4 juni, 2021

Ny marketingstrategi giver nyt potentiale

Af Louise Lyngsø Kjærulff
Ny marketingstrategi giver nyt potentiale

HUSET Middelfart er uden tvivl Danmarks største permanente byggeudstilling, men en ny salgs- og marketingstrategi skal nu også danne grundlag for, at HUSET Middelfart også utvivlsomt bliver den bedste byggeudstilling – for både de besøgende og de byggebrands, der udstiller på stedet.

Formålet med udstillingen er at give boligejere inspiration og viden til deres konkrete byggeprojekter, og samtidig sikre udstillerne synlighed og brandingværdi over for boligejere. For at sikre, at dette realiseres, har HUSETs nye ledelsesteam i løbet af de seneste måneder udviklet nye strategier, handlingsplaner og tiltag - i første omgang for 2021.

Udviklingsarbejdet har bl.a. medført en ændring i marketingstrategien og hele marketing-setuppet, hvilket skal sikre et markant større marketingtryk – både i forhold til at tiltrække relevante besøgende, men også flere relevante brands til udstillingen.

”Vi har ændret fokus i vores nye marketingstrategi, som er udviklet i samarbejde med vores inhouse marketingteam og marketingchefen i Molio. Konkret betyder det, at vi allokerer en øget del af marketingbudgettet til at tiltrække flere anerkendte og innovative brands til udstillingen, hvilket jeg tror på, skaber et stort potentiale for at tiltrække endnu flere besøgende til udstillingen,” siger Brand Manager Louise Lyngsø Kjærulff.

Ringe i vandet

De første ringe i vandet

Den nye marketingstrategi er først for alvor i gang med at blive rullet ud, men virkningen er indtil videre ikke til at tage fejl af.

”Vi oplever dels et stigende besøgstal i udstillingen, og dels stigende antal virksomheder, som henvender sig med interesse for at udstille deres produkter i HUSET Middelfart,” fortæller Louise Lyngsø Kjærulff – og fortsætter: ”Jeg er derfor slet ikke i tvivl om, at vi ved at fokusere på at tiltrække både boligejere og stærke byggebrands, vil kunne skabe Danmarks største – og bedste – byggeudstilling”.

Marketingstrategien for byggeudstillingen 2021 vil i højere grad end tidligere være content- og videobåret, og eksekveres og implementeres naturligvis på forskellige kanaler, fx annoncering på sociale medier og søgemaskiner, e-mail-marketing og i SEO-arbejdet.

video videomarkedsføring videocases

Få dit brand eksponeret i HUSET markedsføring

I den nye marketingstrategi er der desuden lagt op til en række videocases, som skal understøtte de nye målsætninger og udviklingsplaner.

”Vi vil meget gerne høre fra udstillere i HUSET, som kunne være interesseret i at deltage i businesscases, som vi kan bruge til at tiltrække flere besøgende og brands til udstillingen. Det er ganske gratis at deltage – og kræver blot en tilstedeværelse i udstillingen nogle timer, mens vi filmer,” fortæller Louise Lyngsø Kjærulff.

Vi søger i første omgang udstillere inden for følgende seks produktkategorier:

  • Have og udeliv
  • Fritidshuse
  • Vinduer og døre
  • Bad og sanitet
  • Indeklima
  • Tegl, tag og facader

Er du interesseret i at få dit brand fremhævet i HUSETs markedsføring? Så kontakt Brand Manager Louise Lyngsø Kjærulff30 58 22 25 og hør nærmere.

Læs også ...

Nyt system skal sikre <br data-lazy-src=

Nyt system skal sikre
færre klik og flere bookninger

Klik, klik, klik … mange flere klik skal der helst ikke til, før onlinebrugere opfatter en handling som besværlig og omstændig. Derfor lancerer vi inden sommerferien et nyt online bookingsystem, som skal højne brugervenligheden og dermed også antallet af bookede rådgivningstimer i HUSETs gratis byggerådgivningstjeneste: ByggeRåd. De fleste søndage i løbet af året har de besøgende i HUSETs byggeudstilling mulighed for at booke gratis byggerådgivning fra professionelle og uvildige byggerådgivere. Rådgivningen kan bookes online eller i forbindelse med selve besøget. ”Målet med det nye bookingsystem har først og fremmest været at skabe en kortere proces, større brugervenlighed og mere lækker brugerflade. I det nye system kan man fx vælge, hvorvidt man ønsker at tage udgangspunkt i en bestemt dato eller en bestemt rådgiver,” fortæller HUSETs Brand Manager, Louise Lyngsø Kjærulff. Tidligere krævede det minimum syv klik at booke tid til byggerådgivning, men inden længe er antallet af klik nede på to. Det nye system er smidigere at navigere i, men også brugervenligheden og overblikket for backend-brugere og administratorer er forbedret. ”Når det nye system er i luften – og byggerådgiverne er vendt tilbage fra deres sommerferie – kører vi en massiv online kampagne for at booste antallet af bookede byggerådgivningssessioner hos vores rådgivere. Forventningen er, at det ikke alene vil medføre mere travlhed hos byggerådgiverne, men også flere besøgende i byggeudstillingen,” siger Louise Lyngsø Kjærulff.
Læs mere
4 juni, 2021
Besøgstal for byggeudstillingen: <BR data-lazy-src=

Besøgstal for byggeudstillingen:
Maj 2021

Der er stadig godt gang i de private byggeprojekter – både de indendørs og udendørs. Lige som sommerhusmarkedet er i mærkbar medvind i øjeblikket. Den store byggelyst fornemmes også i høj grad blandt de mange boligejere, der besøger HUSET Middelfart. Specielt i weekenderne lægger mange vejen forbi udstillingen med ønske om at få inspiration og rådgivning til deres konkrete byggeprojekter. Maj måned bød ikke på mange solskinstimer, men trods regn og blæst har vi samlet set haft 7.989 besøgende den seneste måned i byggeudstillingen inde og ude. Kigger vi tilbage på samme periode i 2019, hvor coronapandemien endnu ikke have ramt Danmark, betyder det en stigning i besøgstallet på hele 35 %. ”Vi oplever, at mange stadig er i gang med forbedringer af boligen – og nu også for alvor har kastet sig over haveforbedringerne,” fortæller centerchef Trine Duus Andreasen. "Mange kommer med forespørgsler på konkrete produktgrupper eller specifikke brands, hvilket tyder på, at boligejerne har et klart formål med besøget," tilføjer hun. Kigger vi på det samlede antal af besøgende i udstillingen i forhold til 2019, så er meldingen også positiv. Indtil videre har 30.806 boligejere besøgt udstillingen i 2021, hvilket er 10 % flere end forrige år. Og dette trods to måneders coronanedlukning i starten af året. 2021 tegner derfor allerede nu til at blive et positivt år for byggeudstillingen - ikke kun på grund af en øget tilgang af besøgende, men også en øget tilgang af brands i udstillingen. I maj måned har vi således kunne byde velkommen til Ewii og ReKitchen og velkommen tilbage til Brenner Radiatorer.  Herudover har STM Vinduer valgt at udvide deres stand i udstillingen.
Læs mere
4 juni, 2021
Rekordstort besøgstal i HUSET Middelfarts byggeudstilling

Rekordstort besøgstal i HUSET Middelfarts byggeudstilling

Byggeudstillingen i HUSET Middelfart rummer ca. 130 udstillere, der præsenterer bygge- og boligprodukter, køkkener, badeværelser, pavilloner, udestuer, belægning, sommer- og fritidshuse og meget mere fordelt på i alt 28.000 m2 udendørs og indendørs udstillingsareal. Her finder man de store, veletablerede og kendte brands på byggevaremarkedet side om side med de mindre, up-coming -brands med nye, spændende produkter og løsninger. De seneste måneder har udstillingen trukket et rekordstort antal besøgende til. Der har været 60% flere besøgende i årets første måneder, end der var i 2019 inden coronapandemien ramte Danmark. Se alle de udstillere, du kan møde De besøgende er i ”købs-mode” Udstillerne mærker tydeligt den store interesse for både at se og røre ved produkterne: - Ja, helt vildt. Vi er blevet meget positivt overrasket over, hvor mange besøgende der rent faktisk kommer i udstillingen. Og rigtig mange af de besøgende kommer i købs-mode, fordi de har penge til det i øjeblikket. Der er ikke så mange, der bare oser, siger Andreas Bernhardt, ejer af SunLux og uddyber årsagerne til, at de har valgt at have en stand i HUSET: - Folk får tit en WOW-oplevelse, når de ser vores produkter i funktion. Derudover er det bare et super sted centralt i landet, så folk kommer også langvejs fra. ”Vi udvider med en sælger” Willab Garden har valgt at blive udstiller i HUSET Middelfart for at tilgodese deres kunder på Fyn og Jylland og give dem nem adgang til at se sortimentet ”live”. Her mærker man også, at interessen for deres produkter er eksploderet. De har derfor valgt at mande op med en sælger mere for at kunne følge med: - Vi etablerede et salgskontor i HUSET Middelfart i 2020, da vi oplevede, at tilstrømningen til vores produkter tog voldsom fart. Her i 2021 har dette betydet, at vi nu må udvide vores salgskontor i HUSET med yderligere en sælger for at følge med interessen. Vi oplever en yderligere vækst i interesserede kunder med flere 100 %, siger Lars Schiver, Salgs-Filial Chef fra Willab Garden. Folk har lyst til at investere i boligen Også i afdelingen for badeværelser er der travlt og boligejernes investeringslyst er stor: - Vi har bestemt mærket øget lyst til at investere i vedligehold af egen bolig, og vi har travlt med at betjene de gæster, som besøger os på standen i HUSET Middelfart. Der er øget trafik i badafdelingen og kunderne er meget konkrete i deres efterspørgsel, siger Helle Sørensen, der er badkonsulent i Bedre Bad | Bedre Energi og uddyber: - Det kan både være det lidt overophedede boligmarked med mange handler – men også de stigende boligpriser, der får husejerne til at kigge indad og definere deres ønske om ændring af egen bolig. Flere har, efter måneders hjemmearbejde, fået øjnene op for nye muligheder og det er de gået i gang med at hente tilbud/tegninger på at få udført. Åbent alle dage både inde og ude Hele udstillingen er åben alle hverdage og weekender både ude og inde fra kl. 10-17. Hver søndag tilbydes de besøgende gratis, uvildig byggefaglig rådgivning. Her kan boligejerne få kvalificeret sparring på tegninger eller tidsplaner eller en objektiv vurdering af, om der er faldgruber, der kræver ekstra opmærksomhed. Der er også særlig rådgivning til projekter, der vedrører badeværelser. Der er gratis entré, parkering og kaffe for alle besøgende i HUSET Middelfarts udstilling. Se mere om HUSETs byggeudstilling her
Læs mere
20 maj, 2021