15 maj, 2018

Planner Days 2018

Planner Days 2018

I løbet af de to dage skal deltagerne besøge udvalgte konferencecentre i Fredericia og Middelfart - og selvfølgelig opleve og udforske Lillebælt og området omkring. Herudover får deltagerne en masse faglige inputs og inspiration til deres daglige arbejde med at planlægge møder og events.

Tirsdag morgen lægger HUSET Middelfart bl.a. lokaler til dagens morgenshow samt den spændende session om årets tema: "Mødet i samtaler".

Spækket med spændende oplevelser

I løbet af de to dage skal deltagerne dog ikke kun besøge konferencecentrene i området. Om onsdagen skal du også ud og opleve bæltet og området, som omgiver konferencecentrene.

Deltagerne vil bl.a. kunne få vind i håret og dyste i matchrace. Nyde bølgeskvulp og tage på hvalsafari, hvor den lille hval Marsvinet kan opleves på tætteste hånd. Komme helt til tops og få udsigt over hele bæltet på toppen af Den Gamle Lillebæltsbro, mens landkrabberne kan udforske området på segway samt prøve kræfter med den helt nye og spændende disciplin; laser-lerdueskydning.

Vi glæder os til at forkæle jer

Nogle af deltagerne på Planner Days får desuden mulighed for at overnatte i HUSET Middelfart natten mellem tirsdag og onsdag.

Vi glæder os allerede til at tage imod jer alle sammen - både jer der kommer på et kortere visit og jer, der skal sove hos os. Hører du til sidstnævnte, kan du se mere om vores hotel- og værelsesfaciliteter her.


Læs også ...

6 tendenser inden for konferencemad 2018

6 tendenser inden for konferencemad 2018

Et nyt år betyder nye tendenser og nye strømninger - også inden for mad og drikke, når der skal afholdes konferencer, kurser, events og lignende. Her får du et lille indblik i 6 af de tendenser, som HUSET Middelfarts F&B Chef Kim Sabroe Reckweg spår til at blive de største i 2018.Af Louise Lyngsø KjærulffMad er lige som mode. Der opstår konstant nye tendenser, trends og fortolkninger af gamle klassikere. Det vi foretrækker på bordet afhænger dog - lige som moden - af en masse faktorer såsom tid, sted og stemning. Vi har derfor bedt F&B Chef Kim Sabroe Reckweg, der hvert år kigger i adskillige trendrapporter, skarpe analyser om fødevareudviklingen og lidt i krystalkuglen, for at vurdere, hvad der kommer til at være et hit på tallerkenen (og i glas og kopper) i forbindelse med konferencer og andre forretningsaktiviteter i 2018. Og her får du hans seks bud:1. Mere og mere økologi "Er der en tendens, vi kun har set gå i en retning de seneste år, så er det interessen for at vælge økologisk", siger Kim Sabroe Reckweg. Flere og flere af HUSET Middelfarts konference- og mødebookere efterspørger og sætter pris på økologiske råvarer.30-60 % af al den mad, der serveres i HUSETs Restaurant er derfor økologisk. Lige fra morgenbuffeten og morgenkaffen til aftenens menu og vinen, der skænkes i glassene. Dette har medført, at stedet har kunne bryste sig af Det Økologiske Spisemærke i bronze siden 2016."Vi prioriterer at bruge økologiske råvarer efter sæson. Det er vores valg og derfor ikke noget, der kan fravælges, men samtidig heller ikke noget, der koster ekstra for vores gæster", fortæller F&B Chefen.2. Skal vi dele? Delemad eller småhapsere, hvor man kan smage lidt forskelligt på tallerkenen er i løbet af de seneste år blevet mere og mere populære, og Kim Sabroe Reckweg forventer ikke, at klimaks er nået endnu."Tapas er specielt populært i forbindelse med vores private selskaber, men vi oplever også en stigende tendens til, at flere end tidligere vælge løsningen til deltagerne på de kurser og konferencer, der holdes i huset", siger han.3. Smuk, spiselig pynt Engang var blomster kun noget, man pyntede bordet med ved HUSET Middelfart, men i dag kommer smukke, spiselige blomster også ofte på toppen af tallerkenen."Vores gæster forventer ikke kun at få noget, der smager godt, når de besøger os. De forventer også, at det ser godt ud. Og selvom blomster ikke gør det store for smagen, så gør det en den grad noget for synet. Derfor bruger vi - lige som så mange andre i øjeblikket - meget gerne blomster som dekoration i både salte og søde anretninger," fortæller Kim Sabroe Reckweg, der samtidig fortæller, at kokkene ofte "høster" de blomster og de urter, de bruger i maden og som dekoreation, i nærområdet.4. Alternative snacks Selvom HUSET Middelfart stadig oftest får bestillinger på klassiske snacks såsom chips og mindre tapasanretninger, så er en ny trend også begyndt at indfinde sig blandt konferencegæsterne. Alternative snacks i form af bagte melorme, græshoppere og andre insekter har været blandt bestillingerne i 2017, og mon ikke der kommer flere af denne type bestillinger i 2018?F&B Chefen nikker og siger: "Vi oplever generelt, at vores gæster er mere eksperimenterende, når det kommer til menuvalg. Insekter er stadig en så alternativ spise herhjemme, at folk synes, det er spændende at smage - og ikke mindst fortælle om, når de vender tilbage til kontoret".5. Special-te hitter Lige som det ikke er nok kun at tilbyde sort kaffe, så er det heller ikke længere nok kun at kunne tilbyde Earl Grey, skovbær-te og grøn te. I HUSET Middelfart kan man vælge og vrage mellem hele 24 forskellige slags te. De står alle fremme i HUSETs Café og Restaurant, så gæsterne selv kan vælge den te, de ønsker."Det interessante er, at der ikke blot er et par af vores te-blandinger, der er populære. Der bliver vitterligt brygget te fra alle krukker - hvilket jo tyder på, at vores gæster sætter pris på det store udvalg," siger Kim Sabroe Reckweg.6. En drink er ikke bare en drink En gin og tonic er ikke længere bare en tilfældig gin og den billigste tonic. Også inden for drinks oplever HUSET Middelfart, at gæsterne i stigende grad sætter pris på et bredt udvalg."Vi har for nylig indskrænket vores sortiment af forskellige typer mixede cocktails, men til gengæld indkøbt flere og mere eksklusive varianter af special spiritus," fortæller Kim Sabroe Reckweg og fortsætter: "Det har vi gjort som følge af flere efterspørgsler på short drinks end på fancy cocktails". .Se mere om HUSETs RestaurantVil du have endnu mere viden? Få vores kommende blogindlæg direkte ind i mailboksen fremover - og få ny viden og inspiration til dine møder, konferencer og events.
Læs mere
3 januar, 2018
Nye krav til nutidens konferencecentre

Nye krav til nutidens konferencecentre

Der er visse ting, der bare skal være i top, når man holder møder, kurser og konferencer i dag. Basale ting som lokalerne, teknikken, faciliteterne og forplejningen. Og så er der nye ønsker og krav, som opstår fra tid til anden. Vi har derfor spurgt HUSETs kundechef Trine Duus Andreasen om, hvad HUSETs bookingteam oplever som værende vigtige parametre for nutidens mødebookere og konferencearrangører.Af Louise Lyngsø Kjærulff          Det skal være nemt Det første og det største ønske fra mange mødebookere og konferencearrangører er, at det skal være nemt. At arrangere og afholde fx en konference kan være meget komplekst. Der skal holdes styr på alt fra tilmeldinger, faktureringer, allergier og en masse andre faktorer.- Vi tilbyder alle, der booker arrangementer i HUSET at overlade alt det praktiske til os. Vi har det, vi kalder ’mødeservice’, hvor vi fx sørger for at lave deltagerlister, navneskilte og holde regnskab, siger Trine Duus Andreasen.HUSET Middelfart har desuden investeret i det online tilmeldingssystem NemTilmeld, som alle, der afholder og administrerer arrangementer på stedet ligeledes kan få adgang til.- I efteråret 2018 forventer vi desuden at kunne lancere muligheden for selv at sammensætte og booke arrangementer online via vores hjemmeside, fortæller Trine Duus Andreasen.HUSETs kundechef forventer dog primært, at det er mindre arrangementer og møder, der vil blive booket online, da langt de fleste stadig ønsker at snakke og rådføre sig med en af HUSETs bookingkonsulenter.Valg skal være bevidste Ingen – eller i hvert fald de færreste – vælger i dag blot det første og billigste konferencested, der dukker op på Google. HUSET Middelfart oplever i hvert fald, at nutidens mødebookere og konferencearrangører i stigende grad efterspørger og vælger konferencecentre, der er miljøbevidste, tilbyder økologisk forplejning og er etisk ansvarlige.- Vi oplever, at mange af vores samarbejdspartnere sætter pris på, at vi kan fremvise ansvarlighed i form af Det Økologiske Spisemærke i bronze, Den Grønne Nøgle, CSR-mærket, og at vi aktivt bekæmper madspild, fortæller Trine Duus Andreasen.I HUSET Middelfart oplever bookingteamet dog ikke kun, at valgene træffes ud fra social, miljømæssig og samfundsmæssig ansvarlighed.- Tingene skal give mening. Derfor oplever vi også flere end tidligere, der efterspørger specialløsninger, som understøtter selve arrangementet eller virksomhedens profil, siger Trine Duus Andreasen.- For et par uger siden blev der fx afholdt en konference med fokus på klimaforandringer her i HUSET. I den forbindelse fik deltagerne en lille goodiebag indeholdende bl.a. en insektbar og insektsnack, fortæller hun.HUSET Middelfart huser (foruden konferencecenteret) Danmarks største permanente byggeudstilling, hvilket ofte er den primære årsagen til, når mange virksomheder inden for byggebranchen afholder arrangementer på stedet.- Når denne type virksomheder afholder kurser, konferencer og lignende i HUSET Middelfart, så udnytter de gerne udstillingen til workshops, gruppearbejde, rundvisninger eller blot til underholdning i pauserne, fortæller Trine Duus Andreasen.Den tekniske support skal være 24/7 At teknikken fungerer i forbindelse med alle typer af arrangementer tages som en selvfølge. Lige som det forventes, at der følger teknisk support med under hele arrangementet, så oplægsholderne ubekymret kan gå på – og uden problemer gennemføre deres oplæg, uanset om klokken er otte om morgenen eller aftenen.- I HUSET Middelfart har vi tre teknikere ansat, som sørger for at tjekke teknikken inden alle arrangementer og hjælpe oplægsholderen med fx at få tilsluttet sin computer og installere mikrofonen, siger Trine Duus Andreasen og fortsætter: Og skulle der mod forventning være teknik, der driller, så er det bare at benytte den direkte hotline til vores teknikere – uanset dag eller tidspunkt – så kommer en af dem straks forbi.Vil du have endnu mere viden? Få vores kommende blogindlæg direkte ind i mailboksen fremover - og få ny viden og inspiration til dine møder, konferencer og events.
Læs mere
20 februar, 2018
Middelfart og Fredericia vinder værtskab for Planner Days

Middelfart og Fredericia vinder værtskab for Planner Days

Det betaler sig at samarbejde. MeetingLillebælt, Fredericia Kommune og Middelfart Kommune har netop vundet værtskabet for PlannerDays 2018 - og som partner i Meeting Lillebælt skal HUSET Middelfart derfor være medvært for den store begivenhed til foråret.Planner Days er en årlig tilbagevendende 2-dages konference for landets bedste mødeplanlæggere og rådgivere med arrangementer i Jylland og på Fyn."Det er vigtigt for os, at værtsbyen afspejler maksimal lokal support og giver en klar demonstration af hvilken værdi, byen kunne tilføre Planner Days-konferencen. Og det må man sige at Lillebælt-ansøgningen levede op til. Vi glæder os meget til at prøve områdets mødefaciliteter og alternative venues af og vise landets mødeplanlæggere, hvordan man kan bruge destinationen i mødesammenhæng," fortæller Marlene H. Sylvester-Hvid fra Danske Konferencecentre, der sidder med i styregruppen bag Planner Days.Også de seks konferencecentrer, som nu er en del af arrangørgruppen fra Lillebælt, ser frem til at vise destinationen og deres faciliteter frem for de 100-150 mødeplanlæggere og -rådgivere, der deltager i Planner Days."Vi synes jo selv, at området omkring Lillebælt både er det oplagte og det optimale sted at afholde møder og konferencer. Udover at være placeret midt i Danmark, så er vi også placeret midt i den skønneste danske natur, hvilket giver nogle fantastiske aktivitetsmuligheder både til lands, til vands og i luften", siger Vibeke Diemer fra HUSET Middelfart.Et godt sted at samles Den 29.-30. maj næste år får hele Lillebælt altså mulighed for at vise området frem som mødedestination, når landets allerdygtigste mødeplanlæggere deltager på Planner Days. Konferencen giver områdets aktører en unik mulighed for at demonstrere, hvorfor landets bedste og mest købestærke mødebookere skal placere fremtidige møder, konferencer, kurser osv. i netop deres område."Vi er rigtig glade for at få muligheden for at vise mødebookerne, at vi har en storbys kapacitet her midt i landet", siger møde og eventchef for MeetingLillebælt Kitt Schou Morgen og fortsætter: "Vi oplever, at det giver god mening at samles her, hvor der er lige langt til og fra både Ålborg og København. Og hvor kunden får rigtig meget for pengene på de topprofessionelle mødesteder, som alle ligger inden for en meget kort afstand både i kilometer og tid."Værtskabet for Planner Days er dermed et aktivt fremstød i at tiltrække flere erhvervsturister til området.
Læs mere
30 oktober, 2017