Services

Overlad trygt alt det praktiske til os

Overlad lidt eller meget til os

Virker det som en uoverskuelig opgave at få skruet det helt rigtige kursus, møde eller konferencedøgn sammen? Vores professionelle og erfarne bookingteam hjælper hellere end gerne med både de praktiske detaljer, det forkromede overblik - og de kreative indspark.

 

Lad os sammen skabe et udbytterigt og mindeværdigt arrangement, som matcher dine og deltagerenes behov, ønsker og forventninger.

Lad os hjælpe før, under og efter dit arrangement

FØR

Lad os fx hjælpe med tilmeldinger, deltagerlister og navneskilte.

UNDER

Vi tilbyder altid teknikerservice 24/7 - så I ikke skal bekymre jer om teknikken.

EFTER

Lad os klare faktureringen af deltagerne og eventuelle rykkergange.

Intet bøvl med teknikken - teknikerservice 24/7

I HUSET Middelfart er teknikerservice 24/7 altid inkluderet i prisen. Det betyder, at både du og oplægsholderen roligt kan glæde jer til mødet, kurset eller konferencen.

 

Mødeservice 24/7 indbefatter:

 

  • Indledende hjælp fra tekniker ved mødets begyndelse
  • Uddannede AV/IT-teknikere, der kender til HUSETs teknik
  • Direkte hotline til HUSETs teknikere
  • Mulighed for teknisk assistance hele døgnet

 

Vil du vide mere om vores teknikerservice eller AV/IT-tekniske udstyr, så giv os endelig et kald.

Lad os gøre benarbejdet - bestil mødeservice

Prøv vores mødeservice-grundpakke, som inkluderer:

  • Styr på tilmeldingerne
  • Opdateret deltagerliste
  • Fakturering
  • Rykkergange
  • Regnskab

 

Vi kan meget mere - bare ring og lad os få en snak.

Hold styr på tilmeldingerne med NemTilmeld

Online tilmeldingssystem – nemt for dig og for dine deltagere!

 

Vores fornemste opgave er at gøre hverdagen lettere for dig, der afholder og administrerer arrangementer.

 

Med NemTilmeld får du:

  • Ro og overskud til at nå alle dine andre opgaver
  • Nærværende support - når du har brug for det
  • Et nemt og brugervenligt tilmeldingssystem
  • Et system, der gør det let og hurtigt for dine deltagere at tilmelde sig 

"Servicen er helt i top, og vi føler os helt trygge, når vi afholder temadage her. Personalet er meget hjælpsomt også med ting, som slet ikke forventes. Stemningen er altid god og både mad og timing klapper. Vi kan varmt anbefale HUSET som kursus og udstillingssted." 

Bemærkning i brugerundersøgelse

Har du spørgsmål? Giv os et kald helt uforpligtende

70 12 36 00

Forespørgsel

Udfyld felterne herunder for at sende os en uforpligtende forespørgsel om din næste konference eller dit næste møde eller kursus. Du får svar inden for en arbejdsdag. Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os på 70 12 36 00.

Nyt om møder og konferencer

Guide til bæredygtige møder

Guide til bæredygtige møder

Ønsker du at afholde dit arrangement et sted, hvor der arbejdes aktivt med at mindske virksomhedens (og dermed også arrangementets) aftryk på miljøet?I så fald kan du med fordel vælge et konferencecenter, der kan svare ja (og gerne uddybe) nedenstående tre spørgsmål.1. Arbejder I aktivt med genbrug?Der er mange elementer, som kan genbruges i forbindelse med møder, kurser og konferencer. Spørg derfor indtil, om stedet genbruger fx navneskilte, papir og nøglekort.Nogle konferencecentre arbejder desuden aktivt med at opfordre gæsterne til at genbruge fx håndklæder, batterier og plastflasker.Kig efter konferencesteder med Den Grønne Nøgle.2. Vælger I økologisk og/eller lokalt?Økologi går ud på at vælge så naturligt, som det kan lade sig gøre for på den måde at undgå så mange skadelige stoffer som muligt, samtidig med at der passes på naturen og dyrene.Økologi er dog ikke altid lig med bæredygtigt, da køkkener, der udelukkende bruger økologiske varer, ofte er nødt til at få fragtet varerne langvejsfra – hvilket jo bestemt ikke er godt for miljøet. Gå derfor efter konferencesteder, der køber bådeøkologisk og lokalt.Vælg konferencesteder med certificeringen Det Økologiske Spisemærke.3. Mindsker I ressourcespild?Konferencecentre bruger mange ressourcer og har derfor også god mulighed for at reducere deres ressourcespild. De kan f.eks. minimere madspild ved at give madrester nyt liv. Eller ved anvende mindre tallerkener, så gæsterne ikke fylder den med mere, end de kan spise.Nogle konferencecentre har også afskaffet plastikflaskerne og serverer i stedet postevand, hvilket er med til at minimere udledningen af CO2 væsentligt.Herudover kan du med fordel vælge et konferencecenter, som har fokus på vandforbruget ved at have installeret vandbesparende armaturer og toiletter.Gå efter konferencecentre med Den Grønne Nøgle.HUSET Middelfart kan selvfølgelig svare ja og uddybe alle tre spørgsmål.Når det ikke kun er maden, der giver god smag i mundenNår Dyrenes Beskyttelse vælger konferencecenter, prioriterer de en forplejning, der giver god samvittighed. Som en stor forening har Dyrenes Beskyttelse jævnligt brug for lokaler til at afholde kurser og møder ude af huset både for foreningens mange frivillige – men også for ansatte og bestyrelsen. Det sker 1-2 gange om måneden – og somme tider mere. Derfor vægter de højt at vælge et konferencecenter, hvor værdierne er i orden.”Vi har et krav om, at alt kødet, køkkenet serverer, skal være friland eller økologi. Det er klart, at vi vægter forplejning med god dyrevelfærd rigtig højt i valget af konferencecenter.Men vi har også mange vegetarer og veganere i vores hus. Derfor skal der også være mulighed for at få en lækker og mættende menu uden kød eller andre animalske produkter,” siger Yvonne Johansen, der er Dyreværnschef hos Dyrenes Beskyttelse og fortæller, at klimavenlighed også er et plus.”Økologi og friland går ofte hånd i hånd med god dyrevelfærd, bæredygtighed og miljø. Så det giver ofte sig selv, når vi vælger konferencested, at vi får vores ønsker opfyldt,” siger hun.De specifikke krav betyder, at der særligt er et kriterium, der er altafgørende for Dyrenes Beskyttelses valg af konferencested.”Personalet skal være imødekommende over for vores ønsker, så vi ikke føler os til besvær, siger Yvonne Johansen.Den Grønne NøgleDen Grønne Nøgle er turismens internationale miljømærke, som gives til turistvirksomheder, som gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet.En miljømærket virksomhed skal leve op til mange konkrete og relevante miljøkrav, som sikres ved en omfattende godkendelsesprocedure og ved løbende kontrol.Nogle af de mange kravene er bl.a.:Apparater og lys slukkes, når det ikke er i brugDer tilbydes vegetariske retter for at minimere kødforbrugetMinimum 10 % af de indkøbte fødevarer er økologiskeDer anvendes ikke kemiske ukrudtsbekæmpelsesmidler på matriklenDet Økologiske SpisemærkeDet Økologiske Spisemærke er en gratis statskontrolleret mærkningsordning for spisesteder. Det Økologiske Spisemærke viser, hvor stor en del af de indkøbte føde- og drikkevarer på spisestedet, der er økologiske. Både offentlige og private spisesteder kan få Det Økologiske Spisemærke.Det Økologiske Spisemærke findes i tre udgaver:Guld (90-100 %)Sølv (60-90 %)Bronze (30-60 %)Nogle konferencesteder vælger bevidst certificeringen i bronze, da det samtidig giver stedet mulighed for at vægte lokale og årstidsbestemte råvarer, som ligeledes er med til at skåne miljøet.
Læs mere
14 august, 2019
Velfungerende teknik – tak!

Velfungerende teknik – tak!

”Teknikken skal bare fungere”. Sådan lyder et af topkriterierne, når mødeplanlæggere skal vælge et sted for deres næste møde, kursus eller konference. Og det er der som sådan ikke noget mærkeligt i. Teknikken er nemlig ofte altafgørende for mødets succes.Af Louise Lyngsø KjærulffMere og mere teknikUdsigten, lokalet og forplejningen kan være nok så lækre, men hvis teknikken ikke er i orden, vil langt de fleste vurdere mødet negativt. Der er nemlig ikke noget mere irriterende end mikrofoner, der ikke virker ordentligt. Billeder, der flimrer. Ødelagte lærreder. Larmende projektorer. Eller manglende kabler.De fleste oplæg og foredrag er nemlig afhængige af teknik – og tendensen ser ikke ud til at vende lige foreløbigt. Tværtimod.Nye teknik-tendenserFor bare få år siden bestod et foredrag typisk af en oplægsholder og en simpel PowerPoint-præsentation. Drillede teknikken dengang, var det ofte værst for oplægsholderen, da præsentationen ofte fungerede som noter.I dag er det dog sjældent kun foredragsholderen, der er afhængig af teknikken. Mødedeltagerne engageres og involveres i stigende grad ved hjælp af de tekniske muligheder.Via wi-fi skal deltagerne kunne stemme, bestemme og besvare spørgsmål i løbet af oplægget. Ligesom foredragsholderen skal kunne vise noget online uden at bekymre sig om, hvorvidt det trådløse netværk fungerer.En tekniker tæt påVigtigheden af, at teknikken fungerer har derfor medført, at flere og flere mødebookere ikke kun efterspørger velfungerende teknik, men også tilknyttede teknikere, som gør, at oplægsholderen ubekymret kan gå på – og uden problemer gennemføre oplægget.I HUSET Middelfart har vi et hold teknikere ansat, som sørger for at tjekke teknikken inden alle foredrag, hjælpe oplægsholderen med at få tilsluttet sin laptop eller tablet samt montere og installere mikrofonen og den trådløse presenter. Og skulle der mod forventning være teknik, der driller, så er det bare at benytte den direkte hotline til HUSETs teknikerservice 24/7.Se mere om udstyr, teknik og teknikere i HUSET Middelfart.
Læs mere
8 august, 2019
Mødedeltagere forventer unikke mødeoplevelser

Mødedeltagere forventer unikke mødeoplevelser

Er du i tvivl om, hvordan du sammensætter et møde, som dine deltagere aldrig glemmer? Her får du et indblik i, hvad der trender i mødebranchen lige nu.Tidligere var møder og konferencer helt klassiske med faglige foredrag, og hvor mødebookernes primære krav var lokalefaciliteter med god plads. Men i dag er kravene til mødestederne langt større. Det fortæller Marlene Sylvester-Hvid, der er administrerende direktør hos Danske Konferencecentre, som i over 20 år har hjulpet mødebookere med at finde konferencer, møder og events.”Mødedeltagerne har langt større krav til mødet i dag og vil have unikke aktiviteter oplevelser. Derfor forventer mødebookerne, at mødestederne kan inspirere og udfordre dem. Lækre lokaler er ikke længere nok. Det betyder, at mødestederne skal være opdaterede på det nyeste inden for møder og kunne matche ønsker om temaer,” siger hun og tilføjer:”Samtidig ønsker de også at blive holdt i hånden fra start til slut af den samme kontaktperson fra mødestedet. Denne mødeservice skaber tryghed, hvilket har stor betydning som mødebooker, når man skal stable et stort arrangement på benene.”Inddragelse af mødedeltagerneFor at skabe unikke mødeoplevelser, er der ifølge Marlene Sylvester-Hvid behov for at have den rette sammensætning af faglige indslag og alternative aktiviteter. Nogle af de trends, vi ser lige nu, er brugen af digitale værktøjer til at gøre foredragene mere levende.”Det kunne for eksempel være værktøjer med afstemninger, der inddrager mødedeltagerne. På den måde bliver de mere nærværende og husker bedre. Det er ikke nok at fylde mødedeltagerne med faglig viden. De skal underholdes og aktiveres,” siger Marlene Sylvester-Hvid.Hun fortæller, at man for eksempel i USA arbejder meget med at samle data til at forme programmet efter mødedeltagernes ønsker i løbet af dagen. På den måde bliver hvert møde personligt.”Vi ser det ikke så meget i Danmark endnu, men det kunne sagtens blive fremtiden,” siger Marlene Sylvester-Hvid.Sansernes årSom i mange andre brancher skifter temaerne. I år er det sansernes år i mødebranchen, hvor møderne i højere grad drager alle sanser i spil.”Vi skal mærke det hele meget mere og være endnu mere til stede. Det kan for eksempel være gennem lyd, lys og mad ,” siger Marlene Sylvester-Hvid, der fortæller, at også naturen er blevet et populært element at gøre til en del af mødet.Danske Konferencecentre oplever stigende efterspørgsel på mødelokationer, som ligger tæt på grønne områder.”Det handler om følelser og tilstedeværelse, at komme væk fra det digitale og få ny energi. Det er også med til at øge læringen til mødet,” siger Marlene Sylvester-Hvid og slår fast: ”Det er ikke længere selve produktet, der er interessant, men alt det udenom. Det handler om den samlede oplevelse.”
Læs mere
24 maj, 2019