Blog – nyheder

Masser af ny og spændende viden og inspiration

Tilbud på dagmøder – spar op til 25 %

Tilbud på dagmøder – spar op til 25 %

Seminar? Workshop? Bestyrelsesmøde? Kick-off? Eller noget helt femte. Kan I klare mødet på én enkelt dag, så tilbyder vi en rigtig god pris på dagmøder, der bookes og afholdes i 2019. Et dagmøde varer fra typisk fra kl. 8.00-17.00 og indeholder: Kaffe/te samt frisk økologisk frugt ad libitum i HUSETs CaféIsvand i lokaletMorgenbrød med ost, juice og marmelade samt kaffe & te i HUSETs CaféFrokostbuffet incl. 1 sodavand i HUSETs RestaurantKagebuffet om eftermiddagen i HUSETs CaféLeje af lokaleincl. LCD projektor, undervisnings-PC samt wifi Pris resten af 2019:500,- pr. person. * * Kan ikke kombineres med andre rabatter - og gælder kun nye bookinger.
Læs mere
6 august, 2019
Sinnerup er rykket ind i Danmarks største byggeudstilling

Sinnerup er rykket ind i Danmarks største byggeudstilling

Sinnerup har valgt at tage deres flotte designs til Middelfart, hvor de har opstillet kreative bolig- og livsstilmiljøer rundt omkring i HUSET Middelfarts store, indvendige udstilling. Udover at hente inspiration i Sinnerups udstilling, kan de besøgende desuden hente en voucher, som giver 10 % rabat på alle køb i Sinnerup Horsens. Af Jacob F. H. Petersen Første step i en bygge- eller renoveringsproces er ofte at forny hjemmets flader og øvrige faste elementer, men i halen af dette følger selve indretningen. Møblerne, billederne på væggen og de små nipsting. I HUSET Middelfart har de besøgende i årtier kunnet få inspiration til byggeprodukter- og løsninger, men nu kan de ligeledes finde inspiration til at fuldende rummet. Sinnerup Horsens har nemlig valgt at tage rejsen til Middelfart, hvor de udstiller et udvalg af deres lækre produkter til både køkken, badeværelse, spisestue, uderum og entré. Og som butikschef Trine Th. Rasmussen siger, så er HUSET Middelfart og Sinnerup et godt match på flere punkter. ”Det er mange af den samme type kunder, der besøger HUSET Middelfart og vores butik, og derfor giver det super god mening for os at lave en udstilling her i Middelfart. Det er jo et mega fedt hus” siger Trine. Gensidigt frugtbart match Det er dog ikke kun Sinnerup, der får noget ud af udstillingen – tværtimod. HUSET Middelfart får tilført en god portion elegance og finesse fra den store livsstilskæde. ”Jeg er overbevist om, at vores flotte og kreative designøer kan bløde det lidt op blandt alle de skinnende brusere og vandhaner,” siger hun med et smil på læben og fortsætter: ”Nu er der lidt mere – især til kvinderne.” De flotte interiørmiljøers placering er nøje udvalgt, da de, som Trine også siger, virkelig formår at give noget helt nyt til det generelle indtryk af udstillingen. Eftersom Sinnerup har valgt at inkludere designs til så mange forskellige områder af et hus, bliver det samlede æstetiske udtryk virkelig stærkt. Det perfekte showroom Salgskonsulent Carsten Petersen var ikke i tvivl, da muligheden for at få Sinnerup som udstiller bød sig – på trods af, at de jo egentlig ikke passer ind under HUSET Middelfarts ’typiske’ udstillere. ”Sinnerup pryder vores udstilling, og derfor har vi valgt at indgå et samarbejde med dem,” fortæller Carsten. ”Derudover føler vi også, at vi er tæt på det ideelle showroom for dem. Hos os kommer nemlig mange købedygtige kunder af den type, der også ofte handler i Sinnerup.” Sinnerup har efterhånden 45 år på bagen, men det danske livsstilhus, der startede med en enkelt butik i Holstebro og nu har 13 butikker i både Danmark og Tyskland, bliver ved med at lægge standarden for dansk boligfornyelse. Sinnerup har tilført en god mængde kvalitet, æstetik, mode og møbler til HUSET Middelfart – og dermed gjort, at der nu er endnu mere inspiration at finde i Danmarks største byggeudstilling. Kom til Søndag i HUSET Det sitrer af god energi og nye idéer, når vi inviterer til Søndag i HUSETi Danmarks største byggeudstilling; HUSET Middelfart. Der er gratis adgang til udstilling, gratis vejledleding fra udstillerne på standene og gratis rådgivning fra HUSETs uvildige byggerådgivere og konsulenter. Selve udstillingen er stort set den samme hele året, men standene er bemandet i forskellige perioder. Vil du i dialog med en bestemt udstiller, anbefaler vi derfor, at du kontakter virksomheden inden dit besøg for at høre, om de er på deres stand den pågældende dag. Se HUSETs udstillere og deres kontaktoplysninger.
Læs mere
24 april, 2019
Den gamle Lillebæltsbro lukker – igen

Den gamle Lillebæltsbro lukker – igen

Anden renoveringsfase af den mere end 80 år gamle bro går i gang 1. februar 2019. Den gamle Lillebæltsbro er derfor lukket for overkørsel i begge retninger forventeligt frem til oktober 2019. Kommer du fra Jyllandssiden, er du i perioden nødt til at skulle over Den nye Lillebæltsbro, når du skal til og fra Hindsgavl Allé 2. HUSET Middelfart ligger mindre end 2 km fra Den gamle Lillebæltsbro. De fleste af vores gæster fra det jyske kommer derfor via den gamle, smukke bro, når de besøger os. Den gamle Lillebæltsbro skal dog renoveres henover en periode på cirka 35 uger - fra februar til oktober 2019. En lille omvej på 5 minutter Heldigvis har vi som bekendt to broer mellem Jylland og Fyn. Lillebælt vil derfor blot skulle krydses via Den nye Lillebæltsbro, hvilket betyder en lille omvej på blot 5 km – og dermed også omkring 5 minutter rent tidsmæssigt. Efter Den nye Lillebæltsbro tages den første afkørsel (58b). Her kan du se en mere detaljeret ruteplan. Har du spørgsmål er du selvfølgelig også altid velkommen til at give os et kald på 70 12 36 00.
Læs mere
8 januar, 2019
Fysisk salg i butikker dominerer fortsat

Fysisk salg i butikker dominerer fortsat

Mange danskere har i årevis købt varer over nettet, men online handel udgør alligevel kun en lille andel af det samlede salg herhjemme. For fysisk salg dominerer fortsat. Og der er endda flere eksempler på, at virksomheder, der har fået succes med online salg, nu også etablerer fysiske butikker. Af JacobF. H.Petersen Online handel på internettet er blevet en del af mange danskeres dagligdag. Og siden den første smartphone kom på markedet, har den ene erhvervsleder efter den anden været overbevist om, at online butikker en dag vil erstatte de fysiske butikker. Men flere tendenser peger på, at det ikke sker lige foreløbig - de fysiske butikker er endda i nogle tilfælde på vej mod et comeback. Overvurdering af online handel Flere argumenter taler kraftigt for, at fysiske butikker fortsat vil være dominerende, og at vi kommer til at se et stigende antal online aktører fokusere på en øget fysisk tilstedeværelse. Først og fremmest er online handel langt fra så dominerende, som nogle måske forestiller sig. I 2017 købte vi danskere således kun 11 procent af vores varer online, og det samlede forbrug er altså ikke så stort, som mange forventede, det ville blive, da handel over nettet for nogle år tilbage for alvor begyndte at eksplodere. Hvad der er årsagen til det stigende antal vurderes at have noget med sikkerhed omkring valget at gøre.IfølgeDansk Erhverv undersøgte 11 % nemlig deres køb i en fysisk butik i 2016, inden de købte et produkt online - og 16 % gjorde det samme i 2017. For selvom det er en nem og behagelig oplevelse at kunne handle hjemme fra sofaen, så foretrækker de fleste at basere store og vigtige køb på en fysisk oplevelse af produktet, som de kan se, røre eller prøve i de fysiske butikker. Om der så er uendelige, detaljerede billeder online, vil det aldrig kunne erstatte følelsen af at stå ved siden af et produkt og rent faktisk røre ved det. Helt tæt på produktet Det er ofte den fysiske oplevelse af produktet, der afgør, om kunden vil kunne identificere sig med produktet og dermed investere i det. ”Dét, vi oftest hører fra producenter, der overvejer at udstille hos os, er, at de vil give deres kunder en mulighed for at komme helt tæt på deres produkter”, forklarer Mads Ahlmann, salgskonsulent hos HUSET Middelfart. I HUSET Middelfart viser flere end 150 udstilleres produkter og ydelser frem i en 28.000 kvadratmeter stor udstilling. ”De ser det som en stor service og en essentiel del af beslutningen, at man kan få lov til at se, mærke og høre, hvad man overvejer at investere i. Kunderne skal have følelsen af at kende produktet, før de træffer en endelig beslutning. Det er tit det, der skaber et gensidigt succesfuldt salg og en god fremtidig kontakt mellem producent og kunde,” forklarer Mads videre. Ønske om kundepleje anerkendes af giganter Kunderne forventer samtidig et personligt engagement og en skræddersyet forbrugeroplevelse, når de beslutter, om de vil købe et produkt eller ej. Og det er kun en fordel, hvis de kan interagere med sælgere. For det kan være uoverskueligt at scrolle igennem en masse hjemmesider, der alle ligner hinanden. En dygtig og kompetent sælger kan derimod hurtigt hjælpe kunden i den rigtige retning med god rådgivning. Samtidig er der flere eksempler på, at virksomheder, der har fået succes online, nu også har etableret fysiske butikker. Internet-giganter som Amazon, der sælger bøger, tøj og andre varer online, har etableret fysiske butikker, og Google har indgået et omfattende partnerskab med detailhandelsvirksomheden Walmart. Og i Danmark har Frishop.dk og Løbeshop.dk, der begge har haft succes online, på det seneste også åbnet fysiske butikker, mens Elgiganten, Power og Punkt1 ligefrem markedsfører sig på at matche online priser fra konkurrenter i deres fysiske butikker.
Læs mere
5 november, 2018
Grunden eller fritidshuset – hvad er vigtigst?

Grunden eller fritidshuset – hvad er vigtigst?

Der er i bund og grund ikke noget korrekt svar på ovenstående. Men ikke desto mindre, er det ifølge sommerhusekspert Thomas Tuxen-Justesen et vigtigt spørgsmål at stille sig selv, når man overvejer at investere i et fritidshus.   Af Louise Lyngsø Kjærulff Når først man er begyndt at drømme om at bygge sit eget fritidshus, begynder samtidig de første drømme om alt fra beliggenhed, størrelse og indretning at melde sig. Det er dog desværre ikke altid, alle ønsker der kan gå i opfyldelse – i mange af de danske sommerhusområder findes nemlig en masse plan- og byggeregler, som skal overholdes. ”Derfor bør man som noget af det første gøre op med sig selv og sine nærmeste, om sommerhuset eller beliggenheden skal være førsteprioritet”, siger Thomas Tuxen-Justesen fra EMCA Huset. Start med at behovsafdække Ifølge sommerhuseksperten er den nemmeste måde at finde ud af, hvad der betyder mest at definere ens behov. Såsom: Hvorfor ønsker vi i bund og grund at bygge sommerhus? Vil vi have et fristed for to – eller et sted, hvor hele familien kan samles? Er det vigtigst for os, at fritidshuset ligger i et bestemt område fx tæt på hjemmet, familien eller naturen? Først herefter kan I vurdere, om I skal have fat i fritidshusproducenterne eller ejendomsmægleren først. Når I har forelsket jer Uanset, om I har fundet dét sommerhus I gerne vil bygge eller fundet drømmegrunden, skal det hele nok ende med at blive jeres favoritsted – også selvom I måske ikke kan få alle foruddefinerede ønsker opfyldt. ”Det kan godt være, at man er nødt til at gå lidt på kompromis med enten beliggenheden eller arkitekturen, og hvis man har fundet den perfekte sommerhusgrund, skal vi nok hjælpe med at bygge det perfekte fritidshus,” forsikrer Thomas Tuxen-Justesen. Det kan fx være, at sommerhuset ikke kan få den farve, man havde tænkt sig. Dét areal eller dén tagkonstruktion. Men der findes så mange muligheder for individuelle løsninger og procenter af fritidshuse, at det burde være muligt at skabe et sommerhus, der matcher de fleste drømme og behov. Har I forelsket jer i et fritidshus fra EMCA Huset, fortæller Thomas Tuxen-Justesen, at de selvfølgelig gerne hjælper med at undersøge, om jeres fritidshusønsker overholder de plan- og byggeregler, der er i det område, hvor I ønsker at bygge.
Læs mere
1 oktober, 2018
Der er for alvor gang i salget af varmepumper

Der er for alvor gang i salget af varmepumper

Stadig flere danskere køber en varmepumpe, og derfor både tror og håber flere producenter af anlæggene, at varmepumper i løbet af en årrække vil være den mest anvendte opvarmningsløsning i danske hjem. Bedre synlighed af anlæggene på udstillinger vil gavne efterspørgslen yderligere, lyder det. Af Jacob Petersen I 2017 steg salget af varmepumper markant herhjemme. Det giver producenterne af anlægget forhåbninger om, at et egentligt gennembrud i salget er i gang eller kan være nært forestående. Den mest populære af varianterne, luft-til-luft-varmepumpen, som typisk bruges i sommerhuse og kolonihavehuse, blev i 2017 solgt i hele 35.504 eksemplarer mod 21.396 solgte eksemplarer året før. Det viser tal fra installationsbrancheorganisationenTekniq. Markedet åbner sig Mere bemærkelsesværdigt er det, at den tungere og mere generelle løsning, luft-til-vand-varmepumpen, også blev solgt i langt højere grad end året før. Salget steg således på ét år med 59 procent til 6289 enheder. Og hos producenterne fornemmer de også, at markedet er ved at åbne sig. Hos Vølund Varmeteknik, der leverer varmeløsninger, har de gennem hele 2017 oplevet en stor efterspørgsel fra VVS-installatører og andre større erhvervspartnere, mens de i det sidste halvår også i stigende grad begyndte at høre fra de private forbrugere, der var interesserede i varmepumper. Virksomheden, der har hjemme i Herning, mærker desuden, at den største efterspørgsel på varmepumper stadig sker i forbindelse med udskiftning af hjemmets eksisterende energikilde som eksempelvis olie- og gasfyr. Politik og udnyttelse af potentiale Udviklingen afspejles også på Christiansborg, hvor Energi- Forsynings- og Klimaministeriet har sørget for masser af opmærksomhed omkring grøn energi generelt - og varmepumper specifikt. Omtalen kombineret med et langt fra mættet marked skaber gode vilkår for producenter. Kun 2,7 procent af danske helårsboliger opvarmes i øjeblikket af varmepumper, så der er masser af potentielle slutbrugere. Alligevel forudser producenterne, at stigningen i salget af varmepumper vil fortsætte. ”Varmepumper bliver den mest anvendte opvarmningsløsning i de danske hjem indenfor de næste 5 år, uden tvivl. Populariteten kommer til at stige, og det gælder både for luft-til-luft og luft-til-vand varmepumper,” fortæller Jørgen P. Jensen, der er sælger i firmaet Niels E. Jensen. Er fem producenter for mange? I HUSET Middelfart, der er Danmarks største bygge- og boligudstilling, har fem forskellige producenter af varmepumper en stand, og selvom det kan virke som unødvendig konkurrence, giver det faktisk god mening at konkurrenter udstiller side om side. Det forklarer Carsten Petersen, der er salgskonsulent hos HUSET Middelfart. ”Specielthvis man er et mindre kendt mærke, kan det være en fordel at udstille med andre kendte mærker. Deter også noget, vi har oplevet medvores varmepumper. De mindre mærker bliver set af kunder, der normalt er uden for deres rækkevidde, fordi disse kunder er blevet tiltrukket afde store mærker. Derudover er der en positiv afsmitning forbundet med at være udstillet samme sted som et stort og anerkendt mærke,” siger han. Carsten Pedersen forklarer også, hvorfor det især er produkter som varmepumper, der har gavn af at være en del af en udstilling. ”Det giver en uvurderlig synlighed at blive vist frem på en stor udstilling, især for et produkt som varmepumper. Det er de færreste, der har noget indgående kendskab til varmepumper, og derfor er det essentielt, at brugerne har mulighed for at komme helt tæt på, se og røre ved sådan noget som en varmepumpe, før de træffer en beslutning om at købe.” Jørgen P. Jensen er ofte på standen i weekenderne, hvor flere boligejere kigger forbi. Foto: HUSET Middelfart Mange nye mennesker Jørgen P. Jensen tilføjer, at hans firma har nydt godt af at være udstiller på HUSET. Det har bragt dem i kontakt med mange nye mennesker, som ellers ikke ville have stiftet bekendtskab med deres varmepumper. ”Vi får kontakt til en masse nye mennesker, som vi ellers ikke ville have fået kontakt til. Det er dejligt at få skabt en masse synlighed på en udstilling som denne. Det er uvurderlig reklame for os, og det giver samtidig potentielle kunder muligheden for at komme helt tæt på vores produkter – noget der er nødvendigt, når der skal sælges noget som varmepumper, som de fleste ikke ved så meget om endnu.”
Læs mere
5 september, 2018