Blog – nyheder

Masser af ny og spændende viden og inspiration

COVID19-retningslinjer i konferencecenteret

COVID19-retningslinjer i konferencecenteret

RETNINGSLINJERNE I KONFERENCECENTERET Når du besøger vores konferenceafdeling gælder følgende retningslinjer: Krav om fremvisning af Coronapas Vi opfordrer stadig til at holde god afstand og vaske eller afspritte dine hænder hyppigt Vi appellerer til at følge retningslinjerne og udvise generelt hensyn over for andre Besøg ikke HUSET Middelfart, hvis du er syg eller udviser symptomer på coronavirus Hvad er et Coronapas? Myndighederne kræver, at du som konferencegæst skal fremvise coronapas samt gyldigt ID-kort. Det vil sige en dokumentation for enten vaccination, tidligere smitte eller negativ test (PCR-test eller kviktest). Coronatesten skal være gældende under hele dit ophold. Coronapas skal kunne fremvises digitalt eller på papir, hvor der tydeligt fremgår navn, testdato samt testresultat. Alle gæster fra 15 år skal medbringe en negativ test. Besøg trygt HUSET Middelfart I HUSET Middelfart følger vi HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program. Samtlige medarbejdere i HUSET er certificeret efter gennemført Safe to visit kursusforløb. Det er din tryghed og sikkerhed for, at vi lever op til myndighedernes krav og anbefalinger til gæstehåndtering, rengøring og hygiejne. ”SAFE TO VISIT” – programmet hos HUSET indeholder følgende: KLAR INFORMATION OM GOD ADFÆRDVi har synlige skilte i alle lokaler om gæsteantal og retningslinjerne vi følger på baggrund af sundhedsstyrelsens anbefalinger. Vi opfordrer naturligvis også, alle vores gæster til at holde god afstand og være bevidst om egen helbredstilstand for forsvarlig omgang med øvrige gæster. ØGET RENGØRING, VASK OG DESINFEKTIONVi gør grundigt rent og desinficerer de kontaktpunkter, som berøres af mange - et øget antal gange dagligt. Og vi har naturligvis også skærpet rengøring i forbindelse med både ankomst og afrejse. Der er adgang til sprit og aftørringsklude i alle lokaler. Og der er alle steder i HUSET fokus på let adgang til at vaske og spritte hænder af. SIKKER AFSTANDArealerne inde og ude tilpasses løbende efter de til enhver tid gældende retningslinjer, som myndighederne anbefaler. Vores mødelokaler er indrettet, så smittefare minimeres, og der kan holdes afstand. Vi har retningslinjer for ophold i lokaler og øvrige gæsteområder, herunder afstandsmarkering og øvrig informativ skiltning til vores gæster. SIKKERHED FOR HØJT HYGIEJNENIVEAUVores medarbejdere orienteres løbende om myndighedernes anbefalinger og retningslinjer. Alle medarbejder har gennemført modulerne i HORESTAs "Safe to visit kursus", og har derfor øget fokus på hygiejne, sikker afstand og tryghed for alle. STYR PÅ ARBEJDSGANGEVi har ændret vores arbejdsgange, så vi minimerer tiden, hvor der er tæt kontakt mellem gæster, medarbejdere og leverandører. Vi har udarbejdet en plan for håndtering af tilfælde, hvor der er mistanke om – eller er bekræftet – COVID19smitte blandt gæster eller personale. Har du brug for yderligere afklaring i forhold til dit besøg, er vi naturligvis som altid klar til at besvare dine spørgsmål. Læs mere om HORESTAs ”SAFE TO VISIT” program – klik her. HUSETs CORONA afbestillingsgaranti: Ved en ny udmelding fra myndighederne om forsamlingsforbud grundet pandemi, kan din booking flyttes eller annulleres omkostningsfrit. Vi tilpasser løbende vores håndtering af hensynene til vores gæster, og informationen her på siden vil i takt hermed blive opdateret. Vi glæder os til at byde dig velkommen til et trygt besøg i HUSET Middelfart. SE COVID19-RETNINGSLINJER FOR BYGGEUDSTILLINGEN
Læs mere
14 juni, 2021
COVID19 <BR data-lazy-src=

COVID19
Retningslinjer i byggeudstillingen

Retningslinjer og restriktioner i byggeudstillingen: Vores store byggeudstilling (inde og ude) er åben for besøgende alle dage fra kl. 10-17. Der stilles INGEN krav om negativ test eller coronapas, når du besøger vores byggeudstilling. Vigtigste retningslinjer: Vi opfordrer til at holde god afstand og vaske eller afspritte dine hænder hyppigt Vi appellerer til at følge retningslinjerne og udvise hensyn over for andre Besøg ikke HUSET Middelfart, hvis du er syg eller udviser symptomer på coronavirus Sådan passer vi på dig og vores medarbejdere: Krav om brug af mundbind eller andet værnemiddel Håndsprit ved indgangen samt andre relevante steder Opfordringer til at holde god afstand (10 m2 pr. pers.) Information vedr. COVID-19 forholdsregler Ensretning i udstillingen (pile i gulvet) Grundig rengøring og udluftning i udstillingen Medarbejdere med tegn på sygdom møder ikke på arbejde Samtlige medarbejdere har efter gennemført Safe to visit kursusforløb. Vi tilpasser løbende vores håndtering og hensyn til vores gæster. Informationen her på siden vil i takt hermed blive opdateret. Vi glæder os til at byde dig velkommen til et trygt besøg i HUSET Middelfart. Har du spørgsmål til vores håndtering af COVID-19 situationen, så giv os endelig et kald på 70 12 36 00.
Læs mere
14 juni, 2021
Farvel efter 30 år: Direktør stopper i HUSET Middelfart

Farvel efter 30 år: Direktør stopper i HUSET Middelfart

Jan Røgind Jørgensen, direktør i HUSET Middelfart, fratræder sin stilling ved udgangen af januar. Jan har stået i spidsen for udviklingen af HUSET Middelfart, som vi kender det i dag; med Danmarks største permanente byggeudstilling og et veldrevet konferencecenter. Efter 30 år i Molio har Jan Røgind Jørgensen valgt at fratræde sin stilling i slutningen af januar for at tilføre nye kræfter til et velfungerende konferencecenter: ”Jeg har i mange år arbejdet ihærdigt med at videreudvikle HUSET Middelfart, og på trods af et rekordår i 2019, har Corona-krisen ramt os og resten af kursusdanmark hårdt. Jeg har derfor vurderet, at der skal fornyet energi til, som kan føre HUSET Middelfart videre, forklarer Jan Røgind Jørgensen ”Jeg kommer til at savne menneskerne her i HUSET. Den daglige dialog, sparring – og det at udvikle noget sammen med andre. Og ikke mindst de kunder, der er her. Huset her er specielt sådan en dag, hvor der bare er fyldt op, og det summer i alle gange, og der er folk i alle rum. Så kan man gå rundt og nynne og være glad, fordi man kan se, at det hele bare fungerer, og man leverer varen. Det kommer jeg til at savne.” Jan har en stor del af æren for, at HUSET Middelfart er byggeriets foretrukne kursus og konferencecenter. Det har han blandt andet gjort ved at sikre flere værelser til overnatning og ved at løfte forplejningen til et helt nyt gastronomisk niveau. Derudover har Jan stået i spidsen for etableringen af Danmarks største permanente byggeudstilling ved HUSET Middelfart. Som chef for Molio Kurser, har han høstet stor ros for både faglig kvalitet i kursusindholdet og måske Danmarks største kursusudbud til hele byggebranchen. Det, Jan især er stolt over at have bidraget til, mens han har siddet i direktørstolen, er forandringen af den interne kultur i selve huset. “Jeg har virkelig arbejdet for at få det til at virke som en virksomhed med stærk profil. Og det, synes jeg, er lykkedes. Dengang jeg kom til, var det meget opdelt. Der var virkelig et skel mellem byggeudstillingen og konferencedelen fortæller, Jan Røgind Jørgensen. Sådan er det heldigvis ikke længere. Tak for stor indsats Christina Hvid, administrerende direktør i Molio siger: Jeg vil gerne sige tak for den store indsats, som Jan har ydet over en lang årrække. Det er altid en fornøjelse at være i HUSET Middelfart og høre fra alle vores tilfredse udstillere og gæster i byggeudstillingen samt kursister og kunder i konferencecenteret. Det er i høj grad på grund af Jan og hans medarbejders store engagement og positive tilgang til vores gæster. Annette Due vil overtage ledelsen i HUSET Middelfart, når Jan fratræder sin stilling. Samtidig får kundechef Trine Duus Andreasen, F&B Chef Kim Sabroe Reckweg og salgs- og marketingschef Louise Lyngsø Kjærulff et øget ansvar i dagligdagen i HUSET. Blå Bog Jan Røgind Jørgensen er født og opvokset i Horsens. Men han bor i dag i Vejle med sin hustru, og så har han to børn og fire børnebørn. Han er uddannet civilingeniør og kom til HUSET Middelfart i 1990, hvor han har været direktør siden år 2000.
Læs mere
27 januar, 2021
HUSET Middelfart går forrest i feltet mod FNs Verdensmål

HUSET Middelfart går forrest i feltet mod FNs Verdensmål

Konferencebranchen spiller en afgørende rolle i forhold til at bidrage til opfyldelse af FNs Verdensmål. Men målene giver også nye muligheder og potentialer. Sådan har konferencecenteret HUSET Middelfart i hvert fald valgt at anskue opgaven. Hele ledelsesteamet har derfor gennemført Danske Konferencecentres Masterclass om FNs 17 Verdensmål, som nu danner grundlag for en række strategiske målsætninger og konkrete handlinger i HUSET Middelfart frem mod 2025. Hvilke aftryk sætter vi på vores omverden? Hvad kan vi bidrage med? Hvor er det største potentiale for at gøre en forskel? Og hvad gør vi allerede? Dette er blot nogle af de spørgsmål, de i HUSET Middelfart har stillet – men også fundet svar på og sat konkrete mål for. LÆS OGSÅ: Se hele vores kursusudvalg Udledningen af CO2 skaber klimaforandringer, der ødelægger livet for planter, dyr og mennesker. Dette er i første omgang dét HUSET Middelfart har valgt at være med til at rette op på, bl.a. ved at reducere deres elforbrug med 10 %, ikke-genanvendelige affald med 50 % og deres madaffald med hele 75 %. ”At definere og sætte målene er den mindste opgave. Det at opfylde dem, kræver derimod hårdt arbejde og en fælles indsats,” fortælle direktør i HUSET Middelfart, Jan Røgind Jørgensen. LÆS OGSÅ: Bliv udstiller i Danmarks største byggeudstilling Næste step i processen er derfor at sikre, at alle ansatte tager ejerskab og bidrager aktivt til den fælles målsætning. ”Vores seneste erfaringer; med på meget kort tid at skulle ændre arbejdsgange og indgroede rutiner pga. COVID-19-situationen, har dog kun overbevist mig endnu mere om, at vi med det team, vi har – så kan alt lade sig gøre,” siger Jan Røgind Jørgensen med et smil på læben. LÆS OGSÅ: Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet FNs Verdensmål er blevet en del af HUSET Middelfarts mål ”Vi har i mange år arbejdet aktivt for at mindske vores aftryk på klimaet og kloden – og med tiden fundet ud af, at bæredygtighed ikke kun gavner vores fælles fremtid, det gavner også vores forretning”, fortæller Jan Røgind Jørgensen. I HUSET Middelfart oplever de, at stadig flere efterspørger ansvarlighed i forhold til både miljø og mennesker – også når de vælger konferencecenter. LÆS OGSÅ: Guide til bæredygtige møder ”Der var engang, hvor det var besværligt, dyrt og langhåret at vælge bæredygtigt. Sådan er det heldigvis ikke længere. For os er det derfor en selvfølge at tænke på miljø og mennesker - hver dag, hele dagen,” fortæller Jan Røgind Jørgensen. Den bæredygtige tankegang forgrener sig i hele HUSET Middelfart, som bl.a. er certificeret med Den Grønne Nøgle, Det Økologiske Spisemærke, CSR-mærket, IACC Green Star og DKBS’ Verdensmålindex. Herudover har de i løbet af de seneste år indført en række tiltag, som har reduceret deres vand, varme, papir og fødevareforbrug. LÆS OGSÅ: Økologisk Bronzemærke til HUSET Middelfart HUSET Middelfart stiller sig dog ikke tilfreds endnu, men sætter hele tiden nye og større mål. Som følge af den nyligt gennemførte masterclass har ledelsen opsat nye mål på baggrund af FNs Verdensmål. HUSET Middelfart vil i første omgang bidrage til verdensmålene inden for fem udvalgte områder: Sundhed og Trivsel, Rent vand og sanitet, Anstændige job og økonomisk vækst, Bæredygtig energi og Ansvarligt forbrug og produktion. Det er dog primært de to sidstnævnte, virksomheden har valgt at fokusere på og optimere frem mod 2025. En for alle – og alle for en For HUSET Middelfart er del af planen med FNs Verdensmål at sikre bedre formidling af viden og erfaringer af arbejdet med bæredygtig drift. Ikke for at høste klap på skulderen, men derimod for at påvirke både gæsterne og resten af branchen til at agere mere bæredygtigt og dermed bidrage til en bedre fælles fremtid. LÆS OGSÅ: Covid-19-hensyn – Safe to visit ”I vores konferenceafdeling ser vi dagligt, hvor meget vi kan forandre og klare, når vi løfter i flok og i samme retning – og det er netop det FNs Verdensmål handler om,” siger Jan Røgind Jørgensen og fortsætter: ”Derfor er planen også at inddrage gæsterne i fx affaldssortering og videregive gode erfaringer i relevante netværk.” HUSET Middelfart arbejder med følgende 5 af de 17 Verdensmål: Nr. 3 – Sundhed og Trivsel Nr. 6 – Rent vand og sanitet Nr. 7 – Bæredygtig energi Nr. 8 – Anstændige job og økonomisk vækst Nr. 12 – Ansvarligt forbrug og produktion Er CSR og bæredygtighed også en del af din virksomhedsstrategi? Bæredygtighed og social ansvarlighed er blevet væsentlige fokuspunkter for de fleste virksomheder. Netop derfor er dette også et afhørende kompas, når der skal vælges til og fra i forhold til samarbejdspartner. Når du samarbejder med og benytter HUSET Middelfart – hvad enten det er kursus- og konferenceafdelingen eller byggeudstillingen – understøtter du din egen virksomheds bæredygtighedsstrategi og sender et internt og eksternt signal om, at I prioriterer bæredygtighed og CSR er højt på dagsordenen. Ønsker du at høre mere om HUSET Middelfarts holdninger og handlinger i forhold til CSR, bæredygtighed og FNs Verdensmål? Så kontakt HUSETs kundechef Trine Duus Andreasen, som gerne fortæller mere om de mange tiltag samt muligheder for at lade HUSETs bæredygtige profil understøtte dine aktiviteter inden for konference, kurser og udstilling.
Læs mere
25 oktober, 2020
Lillebæltsbroen fylder 50 år

Lillebæltsbroen fylder 50 år

I anledningen af brojubilæet serverer vi også broplatten den 21. oktober Middelfart by fejre broens jubilæum med bl.a. en broplatte, der serveres hos flere restauranter, og naturligvis også her i HUSETs Restaurant. Hos HUSET Middelfart serveres vores bud på den lækre broplatte både til frokost og om aftenen. Broplatten koster 150 kr. og serveres udelukkende onsdag den 21. oktober. HUSK bordbestilling senest dagen før - ring på 70 12 36 00
Læs mere
14 oktober, 2020
Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

Gæsternes sikkerhed har førsteprioritet

I marts kom en lille virus til Danmark, som satte store spor – specielt i møde- og konferencebranchen. På blot få dage gik bookingkalenderen for HUSET Middelfarts konferenceafdeling fra at være så godt som fyldt, til at være næsten tom det første halvår af 2020. Men nu er både personale og gæsterne heldigvis tilbage, og har været det en lille måneds tid. Flere ting er ændret siden nedlukningen, men meget er heldigvis det samme, fx smilene man møder i HUSET Middelfart. Gæsternes sikkerhed, tryghed og tilfredshed har førsteprioritet i HUSET Middelfart. Det er der som sådan ikke noget nyt i. Det nye består ifølge kundechef Trine Duus Andreasen i grundlaget for at skabe dette. ”Tidligere var den vigtigste faktor for at skabe tryghed blandt vores mødebookere; At teknikken virkede upåklagelig, og at der var styr på dagens program. Det er stadig vigtigt, men sikkerheden omkring vores håndtering af coronasituationen har overtaget førstepladsen,” fortæller hun. HUSET Middelfart skal lige som alle andre virksomheder overholde og forholde sig til de nye retningslinjer og anbefalinger, men ønsker samtidig at have fokus på at give gæsterne en god oplevelse og service. ”Vi har valgt at gå med livrem og seler i forhold til at mindske smitterisikoen blandt vores gæster og medarbejdere. Vi har derfor valgt at følge HORESTAs ”Safe to Visit”-program, og herudover har samtlige ansatte gennemført og bestået det tilhørende kursus. Alle i HUSET Middelfart er derfor klædt på til at håndtere den nuværende situation optimalt og bidrage til en høj hygiejnesikkerhed,” fortæller Trine Duus Andreasen. Mindre fysisk kontakt, men stadig øjenkontakt COVID-19 smitter heldigvis ikke gennem synet. Så selvom afstanden til gæsterne er blevet større – og den fysiske kontakt er blevet mindre, prioriteres god øjenkontakt og smil stadig i HUSET Middelfart. ”Vi er kendt for vores gode service og imødekommende personale – og dét hverken kan eller skal corona lave om på”, fastslår Trine Duus Andreasen og fortsætter: ”Så selvom vi ikke fysisk er lige så tæt på vores gæster, som vi plejer, skal de føle og vide, at vi stadig står til fuld rådighed for dem.” Alle er derfor blevet instrueret i, hvordan den gode gæstekontakt kan bibeholdes, uden at det går udover gæstesikkerheden. I HUSET Middelfart er der desuden gennemført en række nye procedurer og rutiner, som personalet skal følge og gæsterne opfordres til at overholde. Der er naturligvis sat håndsprit og afstandsmarkeringer op flere steder, rengøringsprocedurerne er skærpet, og serveringerne er nu portionsanrettet. Alle udviser ansvarlig adfærd Flere steder i HUSET Middelfart er der opsat vejledninger og anbefalinger i forhold til god hygiejne og adfærd. Ifølge Trine Duus Andreasen har alle hurtigt vænnet sig til de nye arbejdsgange og efterlever den ønskede adfærd. ”Vi oplever generelt, at vores gæster er gode til at holde afstand og følge myndighedernes retningslinjer for at mindske smittespredningen. Og at vores medarbejdere – i de få tilfælde, hvor det er nødvendigt – er gode til at vejlede og minde gæsterne om, hvordan de skal handle og agere, uden at det bliver opfattet som en irettesættelse” fortæller hun. Indtil videre har HUSET Middelfart ikke oplevet nogle sundhedskritiske følger af COVID-19, men har en plan klar til udrulning, hvis en eller flere gæster eller personale på et tidspunkt skulle blive smittet med coronavirus. ”Alle kan derfor stadig trygt afholde deres møder, kurser og konferencer hos os – vi har styr på både sikkerheden, sundheden og teknikken”, fastslår Trine Duus Andreasen med et smil. Læs mere om HUSET Middelfarts COVID-19-håndtering.
Læs mere
4 september, 2020