Messer

Faciliteter til jeres messer, workshops og udstillinger

Faciliteter til jeres messer, workshops og udstillinger

Uanset om I skal bruge et større lokale til en messe, flere mindre lokaler til produktfremvisninger, workshops eller konferencer, så har vi faciliteter til at kunne rumme op til l 600 m2 her i HUSET Middelfart. Vi har masser af gode forslag til, hvordan lokalerne bedst kan udnyttes, og til hvilke formål, men hvis I har helt andre ideer,  er det også helt fint med os.

 

Fleksible lokaler

HUSETs messeområde rummer seks forskellige lokaler, der hver for sig eller samlet kan danne ramme om din messe, udstilling eller workshop. 

 

Vi tilbyder desuden leje af standvægge, stole, borde teknisk service osv. 

 

I hjertet af HUSET Middelfart ligger vores café, hvor I kan  nyde en god kop kaffe og få lidt godt til ganen, mens I  snakker og fordøjer dagens indtryk.  Og vores restaurant disker gerne op med en buffet til frokost,  som får tallerkenerne til at virke alt for små og en lige så  lækker 2- eller 3-retters menu til aften.   

 

Alle har desuden mulighed for at overnatte – eller feste den halve nat, hvis I ønsker det. 

Messeservice

Savner du overblik eller inspiration til at skabe den helt rigtige messe, udstilling eller workshop, så brug HUSET Middelfarts messeservice. Vi har erfaring fra utallige af arrangementer og kan hjælpe med alt fra budgetter og indretning af lokalerne. Få sammensat den helt rigtige løsning for dit arrangement med lokaler, forplejning, og hvad du ellers har brug for.

Har du spørgsmål? Giv os et kald helt uforpligtende

70 12 36 00

    Forespørgsel

    Udfyld felterne herunder for at sende os en uforpligtende forespørgsel om din næste konference eller dit næste møde eller kursus. Du får svar inden for en arbejdsdag. Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os på 70 12 36 00.

    Nyt om møder og konferencer

    Grønne grise på gaflen i HUSET Middelfart

    Grønne grise på gaflen i HUSET Middelfart

    Der var engang en fynsk landmand, en fynsk slagter og et fynsk konferencecenter. Det lyder som starten på et eventyr – og det er det næsten også. Men det er også starten på et godt og lokalt samarbejde, med fokus på dyrevelfærd, bæredygtighed og høj kødkvalitet. Mere end bare pølsesnak HUSET Middelfart startede med at købe 10 grise, men er nu oppe på 40. De bor dog ikke på adressen Hindsgavl Allé 2, hvor konferencecenteret ligger, men starter derimod deres dage ved en lokal landmand og ender som smagfulde serveringer i HUSETs Restaurant. Grisene er hverken tilfældigt valgt eller helt almindelige – de er nemlig grønnere og mere bæredygtige end konventionelle slagtegrise, hvilket er helt i tråd med HUSET Middelfarts mål om at minimere virksomhedens aftryk på miljøet. ”Vi har dagligt flere hundrede gæster i huset, vi kan derfor ikke helt undgå at en vis miljøbelastning, men vi kan minimere den så meget som muligt", fortæller HUSET Middelfarts F&B Chef Kim Regweg, der nu vil forkæle gæsterne med forkælede grise. LÆS OGSÅ: Økologisk Bronzemærke til HUSET Middelfart ”Vi har i flere år været certificeret med Den Grønne Nøgle og Det Økologiske Spisemærke i bronze, hvilket betyder, at vi bl.a. serverer mindre anretninger ad gangen, minimerer kødforbruget ved at tilbyde vegetariske retter, og at mellem 30-60 % af det, vi serverer, er økologisk”, siger Kim Regweg. Grise med krølle på halen HUSET Middelfarts grise kommer fra familiegården Pilegården, som ligger i Broby øst for Middelfart. Her har landmanden Ulrich Rasmussen specialiseret sig i at avle grise med krølle på halen.Mange kender udtrykket, men de færreste kender betydningen af grisenes krølle på halen og den indsats det kræver. ”Når grise bliver stressede, bider de hinanden i halen,” siger Ulrich Rasmussen og fortsætter: ”en krølle på halen er derfor et parameter for, at grisen har det godt.” På Pilegården er det dog ikke nok, at grisene har krølle på halen. De skal samtidig leve op til en række krav om dyrevelfærd, som har sikret Pilegårdsgrisen to ud af tre hjerter i Fødevarestyrelsens dyrevelfærdsmærke. Kravene er bl.a., at grisene skal være medicinfrie, de skal have god plads, være løsgående og have halm på gulvet – og så må de maks. transporteres 8 timer, før de bliver slagtet, da køreturen også stresser grisene. LÆS OGSÅ: Hvad er trenden indenfor konference- og mødeforplejning ”Pilegårdsgrisene transporteres endda kun 15 minutter fra gården til Nørre Søby Slagteren, hvilket både har en væsentlig betydning for kødets kvalitet og miljøbelastningen. Grisene når nemlig ikke at blive særlig stresset eller udmattet på den korte køretur – og det sikrer bland andet mere saftigt og mørt grisekød,” fortæller Ulrich Rasmussen. En pølse med føl’se En del af grisekødet bliver til HUSET Middelfarts helt egen signaturpølse – nemlig en brunchpølse med ramsløg. Pølsen er udviklet i samarbejde med Nørre Søby Slagteren på Midtfyn, som er specialister i gourmetpølser. ”I bøgeskoven 25 meter fra vores indgangen vælter det hvert forår op med ramsløg, som vi bl.a. bruger i vores pesto, marinader og bagværk. Vi synes derfor, det gav god mening også at lade ramsløg indgå i vores signaturpølse” fortæller souschef i køkkenet i HUSET Middelfart, Michael Hansen. LÆS OGSÅ: Guide til bæredygtige møder Ramsløg har en mild smag af hvidløg, hvilket sammen med en særlig krydderblanding giver pølserne en fantastisk og meget karakterfuld smag. ”Pølserne vil primært være at finde på morgenbuffeten, men også som en del HUSETs gourmethotdog, der med jævne mellemrum serveres til fx frokost og natmad", siger Michael Hansen. Udover signaturpølser, vil de forskellige udskæringer af grisene bl.a. ende som gammeldags rullepølse, peberbacon, krogmodnet nakkefilet og en masse andre smagfulde serveringer. LÆS OGSÅ: 5 gode råd til bedre konferencer i fremtiden Restauranten i HUSET Middelfart arbejder med grisene ud fra nose2tail-princippet, hvilket betyder, at hele grisen bruges - fra snude til hale - så man undgår madspild, og samtidig sikrer gæsterne mere smagsintense og bæredygtige serveringer.
    Læs mere
    15 november, 2020
    COVID19 hensyn – SAFE TO VISIT

    COVID19 hensyn – SAFE TO VISIT

    I HUSET Middelfart følger vi HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program. Samtlige medarbejdere i HUSET er certificeret efter gennemført Safe to visit kursusforløb. Det er din tryghed og sikkerhed for, at vi lever op til myndighedernes krav og anbefalinger til gæstehåndtering, rengøring og hygiejne. TIL ALLE GÆSTER i HUSET MIDDELFART:Medbring mundbind, når du besøger HUSET - og hjælp os med at vi passer endnu bedre på hinanden. Vi anbefaler også at downloade smittestop-appen på din mobil - så vi alle kan bidrage til smitteopsporing. ”SAFE TO VISIT” – programmet hos HUSET indeholder følgende: KLAR INFORMATION OM GOD ADFÆRDVi har synlige skilte i alle lokaler om gæsteantal og retningslinjerne vi følger på baggrund af sundhedsstyrelsens anbefalinger. Vi opfordrer naturligvis også, alle vores gæster til at holde god afstand og være bevidst om egen helbredstilstand for forsvarlig omgang med øvrige gæster. ØGET RENGØRING, VASK OG DESINFEKTIONVi gør grundigt rent og desinficerer de kontaktpunkter, som berøres af mange - et øget antal gange dagligt. Og vi har naturligvis også skærpet rengøring i forbindelse med både ankomst og afrejse. Der er adgang til sprit og aftørringsklude i alle lokaler. Og der er alle steder i HUSET fokus på let adgang til at vaske og spritte hænder af. SIKKER AFSTANDArealerne inde og ude tilpasses løbende efter de til enhver tid gældende retningslinjer, som myndighederne anbefaler. Vores mødelokaler er indrettet, så smittefare minimeres, og der kan holdes afstand. Vi har retningslinjer for ophold i lokaler og øvrige gæsteområder, herunder afstandsmarkering og øvrig informativ skiltning til vores gæster. SIKKERHED FOR HØJT HYGIEJNENIVEAUVores medarbejdere orienteres løbende om myndighedernes anbefalinger og retningslinjer. Alle medarbejder har gennemført modulerne i HORESTAs "Safe to visit kursus", og har derfor øget fokus på hygiejne, sikker afstand og tryghed for alle. STYR PÅ ARBEJDSGANGEVi har ændret vores arbejdsgange, så vi minimerer tiden, hvor der er tæt kontakt mellem gæster, medarbejdere og leverandører. Vi har udarbejdet en plan for håndtering af tilfælde, hvor der er mistanke om – eller er bekræftet – COVID19smitte blandt gæster eller personale. Retningslinjerne er gældende for alle besøgende, både i HUSETs Konferencecenter og HUSETs Byggeudstilling. Har du brug for yderligere afklaring i forhold til dit besøg, er vi naturligvis som altid klar til at besvare dine spørgsmål. Læs mere om HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program – klik her. HUSETs COVID19 afbestillingsgaranti: Ved en ny udmelding fra myndighederne om forsamlingsforbud grundet pandemi, kan din booking flyttes eller annulleres omkostningsfrit. Vi tilpasser løbende vores håndtering af hensynene til vores gæster, og informationen her på siden vil i takt hermed blive opdateret. Vi glæder os til at byde dig velkommen til et trygt besøg i HUSET Middelfart.
    Læs mere
    26 oktober, 2020
    Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

    Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

    I marts kom en lille virus til Danmark, som satte store spor – specielt i møde- og konferencebranchen. På blot få dage gik bookingkalenderen for HUSET Middelfarts konferenceafdeling fra at være så godt som fyldt, til at være næsten tom det første halvår af 2020. Men nu er både personale og gæsterne heldigvis tilbage, og har været det en lille måneds tid. Flere ting er ændret siden nedlukningen, men meget er heldigvis det samme, fx smilene man møder i HUSET Middelfart. Gæsternes sikkerhed, tryghed og tilfredshed har førsteprioritet i HUSET Middelfart. Det er der som sådan ikke noget nyt i. Det nye består ifølge kundechef Trine Duus Andreasen i grundlaget for at skabe dette. ”Tidligere var den vigtigste faktor for at skabe tryghed blandt vores mødebookere; At teknikken virkede upåklagelig, og at der var styr på dagens program. Det er stadig vigtigt, men sikkerheden omkring vores håndtering af coronasituationen har overtaget førstepladsen,” fortæller hun. HUSET Middelfart skal lige som alle andre virksomheder overholde og forholde sig til de nye retningslinjer og anbefalinger, men ønsker samtidig at have fokus på at give gæsterne en god oplevelse og service. ”Vi har valgt at gå med livrem og seler i forhold til at mindske smitterisikoen blandt vores gæster og medarbejdere. Vi har derfor valgt at følge HORESTAs ”Safe to Visit”-program, og herudover har samtlige ansatte gennemført og bestået det tilhørende kursus. Alle i HUSET Middelfart er derfor klædt på til at håndtere den nuværende situation optimalt og bidrage til en høj hygiejnesikkerhed,” fortæller Trine Duus Andreasen. Mindre fysisk kontakt, men stadig øjenkontakt COVID-19 smitter heldigvis ikke gennem synet. Så selvom afstanden til gæsterne er blevet større – og den fysiske kontakt er blevet mindre, prioriteres god øjenkontakt og smil stadig i HUSET Middelfart. ”Vi er kendt for vores gode service og imødekommende personale – og dét hverken kan eller skal corona lave om på”, fastslår Trine Duus Andreasen og fortsætter: ”Så selvom vi ikke fysisk er lige så tæt på vores gæster, som vi plejer, skal de føle og vide, at vi stadig står til fuld rådighed for dem.” Alle er derfor blevet instrueret i, hvordan den gode gæstekontakt kan bibeholdes, uden at det går udover gæstesikkerheden. I HUSET Middelfart er der desuden gennemført en række nye procedurer og rutiner, som personalet skal følge og gæsterne opfordres til at overholde. Der er naturligvis sat håndsprit og afstandsmarkeringer op flere steder, rengøringsprocedurerne er skærpet, og serveringerne er nu portionsanrettet. Alle udviser ansvarlig adfærd Flere steder i HUSET Middelfart er der opsat vejledninger og anbefalinger i forhold til god hygiejne og adfærd. Ifølge Trine Duus Andreasen har alle hurtigt vænnet sig til de nye arbejdsgange og efterlever den ønskede adfærd. ”Vi oplever generelt, at vores gæster er gode til at holde afstand og følge myndighedernes retningslinjer for at mindske smittespredningen. Og at vores medarbejdere – i de få tilfælde, hvor det er nødvendigt – er gode til at vejlede og minde gæsterne om, hvordan de skal handle og agere, uden at det bliver opfattet som en irettesættelse” fortæller hun. Indtil videre har HUSET Middelfart ikke oplevet nogle sundhedskritiske følger af COVID-19, men har en plan klar til udrulning, hvis en eller flere gæster eller personale på et tidspunkt skulle blive smittet med coronavirus. ”Alle kan derfor stadig trygt afholde deres møder, kurser og konferencer hos os – vi har styr på både sikkerheden, sundheden og teknikken”, fastslår Trine Duus Andreasen med et smil. Læs mere om HUSET Middelfarts COVID-19-håndtering.
    Læs mere
    4 september, 2020