Blog – udstillere

Masser af ny og spændende viden og inspiration

Det mest bæredygtige gulv er dansk

Det mest bæredygtige gulv er dansk

Findes der et gulv, der fjerner mere CO2, end det udleder? Svaret er JA! Det nye korkgulv fra Timberman - Wicanders Wise - fjerner nemlig mere CO2 fra atmosfæren, end det udleder gennem hele produktionsprocessen. Udover de bæredygtige egenskaber har det nye korkgulv også væsentlige akustiske fordele, da kork absorberer lyden. Wicanders Wise kan reducere støj i lokalet med helt op til 53 procent. Sætter nye standarder for bæredygtighed Med lanceringen af det nye korkgulv, Wicanders Wise, går gulvvirksomheden Timberman nu skridtet videre i en endnu mere bæredygtig retning. Igennem hele produktionsprocessen fra bark til færdigt gulv suger gulvmaterialet nemlig mere CO2, end det samlet set udleder. Hos Timberman glæder man sig over at kunne tilbyde et endnu mere klimavenligt gulv, som bidrager positivt til verdens CO2-regnskab. - Så vidt vi ved, findes der ikke noget andet gulv i verden, som fjerner mere CO2, end det udleder. Selvom mange andre gulve består af naturlige og klimavenlige materialer, skaber de stadig langt mere CO2, end de suger ud af atmosfæren. Vi er derfor glade for at kunne tilbyde et gulv, der rent faktisk bidrager positivt til klimaet, og ikke bare skader så lidt som muligt, siger Poul Kristensen, der er salgskonsulent hos Timberman. Korkgulve bliver mere og mere populære - På grund af de bæredygtige fordele oplever vi også, at interessen for gulve af kork vokser, og salget af korkgulve er således steget eksponentielt. Kork bliver nu anvendt som gulvmateriale i en lang række nye bolig- og erhvervsbyggerier, hvor der er særligt stort fokus på miljø og akustik, siger Poul Kristensen. Udover at være et meget bæredygtigt materiale, som bidrager positivt til klimaet, er selve produktionen af kork desuden en miljøvenlig proces, da den høstes ved håndkraft med en økse, og det færdige materiale kan også genanvendes. Rester fra produktionen granuleres og benyttes som biobrændsel, så intet går til spilde. Korkresterne dækker således hele 65 procent af det samlede energiforbrug ved produktion af Wise-gulvene. - Udover at have en positiv indflydelse på verdens miljø har korken også en mere lokal fordel, idet den i kraft af sin effektive isoleringsevne er med til at optimere boligens energiforbrug. Korkgulvet sikrer i det hele taget et godt indeklima og er således testet og fri for mere end 2.000 potentielt skadelige kemikalier, forklarer Poul Kristensen. 53 procent reduktion af lyden Udover de bæredygtige egenskaber har det nye korkgulv også væsentlige akustiske fordele, da kork absorberer lyden. Wicanders Wise kan reducere støj i lokalet med helt op til 53 procent, hvilket ifølge Poul Kristensen er en fordel i mange forskellige typer af byggerier: - Akustik er et stort problem i mange nybyggerier på grund af mange store og hårde flader samt høje lofter. Derudover er store bygninger med mange mennesker, som eksempelvis institutioner og kontorer, ofte en udfordring i forhold til at skabe et godt opholds- og arbejdsmiljø med en behagelig rumklang. Her kan et korkgulv som Wicanders Wise forbedre akustikken betydeligt, uden man behøver tæpper eller andre bløde materialer, der samler støv og snavs. Af yderligere egenskaber kan det nævnes, at gulvet er vandresistent og ikke indeholder PVC. Gulvet leveres også med kliksystem, så det nemt kan lægges på store arealer op til 300 kvadratmeter. Timberman demonstrerer fordelene ved et korkgulv Er du træt af larm og støj i hjemmet, så er et korkgulv den helt rigtige løsning ... og nej, det ser ikke ud, som du husker det fra 1980'erne. Faktisk vil du ikke kunne se forskel på dét og et almindeligt trægulv. Til gengæld vil du kunne høre forskel. Søndag den 26. januar afholder vi Byg & Boligtrends med fokus på gulve. Her kan du bl.a. opleve Timbermans konsulent demonstrere de akustiske egenskaber og fortælle meget mere om korkgulvets fordele for dig (og miljøet).
Læs mere
19 januar, 2020
Nyt netværk med fokus på afsætning af byggeprodukter

Nyt netværk med fokus på afsætning af byggeprodukter

HUSET Middelfart - der er en del af Molio - har i samarbejde med Processio etableret et nyt netværk for udstillere i Danmarks største byggeudstilling samt øvrige leverandører af byggeprodukter. Netværkets første møde blev afholdt 1. november 2019, hvor netværkets fremadrettede form og indhold var på dagsordenen sammen med dagens tema: Samspillet mellem den digitale og fysiske kundekontakt. Omkring 30 direktører, salgs- og marketingchefer og konsulenter inden for byggebranchen havde tilmeldt sig til det stiftende møde for Netværket Byggeprodukter, som blev afholdt i HUSET Middelfart som det første af i alt fire årlige netværksmøder. Udover en generel introduktion til netværket og netværkets partere var dagens keynote speaker Toke Lund, som er direktør for Digital Strategi ved det verdensomspændende digitale bureau; Novicell. Han kom med en masse input og flere tankevækkende pointer til, hvordan virksomhederne kan optimere deres salg i den digitale verden, som både btc og btb-kunderne i stigende grad befinder sig i. Et fagligt, professionelt forum - Første netværksmøde var fyldt med interessante indlæg med høj relevans og god mulighed for sparre med de øvrige deltagere fra branchen. Jeg oplevede, at netværket gav mig det udbytte og havde den kvalitet, jeg efterspørger, når jeg vælger at bruge min tid væk fra de daglige opgaver. Der er derfor ingen tvivl om, at jeg også fremadrettet deltager i netværket, siger Dorte Keinicke, der er marketingdirektør ved type- og fritidshusfirmaet EBK Huse. Formålet med netværket er netop at understøtte og hjælpe medlemmerne med at skabe værdi i arbejdet og vækst i virksomheden. Dette gøres bl.a. via oplæg og debat om aktuelle emner og problemstillinger i branchen. - De uendelig mange mulige kanaler for markedsføring, der findes i dag, har sat nye spilleregler for virksomheder, der beskæftiger sig med afsætning af produkter. Med vores nye netværk omhandlende afsætning af byggeprodukter, sikrer vi, at vores udstillere i HUSET Middelfart og de øvrige medlemsvirksomheder får inspiration, konkrete værktøjer og sparring til at kunne træffe de mest optimale og strategiske valg – og ikke mindst fravalg, siger Jan Røgind Jørgensen, der er direktør i HUSET Middelfart og medstifter af Netværket Byggeprodukter. HUSET Middelfart tilbyder alle virksomheder, der udstiller i HUSET Middelfart, gratis deltagelse i netværket i hele 2020. Vejen til ny indsigt og sparring Netværket er for virksomheder i byggebranchen uanset størrelse og målgruppe. Fællesnævneren er interessen i at skabe de bedste afsætningsforudsætninger for netop byggeprodukter. På netværksmøderne får medlemmerne indsigt i og forståelse for hvilke afsætnings- og påvirkningsmuligheder, der er relevante for branchen. På netværksmøderne får medlemmerne: Inspiration, viden og konkrete værktøjer fra eksperter til selv at arbejde videre hjemme på kontoret.Indblik i, hvordan andre virksomheder i branchen arbejder med salg og markedsføring.Sparring fra eksperter, andre ledere og specialister i netværket. Spændende temaer i 2020 Sæt allerede nu kryds i kalenderen, hvis du påtænker at blive en del af Netværket Byggeprodukter. Både datoer og emner er på plads - og du kan læse, hvordan du sikrer dig en plads nederst i artiklen. Alle netværksmøder er inkl. forplejning. Digitalisering som konkurrenceparameter17. januar 2020, kl. 12-15.30 Der er et betydeligt potentiale i at udnytte de teknologiske muligheder og digitale platforme i salgsarbejdet. På dette netværksmøde bliver du klogere på hvordan og ser eksempler på, hvad andre har gjort. HENT INVITATION OG PROGRAM Fremtidens byggeri er sporbar og cirkulær 24. april 2020, kl. 9-12 Dansk Miljømærkning oplever en kraftigt stigende efterspørgsel på miljømærkninger af produkter, som følge både forbrugerkrav, indkøbere og samfundet som helhed. Er dit produkt klar til fremtidens dokumentationskrav? Markedet er under forandring. Klimadagsordenen disrupter de konventionelle markedsmekanismer, vi normalt forholder os til. Hvad skal der til for, at et produkt klarer forbruger- og udbudskrav om dokumentation i forhold til kemi, arbejdsmiljø og miljøvaredeklaration (EPD). Vi kigger nærmere på, hvordan dokumentationskrav kan indfries, så dine produkter er klar til fremtidens skærpede miljøkrav. Forbrugerdrevet markedsføring11. september 2020, kl. 9-12 Forbrugerne får stadig mere magt, hvilket gør det sværere end nogensinde tidligere at kontrollere din markedsføring. På dette møde dykker vi ned i, hvordan din markedsføring bliver mere agil i forhold til kundernes behov. FNs Verdensmål som konkurrenceparameter20. november 2020, kl. 9-12 På dette netværksmøde er der fokus på, hvordan bæredygtighed vil ændre markederne de kommende år. Vi kigger bl.a. på, hvordan EU går forrest med bæredygtighed, den bæredygtige mærkatjungle, hvad der sker, når miljøkrav bliver et konkurrenceparameter, og hvordan man indfrier kundens ønsker til miljøvaredeklaration. Fakta om Netværket Byggeprodukter Du kan tilmelde dig Netværket Byggeprodukter allerede nu. Der afholdes årligt fire møder i netværket i HUSET Middelfart. Prisen for fire møder og et årsmedlemsskab er 6.250 kr. ekskl. moms. Udstillere i HUSET Middelfart tilbydes gratis medlemskab i hele 2020. Netværket er åbent for beslutningstagere med ansvar for afsætning af byggeprodukter, det vil sige direktører, markedschefer, salgschefer, markedsføringschefer o.lign. Der er mulighed for at tilmelde flere deltagere pr. virksomhed i netværket til en pris af 775 kr. pr. år. Du kan finde flere informationer om netværket på HUSET Middelfarts hjemmeside. Tilmelding kan ske igennem kundechef Trine Duus Andreasen på [email protected] eller 63 41 27 23.
Læs mere
11 november, 2019
Case: Et oplagt showroom, når man driver en webshop

Case: Et oplagt showroom, når man driver en webshop

Hvilken værdi giver det jer at have jeres produkter fysisk udstillet? Jeg mener helt sikkert, at det skaber stor værdi for os at have vores produkter udstillet fysisk. Da Conteco er et anderledes produkt – både i dets opbygning og udseende – er det vigtigt for os, at vores kunder har mulighed for at se og mærke produktet i virkeligheden. Vi oplever ofte, at de besøgende, vi har i vores showroom i Dragør, blot kigger forbi for at mærke et gulv eller se en farve – og så er det rigtig rart, at vi med vores udstilling i HUSET Middelfart giver vores potentielle kunder på den anden side af Storebælt samme mulighed. Hvorfor udstiller I jeres produkter i HUSET Middelfart? Først og fremmest udstiller vi i HUSET Middelfart, fordi det giver os en unik mulighed for at nå potentielle kunder på Fyn og i Jylland, som ellers ville have langt til vores showroom i Dragør. Derudover føler vi, at de produkter vi kan tilbyde kunden, stemmer rigtig godt overens med de andre produkter, der kan findes i udstillingen i HUSET. De gange vi har bemandet udstillingen, har vi bemærket, at HUSET’s besøgende oftest har et konkret projekt eller en husdrøm, de skal have indfriet – og derfor er både potentielle nye kunder og seriøse i deres besøg. Hvilke udfordringer får I løst ved at være udstiller i HUSET Middelfart? På nuværende tidspunkt forhandles vores produkter kun via. vores hjemmeside – og før vi åbnede udstillingen i Middelfart havde vi kun et showroom i Dragør. Det var derfor en udfordring at vejlede både private kunder og håndværkere, samt at skabe en forståelse af vores produkt og vision i hele landet. Med vores udstilling føler vi, at vi har fået en unik mulighed for at nå ud til alle og favne mere bredt geografisk end førhen. Det er også vigtigt at have med, at Conteco er en relativ lille virksomhed målt på medarbejdere. Udstillingen i HUSET Middelfart har derfor været et godt alternativ til at skulle bemande et selvstændigt showroom på Fyn eller i Jylland og kontrollere dette fra vores kontor i Dragør. HUSETs åbningstider har også betydet, at vores kunder langt mere fleksibilitet ift. kan besøge vores stand, da HUSETs setup gør det muligt for os at henvise kunder alle hverdage og weekender året rundt. Hvilken betydning har jeres udstilling i HUSET Middelfart for jeres salg? Da vi kun har udstillet i HUSET i et halvt års tid, har vi endnu ikke nogen konkrete målinger på, hvad dette har betydet for vores salg. Vi oplever dog rigtig mange positive tilbagemeldinger fra potentielle kunder, der enten har planer om at kigge forbi vores stand, eller som kontakter os, fordi de har set standen og har yderligere spørgsmål til vores produkter. Vi er derfor sikre på, at vores udstilling i HUSET påvirker vores salg positivt. Vil du anbefale andre virksomheder at blive udstiller i HUSET Middelfart? Jeg vil uden tvivl anbefale andre at udstille i HUSET Middelfart. Jeg føler, at vores udstilling bidrager rigtig godt til vores synlighed inden for den relevante målgruppe, og at det giver en god effekt at kunne findes sammen med andre udstillere fra byggebranchen. Læs mere om Conteco.
Læs mere
20 juni, 2019
Case: Vi drager nytte af synergien i at ramme en fælles målgruppe

Case: Vi drager nytte af synergien i at ramme en fælles målgruppe

Hvilken værdi giver det jer at have jeres ventilationsanlæg fysisk udstillet? Jeg tror altid, det er godt at have et konkret billede af produktet og installationen at forholde sig til, når det drejer sig om beslutninger, der vedrører folks private hjem. Det er jo beslutninger, man skal kunne trives med i mange år frem. Gennem vores udstilling i HUSET Middelfart er vi synlige over for slutbrugerne, når de besøger byggeudstillingen for at få inspiration. På vores stand kan de se en installation af et boligventilationsanlæg, som den vil se ud i et privat hjem.     Hvorfor udstiller I jeres ventilationsanlæg i HUSET Middelfart? Fordelen ved at være udstiller i HUSET er, at vi udstiller året rundt, selvom vi ikke fysisk er repræsenteret af en sælger. Derudover er vi en del af en større byggeudstilling med andre leverandører og kan derfor drage nytte af fællesskabet og synergien i at markedsføre os over for den fælles målgruppe.   Hvilke udfordringer får I løst ved at være udstiller i HUSET Middelfart? Med flere tusinde besøgende om året i HUSET Middelfart, når vi ud til en stor målgruppe af private husejere, som ellers ville kræve mange forskellige salgskanaler at nå ud til. I HUSET Middelfart har vi derudover et centralt sted i landet, hvor vi kan mødes med vores kunder, samarbejdspartnere og forhandlere, hvor vi også kan demonstrere vores produkter. Vores virksomhed Dantherm har til huse i Skive i Vestjylland, og det ligger jo lidt i den ene ende af landet. Det er godt med muligheden for også at kunne tilbyde et mødested midt i landet, som, ud over at præsentere vores produkter fysisk, også tilbyder møde- og kursusfaciliteter og god forplejning.   Hvilken betydning har jeres udstilling i HUSET Middelfart for jeres salg? Det er svært at sætte specifikke salgstal på. Vi sælger også gennem forhandlere, og deres kunder kan jo godt have besøgt vores stand i HUSET. Vi evaluerer løbende vores indsats, og vi deltager, når der er weekendmesser og temauger i HUSET, og her har vores udbytte været fint. Produkter og materialer til husbyggeri og husrenovering er jo også ofte forbundet med en lang købsproces, hvilket også giver udfordringer i at spore, hvilken indsats, det lige er, der munder ud i det enkelte salg.   Vil du anbefale andre virksomheder at blive udstiller i HUSET Middelfart? HUSET Middelfart er et godt koncept, hvor man som virksomhed kan drage nytte af synergien i at ramme en fælles målgruppe, uden at det nødvendigvis er side om side med konkurrenten. HUSET Middelfart arbejder hele tiden på at forbedre konceptet og forsøger sig med nye tiltag for fortsat at trække besøgende til, og konceptet er gennemtænkt, og praktisk er der altid styr på tingene. Så er du leverandør til byggebranchen, vil jeg bestemt anbefale dig at tage en snak med en medarbejder i HUSET Middelfart og høre mere om mulighederne.     Læs mere om Dantherm.  
Læs mere
20 juni, 2019
Case: Vi ser det som en fordel at være placeret side om side med vores konkurrenter

Case: Vi ser det som en fordel at være placeret side om side med vores konkurrenter

Hvilken værdi giver det jer at have jeres fritidshuse fysisk udstillet? Det er et vigtigt kriterie, at kunderne kan opleve vores sommerhuse i virkeligheden. De har brug for at fornemme de forskellige rum, åbne lågerne i køkkenet, tjekke hvor store værelserne er i virkeligheden og ikke mindst gå helt tæt på kvalitet og detaljer. Hvorfor udstiller I jeres fritidhuse i HUSET Middelfart? Flere udstillere trækker flere kunder til, og der er naturligvis også synergier i forbindelse med markedsføring. Det er også fint, at vi har faciliteterne i HUSET at trække på såsom møderum, restaurant osv. Hvilke udfordringer får I løst ved at være udstiller i HUSET Middelfart? Vi gør vores sommerhuse tilgængelige for mulige nye kunder på en rimelig central placering. Hvilken betydning har jeres udstilling i HUSET Middelfart for jeres salg? Vi spørger alle vores kunder, hvor de finder inspiration til byggeriet af deres sommerhus og 65% svarer, at det gør de i udstillingshusene. For 70% af vores kunders vedkommende er udstillingen desuden den første kontakt, de har med Planet Huse. Vil du anbefale andre virksomheder at blive udstiller i HUSET Middelfart? For vores branche fungerer det rigtig godt at være placeret sammen, som vi er her i HUSET, men jeg kan ikke vurdere, hvordan det fungerer for andre virksomheder i byggebranchen. Læs mere omPlanet Huse.
Læs mere
20 juni, 2019
Haven hitter hos danskerne

Haven hitter hos danskerne

De første stråler har knapt ramt terrassen, før vi danskere fylder krukkerne med blomster og hiver havestolene og haveredskaberne frem. Ifølge boligstylist og blogger Tina Dalbøge skyldes det dog ikke kun, at de kolde og grå måneder er forbi. Hun oplever nemlig en generel stigning i danskernes interesse for haven og værdsættelse af udelivet. Af Louise Lyngsø Kjærulff For 15 år siden blev der luet ud i antallet af staudebede og urtehaver, i dag er tendensen nærmest stik modsat. I hvert fald oplever Tina Dalbøge, at hendes kunder i stigende grad efterspørger haver med masser af planter, hyggekroge og udstyr, som forlænger udelivet. Inde flytter ud Veludstyrede udekøkkener. Udespa, udesaunaer og -brusere. Loungemøbler, solstole og markiser. Orangerier, drivhuse og pavilloner. Højbede, urtehaver og bålsted.Ja, der er efterhånden ikke det udstyr, der mangler i de danske haver. - Haven anno 2019 er et sted, hvor familien nyder at være – aktivt og passivt. Derfor er det heller ikke unormalt, at vi indretter haven som et sted, vi har lyst til at tilbringe mange timer, fortæller Tina Dalbøge.Hun oplever, at flere boligstylingsopgaver i dag også medfører til lidt rådgivning af terrasser og hyggekroge. - Er det nybyggede huse har de ofte valgt sorte firkantede krukker med tilklippede buskbom og vedligeholdelsesfrie havemøbler i sort flet, hvilket kun understreger det kontrollerede og stringente. Derfor består mange af denne type opgaver i at få flettet mere personlighed, sjæl og glød ind, fortæller Tina Dalbøge, der fx anbefaler, at man indretter terrassen med møbler og ting i naturfarvet flet, træ, galvaniseret jern, uglaseret (men frostsikret) ler, grønne planter og blomster både direkte i jorden og i forskellige krukker. - Jeg forsøger at få stilen indvendig og udvendig til at matche, det giver en rød tråd, allerede fra man går ind af hoveddøren. Det giver ro, at man kan fornemme, hvem der bor her - både når man kigger ind og ud af vinduerne, siger hun. Lad det gro De seneste par år har køkkenhaverne og drivhusene for alvor fået deres renæssance. Nogle mener, det skyldes den seneste finanskrise, mens andre mener, at trenden skyldes frygten for fx sprøjtegifte. - Jeg tror nu mere på, at vi i en travl hverdag finder det berigende at kunne hente frisk salat eller en gulerod i højbedet. Det handler om en følelse af stolthed og tilfredsstillelse ved at servere noget, vi selv har været med til at skabe. Og de fleste af os må jo nok give Tina Dalbøge ret. Det er som om, at en tomat fra ens eget drivhus smager bedre end dem, vi kan købe i supermarkedet – ikke? Men er du ikke født med grønne fingre, anbefaler boligstylisten dig at starte med et højbed med fx krydderurter eller jordbær. - Udover at friske krydderurter giver smag til maden og jordbær til fløden, kan et højbed også være med til at skabe hygge i haven. Så lad endelig være med at gemme det væk i bagerst i haven, lyder anbefalingen fra Tina Dalbøge, der selv har et stort højbed, hvorfra hun i sommerhalvåret gerne plukker krydderurter og sætter på havebordet i stedet for sommerblomster, der dagligt skal nippes. Glashuse i alle afskygninger I Danmarks største byggeudstilling oplever de ligeledes en stor interesse for udelivet blandt de besøgende, hvilket også afspejler sig i listen over udstillere. - Vi har en udendørs udstilling på hele 26.000 m2, hvoraf en stor del af udstillerne her tilbyder produkter, der forlænger sommeren, eller gør den mere behagelig, fortæller salgchef Vibeke Diemer. Især er udvalget af pavilloner, orangerier, drivhuse, udestuer, overdækninger og pergolaer meget stort. - Så godt som alle de store spillere på markedet i denne kategori er repræsenteret i udstillingen, fortæller Vibeke Diemer og fortsætter: blandt vores udstillere i denne kategori er bl.a. Willab Garden, Pavillon Danmark, Vica, Vitavia, Ahlnor, Hobbydrivhuse, Arte Glasbyg, Salser og Alument. Der er derfor masser af inspiration at finde i udstillingen, hvis man dømmer om en lille oase i baghaven. Også outdoor wellness er begyndt at fylde et væsentligt område i Danmarks største byggeudstilling, hvor man nu kan opleve og forelske sig i fx et spabad til haven, en udebruser eller en udesauna. HUSET Middelfarts byggeudstilling er åben hver dag fra 10-17 – og både adgang og parkering er helt gratis. Og (næsten) hver søndag er det desuden muligt at få rådgivning fra leverandørernes egne konsulenter og konkret byggerådgivning fra en uvildig byggerådgiver. Du kan booke tid til 15 minutters gratis byggerådgivning online eller i HUSETs Reception.
Læs mere
25 maj, 2019