Messer

Faciliteter til jeres messer, workshops og udstillinger

Faciliteter til jeres messer, workshops og udstillinger

Uanset om I skal bruge et større lokale til en messe, flere mindre lokaler til produktfremvisninger, workshops eller konferencer, så har vi faciliteter til at kunne rumme op til l 600 m2 her i HUSET Middelfart. Vi har masser af gode forslag til, hvordan lokalerne bedst kan udnyttes, og til hvilke formål, men hvis I har helt andre ideer,  er det også helt fint med os.

 

Fleksible lokaler

HUSETs messeområde rummer seks forskellige lokaler, der hver for sig eller samlet kan danne ramme om din messe, udstilling eller workshop. 

 

Vi tilbyder desuden leje af standvægge, stole, borde teknisk service osv. 

 

I hjertet af HUSET Middelfart ligger vores café, hvor I kan  nyde en god kop kaffe og få lidt godt til ganen, mens I  snakker og fordøjer dagens indtryk.  Og vores restaurant disker gerne op med en buffet til frokost,  som får tallerkenerne til at virke alt for små og en lige så  lækker 2- eller 3-retters menu til aften.   

 

Alle har desuden mulighed for at overnatte – eller feste den halve nat, hvis I ønsker det. 

Messeservice

Savner du overblik eller inspiration til at skabe den helt rigtige messe, udstilling eller workshop, så brug HUSET Middelfarts messeservice. Vi har erfaring fra utallige af arrangementer og kan hjælpe med alt fra budgetter og indretning af lokalerne. Få sammensat den helt rigtige løsning for dit arrangement med lokaler, forplejning, og hvad du ellers har brug for.

Har du spørgsmål? Giv os et kald helt uforpligtende

70 12 36 00

    Forespørgsel

    Udfyld felterne herunder for at sende os en uforpligtende forespørgsel om din næste konference eller dit næste møde eller kursus. Du får svar inden for en arbejdsdag. Du er naturligvis også velkommen til at ringe til os på 70 12 36 00.

    Nyt om møder og konferencer

    Flyt mødet ud  – og få nye stimuli ind

    Flyt mødet ud – og få nye stimuli ind

    Efterspørgslen på anderledes og utraditionelle mødelokaler bliver større og større. For der sker noget positivt, når man fjerner de klassiske mødeborde, PowerPoint-præsentationen og de hvide vægge, som kendetegner det traditionelle mødelokale. For at imødekomme tendensen og muligheden for at kombinere de klassiske mødefaciliteter med mere atypiske mødemiljøer, giver HUSET Middelfart Konferencecenter bl.a. mulighed for at afholde mindre, uformelle møder, gruppearbejde og lignende i en hyggelig pavillon, et lækkert sommerhus eller et af verdens mest bæredygtige typehuse.   Forskning har i flere sammenhænge påvist fordele ved at holde møder væk fra det daglige kontormiljø. Nye ideer udvikles og ny viden tilegnes ganske enkelt bedre, når hjernen udsættes for nye stimuli. Netop derfor vælger mange virksomheder at holde både interne og eksterne møder væk fra arbejdsadressen. Men selv møder i nye omgivelser og professionelle mødefaciliteter, kan få deltagerne til at blive tomme i blikket sidst på eftermiddagen. Efterspørgslen på at lade deltagerne rykke til nye og mere uformelle lokationer i løbet af i mødet, bliver derfor mere og mere eftertragtet. ”Vi oplever en øget interesse og efterspørgsel på især udendørs og utraditionelle mødefaciliteter i øjeblikket. Heldigvis har vi masser af muligheder for at tilgodese dette qua vores tilknyttede byggeudstilling,” fortæller Trine Duus Andreasen, der er centerchef i HUSET Middelfart. Hold møde i en pavillon eller et sommerhus De fleste steder vil valget om, hvorvidt mødet skal holdes i et traditionelt mødelokale eller alternative omgivelser være ”enten eller”. Men sådan er det ikke i HUSET Middelfart Konferencecenter. ”Vi har en fantastisk hyggelig atriumgård med guldregn hængene i klaser i løbet af foråret. En terrasse med udsigt over Hindsgavl Dyrehave, hvor utallige hjorte dagligt passerer forbi. Og så har vi en helt unik mulighed for at udnytte, at vi har Danmarks største byggeudstilling liggende i forbindelse med vores konferencefaciliteter, hvilket gør det muligt at afholde fx gruppearbejde i et lækkert, møbleret sommerhus eller en hyggelig og stemningsfyldt udestue eller pavillon,” fortæller Trine Duus Andreasen. I HUSET Middelfart er mulighederne for alternative mødelokaler altså mange. Også den smukke omkringliggende natur giver desuden mulighed for walk-and-talks i dyrehaven, i bøgeskoven eller langs stranden ved Fænøsund. Bæredygtige møder i bæredygtige omgivelser Som noget helt unik i HUSET Middelfart er det fra august muligt at afprøve vores helt nye og bæredygtige mødekoncept. Dette giver mulighed for at afholde mindre møder og gruppearbejde i et af verdens mest bæredygtige huse: Det Biologiske Hus, som er et 139 kvm stort typehus bygget af restmaterialer som fx græs, halm, tomat, tang og ålegræs m.m. af arkitektfirmaet EEN TIL EEN. Huset er opført i den udendørs byggeudstilling ved HUSET Middelfart og rummer alt, hvad et mødelokale skal – og lidt til. Her er flere værelser, eget toilet, lækker træterrasse og et stort, lyst køkken-alrum med højt til loftet og udsigt til naturen mod Hindsgavl Dyrehave. Her er med andre ord god mulighed for at tænke nye tanker – og det oplagte sted af afholde møde, hvis fx bæredygtighed eller byggeri er på dagsordenen. Det er desuden muligt at tilkøbe økologisk forplejning i forbindelse med opholdet i huset. Ligesom I kan booke en rundvisning i Det Biologiske Hus og få konkret viden om anvendte byggeteknikker, materialer og metoder samt de fordele, dette giver for både klimaet og økonomien. Sæt gang i langtidshukommelsen Både vi og vores hjerne keder os hurtigt i statiske omgivelser. Det er dog ikke den eneste gode grund til at flytte mødet eller dele af mødet i anderledes rammer. Neurovidenskaben viser nemlig, at vi har nemmere ved at huske ny viden, når den kobles med konkrete oplevelser, fordi flere af vores sanser aktiveres. Det kan derfor være strategisk fornuftigt at kombinere det traditionelle mødelokale med mindre breakouts i nye rammer. ”Vi hører ofte fra mødeplanlæggerne, at interaktionen og dialogen mellem mødedeltagerne forbedres og åbner op for mere kreative forslag og løsninger, når omgivelserne er mindre formelle,” fortæller Trine Duus Andreasen og fortsætter: ”Det er dog samtidig vigtigt at pointere, at det langt fra er alle møder – eller alle punkter på den klassiske mødeagenda, der egner sig til at foregå i utraditionelle mødefaciliteter. Det kan fx være svært at afholde bestyrelsesmøder, seminarer eller undervisning helt uden brug af moderne teknologi. Til gengæld er det oplagt at benytte alternative mødelokaler i forbindelse med kreative workshops, gruppearbejde og dialogmøder.” Muligheden for at benytte de anderledes mødefaciliteter såsom sommerhuse, pavilloner og udeområder ved HUSET Middelfart til samme pris som de øvrige mødelokaler, men giver til gengæld en ekstra dimension til mødet. Er du interesseret i at høre mere om mulighederne for at optimere udbyttet af dit næste møde og HUSETS alternative mødefaciliteter, så klik her og udfyld formularen så ringer vi dig op.
    Læs mere
    17 juni, 2021
    2022 bliver et travlt år for mødebranchen

    2022 bliver et travlt år for mødebranchen

    En stor del af dette års planlagte møder, seminarer og konferencer er blevet udskudt til 2. halvår af 2021 – og endnu flere til 2022. Næste år tegner derfor til at blive et rekordår for afholdelse af fysiske møder og konferencer. Hvis datoen er afgørende for dit næste arrangement, så er det nu, du skal booke det. Opfordringer kommer fra HUSET Middelfarts centerchef Trine Duus Andreasen. Mange møder, kurser og konferencer er nemlig blevet flyttet til slutningen af 2021 og begyndelsen af 2022. - Vi har mange loyale kunder, som endelig kan afholde deres arrangementer fysisk her i HUSET Middelfart, hvilket vi er rigtig glade for, siger Trine Duus Andreasen, centerchef i HUSET Middelfart. Planlæg næste års arrangementer nu Inden for den seneste måned er bookningerne for 2022 også for alvor begyndt at rulle ind, og i skrivende stund er der planlagt flere store konferencer og møder i HUSET Middelfart Konferencecenter efter sommerferien, og endnu flere næste år. - Vi har modtaget rigtig mange forespørgsler det seneste stykke tid. Desværre har vi også været nødt til at takke nej til enkelte datofaste arrangementer i efteråret, da kalenderen allerede er godt fyldt op af udskudte arrangementer fra foråret. Samtidig begynder vi at have flere fuldt bookede dage i kalenderen for næste år, og der er derfor god grund til at mødeplanlæggere allerede inden sommerferien tager fat i os, hvis de ønsker at holde et arrangement inden for det næste halve til hele år, fortæller Trine Duus Andreasen. De fysiske møder er stadig at foretrække Selvom vi de seneste mange måneder har vænnet os til virtuelle møder og online dialog, er det langt fra alle typer af møder, der fungerer optimalt i det virtuelle møderum.  En undersøgelse foretaget af Convinced viser bl.a., at 73 % mener, at onlinemøder primært egner sig til møder med få deltagere. Dette bakkes op af Trine Duus Andreasen, der siger: - Oven på de mange måneder med udelukkende eller altovervejende digitale møder, har vi behov for at mødes fysisk og opleve den energi, det giver at være i samme rum. Det er umuligt at få en god dialog, når der sidder mange deltagere på teams. Og så har rigtig mange har savnet muligheden for at netværke både i pauserne og over en god frokost. Centerchefen i HUSET Middelfart fastslår derfor endnu engang vigtigheden af hurtigt at tage kontakt til konference-teamet, for at få størst mulig fleksibilitet i forhold til at få de optimale lokaler på ønskede datoer. - Vi vil hellere end gerne kunne sige ja til alle forespørgsler, men i og med mange arrangementer – både professionelle og private er blevet flyttet, kan det desværre være en udfordring af få et lokale den ønskede dag, hvis ikke man er ude i god tid, siger Trine Duus Andreasen, der vurderer dette som en generel udfordring i møde- og konferencebranchen i øjeblikket. Kontakt os, ring på Tel. 70 12 36 00 eller skriv til os på [email protected] - vi er altid klar til at finde den løsning, der passer bedst til jeres mødebehov.
    Læs mere
    10 juni, 2021
    Hybridmøder – en fleksibel og coronasikker måde at mødes på

    Hybridmøder – en fleksibel og coronasikker måde at mødes på

    Selvom det med de nuværende corona-restriktioner er tilladt at samles op til 500 personer i landets konferencecentre. Og selvom det fysiske møde i langt de fleste tilfælde er at foretrække, så kan der i øjeblikket være god grund til at afholde møder, kurser og konferencer enten online eller som et såkaldt hybridmøde. Begge dele kan konferenceafdelingen i HUSET Middelfart hjælpe med, så hverken mødelederen eller deltagerne skal være bekymrede for teknikken, kvaliteten - eller coronasmitten for den sags skyld.   2020 blev året, hvor vi danskere for alvor fik erfaring med at mødes digitalt. Ikke altid fordi, det var den bedste løsning, men fordi det ofte var den eneste løsning for at ”mødes ansigt til ansigt” under covid-19-krisen. De nye forhold har medført nye muligheder for at mødes bag skærmene – og nye muligheder for at mødes i HUSET Middelfart. For det giver heldigvis stadig mening af mødes. Men der er måske ikke mulighed for at samle afdelinger fra forskellige dele af landet. Eller at invitere en udenlandsk foredragsholder på besøg for at holde oplæg. Derfor har HUSET Middelfart investeret i professionelt udstyr til afholdelse af såkaldte hybridmøder, hvor nogle deltager fysisk, mens andre deltager online. Afhold dit hybridmøde i HUSET Middelfart Kom godt i gang med hybridmøder I starten af corona-krisen oplevede HUSETs konferenceafdeling – ligesom resten af branchen – den ene aflysning efter den anden. Men med muligheden for nu at kunne afholde hybridmøder, gennemføres flere af de planlagte arrangementer igen. En af de virksomheder, der har afprøvet den nye mødeform i HUSET Middelfart, er kursusudbyderen Bureau Veritas, som valgte af afholde et planlagt seminar som hybridmøde. ”En del af de tilmeldte på vores seminar havde enten ikke tilladelse fra deres arbejdsgiver til at deltage fysisk – eller ønskede ikke selv at deltage fysisk”, fortæller Mikkel Schneekloth fra Bureau Veritas. I stedet for at aflyse, valgte Bureau Veritas derfor at gennemføre mødet som hybridmøde, hvor 12 var fysisk til stede og 22 deltog online. ”Mødet forløb overordnet set, som det skulle. Teknikken virkede, og HUSETs tekniker var til rådighed og hjalp i det omfang, vi havde behov for det”, fortæller Mikkel Schneekloth, som gerne afholder lignende møder i fremtiden, hvis fysiske møder ikke er muligt. Afhold dit hybridmøde i HUSET Middelfart Anbefalinger til et vellykket hybridmøde Selvom både oplægsholderen, deltagerne online og dem i mødelokalet var tilfredse med hybridmødeformen, har Mikkel Schneekloth nogle overordnede anbefalinger til andre, der overvejer at afholde hybridmøder. Overvej om mødet egner sig til hybridmødeformen Hybridmøder egner sig bedst til møder med primær envejskommunikation, såsom seminarer, kurser, kick-off, konferencer og produktdemonstrationer.   Sørg for at være to personer Det er en god idé at have en til at styre kameraet og kommentarerne, så oplægsholderen kan koncentrere sig 100 % om selve oplægget.   Hav en mikrofon klar til deltagerne Det kan være svært for dem, der deltager online at høre eventuelle spørgsmål fra personerne i salen. Det kan derfor være en god idé at have en mikrofon, som kan benyttes til dette formål. HUSET Middelfart kan hjælpe med både teknisk udstyr og support i forbindelse med afholdelse af professionelle hybridmøder og videokonferencer. Det koster ikke noget at bruge selve udstyret, og det er muligt at leje HUSETs teknikere til at styre kameraet, mens mødelederen koncentrerer sig om indlægget. Vil du vide mere om mulighederne for at gennemføre dit møde eller konference som et hybridmøde eller videokonference, så hjælper HUSETs konferenceteam gerne med at finde og faciliterer den bedste løsning i disse tider. Afhold dit hybridmøde i HUSET Middelfart
    Læs mere
    1 juni, 2021