Blog – udstillere

Masser af ny og spændende viden og inspiration

Vi drømmer om mere fritid – og et fritidshus

Vi drømmer om mere fritid – og et fritidshus

Interessen for et fristed – etfritidshus eller sommerhus – med plads til nærvær, familie og hygge er stigende blandt danskerne. Og har du og din familie det på samme måde, kan I med fordel tage en tur til Middelfart i maj måned og gå på opdagelse i Danmarks største fritidshusudstilling. Af Jacob F. H. Petersen Sommerhuse erin.Danskerne er vilde med fritidsboliger som aldrig før, og det kan nemt og hurtigt aflæses i handelstal fraBoligsiden. Vi var vidne til et hidtidigt rekordår i 2018, men stigningen fortsætter ufortrødent ind i 2019 også. Salget af fritidshuse er nemlig indtil videre steget med hele 16 % i forhold til sidste år. Nye tendenser blandt børnefamilier i storbyerne Al logik strider mod de fortsat vilde stigninger i salgstallene, men de afspejler faktisk en stor forbruger- og livsstilstrend. Man kunne forestille sig, at det er investeringsmuligheder, der er årsag til den eksplosive stigning af købere, men dette er kun den halve årsag. Danskerne har nemlig for alvor fået øjnene op for fredfyldte ophold i lækre fritidsboliger, og det stigende salgsantal er i højere grad et udtryk for, at vi selv har intentioner om at bo i boligerne – vi vil simpelthen have det for os selv. Børnefamilier i storbyerne kommer hurtigt til at savne grønne områder, støjfrie aftener og gåture uden bilos, og derfor søger de efter nye muligheder. Her har fritidshuset vist sig som det oplagte alternativ til lejlighedslivet i bycentrum, og nogle familier vælger faktisk en slags deltidsløsning, hvor man det meste af året skifter mellem at bo nogle dage i fritidshuset for derefter at vende tilbage til byen. Det bedste fra begge verdener. Stenhøj Husene glade for den store interesse Stenhøj Husenehar netop opbygget et nyt flot fritidshus iudstillingenved HUSET Middelfart, og Jan Sørensen, der arbejder for dem som salgskonsulent, er glad for den udvidede kundekreds og ser desuden stor værdi i samarbejdet med HUSET Middelfart. ”I øjeblikket er vi så heldige, at vi ser masser af kunder, der er klar til at handle,” fortæller Jan således. ”Det er dejligt, at vi kan blive ved med at bygge på succesen fra 2018. Og så er vi selvfølgelig stadig glade forat udstille her hos HUSET Middelfart.Her får vi altid stor hjælp fra deres flinke personale, og så er det tilmed det perfekte udstillingsrum for vores forretning.” HUSET Middelfart harDanmarks største (og flotteste) udstilling af fritidshuse, og det vil vi gerne fejre og vise frem for så mange som muligt. Derfor holder viÅbent Fritidshusden 17.-19. maj og igen fra den 25.-26. maj her i HUSET Middelfart. TilÅbent Fritidshushar vi konsulenter til stede i alle huse. Entre, parkering og rådgivning er gratis. Vi håber på at se så mange som muligt, og at I får den inspiration, I har brug for!
Læs mere
14 maj, 2019
Sinnerup er rykket ind i Danmarks største byggeudstilling

Sinnerup er rykket ind i Danmarks største byggeudstilling

Sinnerup har valgt at tage deres flotte designs til Middelfart, hvor de har opstillet kreative bolig- og livsstilmiljøer rundt omkring i HUSET Middelfarts store, indvendige udstilling. Udover at hente inspiration i Sinnerups udstilling, kan de besøgende desuden hente en voucher, som giver 10 % rabat på alle køb i Sinnerup Horsens. Af Jacob F. H. Petersen Første step i en bygge- eller renoveringsproces er ofte at forny hjemmets flader og øvrige faste elementer, men i halen af dette følger selve indretningen. Møblerne, billederne på væggen og de små nipsting. I HUSET Middelfart har de besøgende i årtier kunnet få inspiration til byggeprodukter- og løsninger, men nu kan de ligeledes finde inspiration til at fuldende rummet. Sinnerup Horsens har nemlig valgt at tage rejsen til Middelfart, hvor de udstiller et udvalg af deres lækre produkter til både køkken, badeværelse, spisestue, uderum og entré. Og som butikschef Trine Th. Rasmussen siger, så er HUSET Middelfart og Sinnerup et godt match på flere punkter. ”Det er mange af den samme type kunder, der besøger HUSET Middelfart og vores butik, og derfor giver det super god mening for os at lave en udstilling her i Middelfart. Det er jo et mega fedt hus” siger Trine. Gensidigt frugtbart match Det er dog ikke kun Sinnerup, der får noget ud af udstillingen – tværtimod. HUSET Middelfart får tilført en god portion elegance og finesse fra den store livsstilskæde. ”Jeg er overbevist om, at vores flotte og kreative designøer kan bløde det lidt op blandt alle de skinnende brusere og vandhaner,” siger hun med et smil på læben og fortsætter: ”Nu er der lidt mere – især til kvinderne.” De flotte interiørmiljøers placering er nøje udvalgt, da de, som Trine også siger, virkelig formår at give noget helt nyt til det generelle indtryk af udstillingen. Eftersom Sinnerup har valgt at inkludere designs til så mange forskellige områder af et hus, bliver det samlede æstetiske udtryk virkelig stærkt. Det perfekte showroom Salgskonsulent Carsten Petersen var ikke i tvivl, da muligheden for at få Sinnerup som udstiller bød sig – på trods af, at de jo egentlig ikke passer ind under HUSET Middelfarts ’typiske’ udstillere. ”Sinnerup pryder vores udstilling, og derfor har vi valgt at indgå et samarbejde med dem,” fortæller Carsten. ”Derudover føler vi også, at vi er tæt på det ideelle showroom for dem. Hos os kommer nemlig mange købedygtige kunder af den type, der også ofte handler i Sinnerup.” Sinnerup har efterhånden 45 år på bagen, men det danske livsstilhus, der startede med en enkelt butik i Holstebro og nu har 13 butikker i både Danmark og Tyskland, bliver ved med at lægge standarden for dansk boligfornyelse. Sinnerup har tilført en god mængde kvalitet, æstetik, mode og møbler til HUSET Middelfart – og dermed gjort, at der nu er endnu mere inspiration at finde i Danmarks største byggeudstilling. Kom til Søndag i HUSET Det sitrer af god energi og nye idéer, når vi inviterer til Søndag i HUSETi Danmarks største byggeudstilling; HUSET Middelfart. Der er gratis adgang til udstilling, gratis vejledleding fra udstillerne på standene og gratis rådgivning fra HUSETs uvildige byggerådgivere og konsulenter. Selve udstillingen er stort set den samme hele året, men standene er bemandet i forskellige perioder. Vil du i dialog med en bestemt udstiller, anbefaler vi derfor, at du kontakter virksomheden inden dit besøg for at høre, om de er på deres stand den pågældende dag. Se HUSETs udstillere og deres kontaktoplysninger.
Læs mere
24 april, 2019
QTOO har åbnet outlet-udsalg i HUSET Middelfart

QTOO har åbnet outlet-udsalg i HUSET Middelfart

Hvis du er på jagt efter en ny, billig kvalitetsvask til badeværelset eller andet badeværelsesudstyr, så er det helt sikkert værd at slå et smut forbi QTOOs outlet-stand i HUSET Middelfart. Her kan du – noget billigere, end du plejer – købe badeværelsesudstyr i rustfrit stål fra QTOO samt et udvalg de anerkendte og prisvindende porcelænsprodukter til badeværelset fra italienske Catalano. Spar op til 80 procent Du kan se alle outletprodukterne fra QTOO og Catalano i deres outletliste, men vil du se og mærke kvaliteten, skal du forbi Danmarks største byggeudstilling i HUSET Middelfart. Her udstilles et udvalg af outletprodukterne – og der vil løbende komme nyt udvalg på standen. Du kan spare mellem 60 og 80 % på QTOO og Catalanos produkter i outlet- afdelingen. Varerne fejler ingenting Ingen af produkterne i QTOOs outlet har fejl eller mangler. Det er blot produkter, som har været pakket ud, returvarer eller badeværelsesprodukter eller -tilbehør, som ikke længere er en del af sortimentet. Du har derfor mulighed for at få varerne hjem til dig til en væsentlig lavere pris, end produkterne normalt koster. Hvis du forelsker dig i et af outletprodukterne, skal du blot kontakte QTOO på 38 11 20 20 og oplyse varenummeret på det produkt, du ønsker at købe. Herefter kan du afhente bestillingen på QTOOs lager i Padborg – eller mod et fragtbeløb på maksimalt 300,00 kr. få varerne fragtet direkte til din adresse. Åbent hver dag 10-17 Byggeudstillingen i HUSET Middelfart – og dermed også QTOOs outletstand, er åben alle dage fra 10-17 hele 360 dage om året. På samme adresse finder du desuden Syddanmarks største badudstilling, så her er masser af inspiration at finde, hvis du har planer om at bygge eller renovere badeværelse. Har du behov for rådgivning til dit byggeprojekt, kan du bestille 15 minutters helt gratis og uvildig rådgivning hos enten HUSETs ByggeRåd eller badkonsulenten fra Bedre Bad – Bedre Energi. Bestil tid i HUSETs online bookingkalender.
Læs mere
17 marts, 2019
Fysisk salg i butikker dominerer fortsat

Fysisk salg i butikker dominerer fortsat

Mange danskere har i årevis købt varer over nettet, men online handel udgør alligevel kun en lille andel af det samlede salg herhjemme. For fysisk salg dominerer fortsat. Og der er endda flere eksempler på, at virksomheder, der har fået succes med online salg, nu også etablerer fysiske butikker. Af JacobF. H.Petersen Online handel på internettet er blevet en del af mange danskeres dagligdag. Og siden den første smartphone kom på markedet, har den ene erhvervsleder efter den anden været overbevist om, at online butikker en dag vil erstatte de fysiske butikker. Men flere tendenser peger på, at det ikke sker lige foreløbig - de fysiske butikker er endda i nogle tilfælde på vej mod et comeback. Overvurdering af online handel Flere argumenter taler kraftigt for, at fysiske butikker fortsat vil være dominerende, og at vi kommer til at se et stigende antal online aktører fokusere på en øget fysisk tilstedeværelse. Først og fremmest er online handel langt fra så dominerende, som nogle måske forestiller sig. I 2017 købte vi danskere således kun 11 procent af vores varer online, og det samlede forbrug er altså ikke så stort, som mange forventede, det ville blive, da handel over nettet for nogle år tilbage for alvor begyndte at eksplodere. Hvad der er årsagen til det stigende antal vurderes at have noget med sikkerhed omkring valget at gøre.IfølgeDansk Erhverv undersøgte 11 % nemlig deres køb i en fysisk butik i 2016, inden de købte et produkt online - og 16 % gjorde det samme i 2017. For selvom det er en nem og behagelig oplevelse at kunne handle hjemme fra sofaen, så foretrækker de fleste at basere store og vigtige køb på en fysisk oplevelse af produktet, som de kan se, røre eller prøve i de fysiske butikker. Om der så er uendelige, detaljerede billeder online, vil det aldrig kunne erstatte følelsen af at stå ved siden af et produkt og rent faktisk røre ved det. Helt tæt på produktet Det er ofte den fysiske oplevelse af produktet, der afgør, om kunden vil kunne identificere sig med produktet og dermed investere i det. ”Dét, vi oftest hører fra producenter, der overvejer at udstille hos os, er, at de vil give deres kunder en mulighed for at komme helt tæt på deres produkter”, forklarer Mads Ahlmann, salgskonsulent hos HUSET Middelfart. I HUSET Middelfart viser flere end 150 udstilleres produkter og ydelser frem i en 28.000 kvadratmeter stor udstilling. ”De ser det som en stor service og en essentiel del af beslutningen, at man kan få lov til at se, mærke og høre, hvad man overvejer at investere i. Kunderne skal have følelsen af at kende produktet, før de træffer en endelig beslutning. Det er tit det, der skaber et gensidigt succesfuldt salg og en god fremtidig kontakt mellem producent og kunde,” forklarer Mads videre. Ønske om kundepleje anerkendes af giganter Kunderne forventer samtidig et personligt engagement og en skræddersyet forbrugeroplevelse, når de beslutter, om de vil købe et produkt eller ej. Og det er kun en fordel, hvis de kan interagere med sælgere. For det kan være uoverskueligt at scrolle igennem en masse hjemmesider, der alle ligner hinanden. En dygtig og kompetent sælger kan derimod hurtigt hjælpe kunden i den rigtige retning med god rådgivning. Samtidig er der flere eksempler på, at virksomheder, der har fået succes online, nu også har etableret fysiske butikker. Internet-giganter som Amazon, der sælger bøger, tøj og andre varer online, har etableret fysiske butikker, og Google har indgået et omfattende partnerskab med detailhandelsvirksomheden Walmart. Og i Danmark har Frishop.dk og Løbeshop.dk, der begge har haft succes online, på det seneste også åbnet fysiske butikker, mens Elgiganten, Power og Punkt1 ligefrem markedsfører sig på at matche online priser fra konkurrenter i deres fysiske butikker.
Læs mere
5 november, 2018
Der er for alvor gang i salget af varmepumper

Der er for alvor gang i salget af varmepumper

Stadig flere danskere køber en varmepumpe, og derfor både tror og håber flere producenter af anlæggene, at varmepumper i løbet af en årrække vil være den mest anvendte opvarmningsløsning i danske hjem. Bedre synlighed af anlæggene på udstillinger vil gavne efterspørgslen yderligere, lyder det. Af Jacob Petersen I 2017 steg salget af varmepumper markant herhjemme. Det giver producenterne af anlægget forhåbninger om, at et egentligt gennembrud i salget er i gang eller kan være nært forestående. Den mest populære af varianterne, luft-til-luft-varmepumpen, som typisk bruges i sommerhuse og kolonihavehuse, blev i 2017 solgt i hele 35.504 eksemplarer mod 21.396 solgte eksemplarer året før. Det viser tal fra installationsbrancheorganisationenTekniq. Markedet åbner sig Mere bemærkelsesværdigt er det, at den tungere og mere generelle løsning, luft-til-vand-varmepumpen, også blev solgt i langt højere grad end året før. Salget steg således på ét år med 59 procent til 6289 enheder. Og hos producenterne fornemmer de også, at markedet er ved at åbne sig. Hos Vølund Varmeteknik, der leverer varmeløsninger, har de gennem hele 2017 oplevet en stor efterspørgsel fra VVS-installatører og andre større erhvervspartnere, mens de i det sidste halvår også i stigende grad begyndte at høre fra de private forbrugere, der var interesserede i varmepumper. Virksomheden, der har hjemme i Herning, mærker desuden, at den største efterspørgsel på varmepumper stadig sker i forbindelse med udskiftning af hjemmets eksisterende energikilde som eksempelvis olie- og gasfyr. Politik og udnyttelse af potentiale Udviklingen afspejles også på Christiansborg, hvor Energi- Forsynings- og Klimaministeriet har sørget for masser af opmærksomhed omkring grøn energi generelt - og varmepumper specifikt. Omtalen kombineret med et langt fra mættet marked skaber gode vilkår for producenter. Kun 2,7 procent af danske helårsboliger opvarmes i øjeblikket af varmepumper, så der er masser af potentielle slutbrugere. Alligevel forudser producenterne, at stigningen i salget af varmepumper vil fortsætte. ”Varmepumper bliver den mest anvendte opvarmningsløsning i de danske hjem indenfor de næste 5 år, uden tvivl. Populariteten kommer til at stige, og det gælder både for luft-til-luft og luft-til-vand varmepumper,” fortæller Jørgen P. Jensen, der er sælger i firmaet Niels E. Jensen. Er fem producenter for mange? I HUSET Middelfart, der er Danmarks største bygge- og boligudstilling, har fem forskellige producenter af varmepumper en stand, og selvom det kan virke som unødvendig konkurrence, giver det faktisk god mening at konkurrenter udstiller side om side. Det forklarer Carsten Petersen, der er salgskonsulent hos HUSET Middelfart. ”Specielthvis man er et mindre kendt mærke, kan det være en fordel at udstille med andre kendte mærker. Deter også noget, vi har oplevet medvores varmepumper. De mindre mærker bliver set af kunder, der normalt er uden for deres rækkevidde, fordi disse kunder er blevet tiltrukket afde store mærker. Derudover er der en positiv afsmitning forbundet med at være udstillet samme sted som et stort og anerkendt mærke,” siger han. Carsten Pedersen forklarer også, hvorfor det især er produkter som varmepumper, der har gavn af at være en del af en udstilling. ”Det giver en uvurderlig synlighed at blive vist frem på en stor udstilling, især for et produkt som varmepumper. Det er de færreste, der har noget indgående kendskab til varmepumper, og derfor er det essentielt, at brugerne har mulighed for at komme helt tæt på, se og røre ved sådan noget som en varmepumpe, før de træffer en beslutning om at købe.” Jørgen P. Jensen er ofte på standen i weekenderne, hvor flere boligejere kigger forbi. Foto: HUSET Middelfart Mange nye mennesker Jørgen P. Jensen tilføjer, at hans firma har nydt godt af at være udstiller på HUSET. Det har bragt dem i kontakt med mange nye mennesker, som ellers ikke ville have stiftet bekendtskab med deres varmepumper. ”Vi får kontakt til en masse nye mennesker, som vi ellers ikke ville have fået kontakt til. Det er dejligt at få skabt en masse synlighed på en udstilling som denne. Det er uvurderlig reklame for os, og det giver samtidig potentielle kunder muligheden for at komme helt tæt på vores produkter – noget der er nødvendigt, når der skal sælges noget som varmepumper, som de fleste ikke ved så meget om endnu.”
Læs mere
5 september, 2018
Nyt design kan få boligejerne til vælge energirigtigt

Nyt design kan få boligejerne til vælge energirigtigt

Danskerne er endnu ikke for alvor hoppet med på vores sydlige nabolandes fascination af solcelle-energi, og det er egentlig en skam, da fejlagtige fordomme om grimt design lægger en dæmper på potentielt sparede penge og en stor hjælpende hånd til miljøet. Af Jacob F. H. Petersen Mange danskere har stadig private solcelleanlæg langt nede på listen over mulige tilføjelser til hjemmet. Det har virket for avanceret, ikke brugbart nok, og måske vigtigst af alt; for grimt. Thomas Ahola Pedersen, ejer af firmaet Solartag, er dog af en anden overbevisning. Han har valgt at bringe solcelle-succesen til Danmark. Øget fokus på æstetik kan øgeomsætningen Solartag integrerer solceller direkte i tagpladerne. Det giver plads til stærke designvalg, da solcellerne dermed ikke længere behøver fylde og præge privathjemmets udseende, som det traditionelt set gør med klassiske solfangere. Thomas Ahola Pedersen ser gode muligheder for det fremtidige danske og skandinaviske marked, der har et stort uudnyttet potentiale for solcelleanlæg i tag: ”Jeg mener, at vi står over for et krydspunkt lige nu, hvor interessen for solceller kommer til at kulminere. Pengebesparelse kombineret med de lækre designmuligheder, som vores firma tilbyder, giver et stort potentiale for udvikling på det danske marked, allerede inden for de næste par år. Jeg tror, at vi kommer til at se meget mere til solceller hos danske privatboliger i den nærmeste fremtid. ” Thomas Ahola Pedersen fortæller yderligere, at hans kunder generelt er meget tilfredse med, hvor hurtigt de kan tjene udgiften til deres solceller ind igen. Øget interesse for solceller blandt boligejerne På trods af det uudnyttede potentiale i de danske hustage, kan HUSET Middelfart berette om en øget interesse og efterspørgsel fra byggeudstillings besøgende. Det forklarer Carsten Petersen, der er salgskonsulent med ansvar for udstillingen: ”Jeg oplever ret tydeligt en fremgang i efterspørgsel på solceller. Solceller fylder mere og mere i vores besøgendes bevidsthed, og det afspejles klart i deres spørgsmål, når de gæster vores udstilling. Forespørgslerne er blevet konkrete og mere seriøse – det er ikke længere blot ren interesse, men også med henblik på at investere. Og der er vi jo glade for at kunne meddele dem, at de ikke længere behøver gå på kompromis med husets udseende. ” Solceller får i stigende grad opmærksomhed fra den brede befolkning, men der er endnu ikke den nødvendige gennemslagskraft på de offentlige byggerier. Tilskudsordninger og politiske signaler har det med at ændre sig på store projekter, og desværre er dette tilfældet for bygningen af offentlige solcelleanlæg. Heldigvis er der stort potentiale i det private, der kan tage over, hvor det offentlige har sluppet – økonomiske og tekniske analyser fra Aalborg Universitet viser således, at det i 2050 vil være hensigtsmæssigt at lade solcelleenergi udgøre en samlet kapacitet på mellem 5000 og 10000 MW. Til sammenligning er solcelleenergis nuværende samlede kapacitet 860 MW. Solcellergår umiddelbart en lys fremtid i møde Selvom de fleste boligejere er klar over, at de med energirigtige forbedringer både kan skåne miljøet og på sigt også skåne deres økonomi,har mange valgt fx solenergi fra. Tidligere har solfangere da heller ikke ligefrem pyntet på husets udseende, hvilket har været med til at bremse mange forbrugere i at tilvælge solenergi. Heldigvis findes der altså nu stærke alternativer til at komme designproblemet til livs - og dermed også en del af klimaproblemet. Førnævnte løsninger med solceller integreret direkte i tagstenene kan faktisk bruges af omkring 1.6 millioner danske hjem, ifølge ing.dk. Hos HUSET Middelfart er man overbevist; solenergi bliver kun større. Inden længe kan de besøgende opleve de avancerede solcelletegl i udstillingen – og få gratis råd og vejledning om deres funktion og fordele.
Læs mere
27 juni, 2018