på nogen af de to kandidater i bokseringen, så brænder pengene helt sikkert i lommen på dig. Inden de tænder et mindre bål, må vi hellere bevæge os videre til fordelene og ulemperne ved de fysiske møder, kurser og konferencer. Fordele ved et fysisk møde, et fysisk kursus og en fysisk konference 1. Vi er flokdyr, og vi trives bedst, når vi er sammen Den fysiske interaktion og kontakt mellem mennesker betyder alt i forhold til vores forståelse og vores trivsel. Vi trives bedst i flok, hvor vi er sammen med andre, og gerne andre som er i samme båd. Dette er med garanti tilfældet til et møde, til et kursus eller til en konference. Deltagerne vil alle være i samme båd, og der er mulighed for, at de kan interagere og have en fysisk relation med hinanden, især i pauserne. 2. Kommunikationen bliver bedre med knap så mange misforståelser Både den verbale og nonverbale kommunikation bliver bedre, når vi er fysisk til stede. Underviseren, foredragsholderen og mødelederen undgår eventuelle misforståelser, idet øjeblikkelige spørgsmål fra deltagerne kan afhjælpe disse. Samtidig har mødelederen mulighed for at afkode deltagernes kropssprog og mimik. På den måde kan mødelederen gøre emnet mere interessant og relevant for deltagerne. Hvis en mødeleder kan se, at humor virker på deltagerne, handler det om at gribe bolden og spille den videre på en måde, så alle får mest muligt ud af kurset, mødet og konferencen. 3. Deltagerne får glæde af hinanden gennem samarbejde Under et webinar har deltagerne ikke mulighed for at interagere med hinanden og indgå i samarbejder relateret til emnet for mødet. Ved det fysiske møde, det fysiske kursus og den fysiske konference er der rig mulighed for samarbejde, og det kan især fremmes gennem bordopstillingen i det pågældende lokale. Vi bevæger os hastigt videre til ulemperne ved det fysiske møde, kursus og den fysiske konference. Ulemper ved møder, kurser og konferencer 1. Det koster mere end et måske gratis webinar Et fysisk møde, et fysisk kursus og en fysisk konference vil koste mere end et webinar. Omkostningerne går til leje og booking af lokaler, forplejning, transport, køb af materialer og eventuelt leje af udstyr. Det er nødvendige omkostninger for at opnå den fysiske kontakt mellem mennesker. 2. Tid er også en ressource Det tager tid at planlægge et møde, et kursus og en konference. Det tager tid for deltagerne at transportere sig hen til mødestedet. Det tager tid at gøre lokaler og forplejningen klar. Det tager tid at deltage i fysiske møder, konferencer og kurser. Al den tid, som deltagerne bruger på det, er tid, de ikke får brugt hos deres arbejdsgiver. Derfor skal der være en god grund til, at deltagerne deltager i mødet, kurset og konferencen. Hvad skal du som mødebooker vælge – møde, konference, webinar eller kursus? Nu har du fået belyst en bunkevis af fordele og ulemper ved både webinarer og fysiske møder, konferencer og kurser. Faktum er, at den enes fordele er den andens ulemper og omvendt, så når du sidder og skal tage valget mellem at booke et webinar eller booke lokaler med forplejning til et møde eller en konference på vegne af en virksomhed, hvilket valg træffer du så? Det er nu, at du sætter penge på en af de to kandidater i bokseringen. HUSET Middelfart anbefaler det fysiske møde Hos HUSET Middelfart står vi klar til at hjælpe dig med at træffe det helt rigtige valg, så du vælger den mødeform, som passer til deres ønsker og behov. På den måde sikrer du også, at du har satset pengene på den rigtige kandidat. Webinarer, digitale møder og fjernundervisning er populære. Formentlig fordi tid er et væsentligt parameter i beslutningsprocessen – og her kan det fysiske møde ikke konkurrere med det digitale. Men kigger vi derimod på parametre som motivation, handlinger og effekt og dermed på ROI, er der ingen tvivl om, at den fysiske mødeform er mere optimal. Interaktion, dialog, samarbejde og kontakt er nemlig nøgleelementer i den læringsproces, som det pågældende møde netop vil være. Når der er fysisk kontakt og dialog mellem deltagere og mødeleder, er der gode forudsætninger for, at mødet, kurset og konferencen bliver en succes - og det er jo det, som vi alle i sidste ende ønsker.
Læs mere
1 marts, 2019
Forstå Generation Z – og planlæg bedre møder

Forstå Generation Z – og planlæg bedre møder

De bliver en stadig større del af arbejdsmarkedet og får dermed også en større indflydelse på planlægningen af møder og konferencer. ”The Millennials” – gruppen af mennesker i alderen 17 til 28 år – tænker og agerer meget anderledes end tidligere generationer. Og det sætter høje krav til mødeplanlæggeren. Af Søren Hygum Hansen De er blevet kaldt kompetente og udadvendte. Men også dovne og selvoptagede. De skifter jævnligt job, kræver en klar balance i arbejds- og privatlivet, er eksperter i at søge viden på internettet - og har konstant nakken bøjet og øjnene rettet mod deres iPhone-skærm. Sådan lyder den ofte, lidt forenklede karakteristik af den meget omdiskuterede og magtfulde generation kendt som ”The Millennials” eller ”Generation Z” – kært barn har mange navne. Men uanset om karakteristikken holder, eller hvad navnet end er, har befolkningsgruppen, der er født i årene mellem 1990 og 2001, gennem en række år været i fuld fokus hos alt fra forbrugerforskere og erhvervspsykologer til virksomhedsledere og mødeplanlæggere. Utroligt høje krav For de unge generationer Y og Z (17-40 år), der nu udgør næsten en fjerdedel af den samlede, danske befolkning, har med deres holdninger, krav og forventninger til tilværelsen og arbejdslivet en stadig større indflydelse på mange dele af samfundet. Herunder også måden vi afvikler møder, kurser og konferencer på. Men hvis man forstår generationens forventninger og ønsker, er man som mødeplanlægger nået langt i at skabe det optimale møde. Den ældste del af den yngre generation – dem, der blev født i 1980’erne - har efterhånden allerede været flere år på arbejdsmarkedet. Men den yngre gruppe, som kom til verden lige før årtusindeskiftet, er først nu ved at besætte jobs rundt omkring i samfundet. Og de er altså også først nu ved at sætte sig på stolene i mødelokalerne og konferencecentrene. - Det er nogle helt andre spørgsmål og krav, de kommer med - sammenlignet med for syv til ti år siden. De stiller utroligt høje krav i forhold til tidligere generationer, har Mai-Britt Poulsen, som er chef for den globale konsulentvirksomhed, Boston Consulting Group i Danmark, fortalt Politiken. Men ikke kun kravene, men også måden, som Generation Y og Z tænker, agerer og arbejder på, er anderledes end tidligere generationer. Facebook, telefon og film på samme tid Især den yngre gruppe af generationen har – ifølge adfærdsforskere – en kortere koncentrationsevne end de ældre dele af befolkningen. Nogle undersøgelser har vist, at ”The Millennials” er impulsive og kun kan holde koncentrationen i kort tid, før de instinktivt fokuserer på noget andet. Til gengæld kan de overskue tre skærme på samme tid – som et tændt tv i baggrunden, Facebook på deres iPhone og en film, de streamer fra HBO på den tablet, de holder foran sig. Den viden er vigtig – også for en mødeplanlægger. Generationen, der er vokset op med overflod af muligheder for at blive underholdt på for eksempel YouTube og Netflix, og som hurtigt zapper videre, hvis de keder sig, vil overraskes. For hvis selve mødets eller konferencens indhold ikke er underholdende nok, vinder Facebook, som deltageren hurtigt kan få adgang til på mobiltelefonen, i stedet kampen om opmærksomheden. Stand-upperen, der griller Derfor kan for eksempel en anderledes foredragsholder eller en overraskende gæst på konferencen, der bryder med rækken af mere klassiske talere og foredragsholdere, være en stor gevinst. Som stand up-komikeren, der griller den branche, som mødedeltagerne kommer fra. Eller den hurtigt-snakkende erhvervspsykolog, der fyrer kloge ord om arbejdslivet anno 2018 af, selvom hans foredrag måske skiller sig ud fra resten af mødeprogrammet. En anden måde, man kan sikre opmærksomheden, er ved at bruge video. Det kan være små, opsigtsvækkende YouTube-klip, der får grinet frem hos de unge, der er vokset op med visuelle medier. Eller det kan være via en videopræsentation af en foredragsholder – eller måske en introduktion til et emne - der bliver vist på mødelokalets storskærm. Men kampen om opmærksomheden og interessen for konferencen kan også blive vundet ved at involvere mødedeltagerne på interaktiv vis - et efterhånden almindeligt trick, der ikke desto mindre er særligt vigtigt, hvad angår Generation Y og Z. For store dele af generationen kan ikke huske en tid, hvor der ikke var internet. Bridgewalking over broen Og så er de på nettet – også når de sidder i mødelokalet. I de senere år har den såkaldte eventteknologi, der forstærker mødets indhold, derfor vundet indpas verden over. Og den er kommet for at blive - sammen med ”The Millennials”. Det kan for eksempel være event-app’en, som deltagerne får info fra, eller møder andre konferencedeltagere igennem. Eller som de bruger til at besvare den online-meningsmåling, som foredragsholderen netop har bedt dem besvare - hvorefter han siden viser deltagernes svar på storskærmen. De yngre deltagere vil ses og høres - og give deres mening til kende. Men kampen for at skabe interesse om konferencen kan også ske via anderledes arrangementer i forbindelse med mødet. I HUSET Middelfart har man i flere år oplevet en stigende tendens til, at kunderne ønsker ekstraordinære oplevelser, der bryder med det klassiske møde. Møde i pavillonen eller fritidshuset Nogle af de mest populære aktiviteter i og omkring HUSET Middelfart er gåture blandt dådyrene i Hindsgavl Dyrehave og bridgewalking på Den Gamle Lillebæltsbro. - Vi tilbyder dog mange andre og mere alternative muligheder såsom at holde mindre møder i for eksempel et orangeri eller fritidshus, hvor rammerne er mere uformelle og afslappende. Eller rom- og gin-smagning i vores lounge efter aftensmaden, fortæller HUSETs kundechef Trine Duus Andreasen. Den slags mer-værdi-oplevelser er interessante for ”The Millennials”, fordi de – ifølge forskernes karakteristik af dem – ofte jagter det utraditionelle og det anderledes, som de kan forevige på telefonen og vise frem på Instagram. De vil gerne vise omverdenen, at de er cool. Også når de er på konference. Undersøgelser fra USA viser samtidig, at muligheden for at netværke er mere afgørende for yngre mødedeltagere, end det var for deres forældre. For dem er en god konference derfor en konference, hvor tiden og omgivelserne gør det muligt for dem at ”connecte” med andre deltagere, de ikke kender. Og måske derved imponere en chef fra en anden virksomhed, der også er med på konferencen.
Læs mere
11 april, 2019