Blog – konferencecenter

Masser af ny og spændende viden og inspiration

Gennemført grøn

Gennemført grøn

Der var engang, hvor det var besværligt, dyrt og langhåret at vælge bæredygtigt. Sådan er det heldigvis ikke længere. For os er det derfor en selvfølge at tænke på miljø og mennesker - hver dag, hele dagen. Så meget, at de i den nyeste udgave af Møde & Eventmagasinet kalder os: Gennemført grøn. Du kan læse artiklen her: Du kan læse hele Møde & Eventmagasinet her:
Læs mere
22 november, 2017
Middelfart og Fredericia vinder værtskab for Planner Days

Middelfart og Fredericia vinder værtskab for Planner Days

Det betaler sig at samarbejde. MeetingLillebælt, Fredericia Kommune og Middelfart Kommune har netop vundet værtskabet for PlannerDays 2018 - og som partner i Meeting Lillebælt skal HUSET Middelfart derfor være medvært for den store begivenhed til foråret. Planner Days er en årlig tilbagevendende 2-dages konference for landets bedste mødeplanlæggere og rådgivere med arrangementer i Jylland og på Fyn. "Det er vigtigt for os, at værtsbyen afspejler maksimal lokal support og giver en klar demonstration af hvilken værdi, byen kunne tilføre Planner Days-konferencen. Og det må man sige at Lillebælt-ansøgningen levede op til. Vi glæder os meget til at prøve områdets mødefaciliteter og alternative venues af og vise landets mødeplanlæggere, hvordan man kan bruge destinationen i mødesammenhæng," fortæller Marlene H. Sylvester-Hvid fra Danske Konferencecentre, der sidder med i styregruppen bag Planner Days. Også de seks konferencecentrer, som nu er en del af arrangørgruppen fra Lillebælt, ser frem til at vise destinationen og deres faciliteter frem for de 100-150 mødeplanlæggere og -rådgivere, der deltager i Planner Days. "Vi synes jo selv, at området omkring Lillebælt både er det oplagte og det optimale sted at afholde møder og konferencer. Udover at være placeret midt i Danmark, så er vi også placeret midt i den skønneste danske natur, hvilket giver nogle fantastiske aktivitetsmuligheder både til lands, til vands og i luften", siger Vibeke Diemer fra HUSET Middelfart. Et godt sted at samles Den 29.-30. maj næste år får hele Lillebælt altså mulighed for at vise området frem som mødedestination, når landets allerdygtigste mødeplanlæggere deltager på Planner Days. Konferencen giver områdets aktører en unik mulighed for at demonstrere, hvorfor landets bedste og mest købestærke mødebookere skal placere fremtidige møder, konferencer, kurser osv. i netop deres område. "Vi er rigtig glade for at få muligheden for at vise mødebookerne, at vi har en storbys kapacitet her midt i landet", siger møde og eventchef for MeetingLillebælt Kitt Schou Morgen og fortsætter: "Vi oplever, at det giver god mening at samles her, hvor der er lige langt til og fra både Ålborg og København. Og hvor kunden får rigtig meget for pengene på de topprofessionelle mødesteder, som alle ligger inden for en meget kort afstand både i kilometer og tid." Værtskabet for Planner Days er dermed et aktivt fremstød i at tiltrække flere erhvervsturister til området.
Læs mere
30 oktober, 2017
4 råd: Sådan netværker du mest optimalt (i den virkelige verden)

4 råd: Sådan netværker du mest optimalt (i den virkelige verden)

Uanset om du planlægger eller deltager i møder, messer, kurser og konferencer, så har netværksdelen stor betydning for din karriere. Derfor får du her 4 gode råd til, hvordan du får mest mulig ud af, når du netværker i den virkelige verden. Af Louise Lyngsø Kjærulff Kvalitet over kvantitet Der er specielt én typisk fejl, mange begår, når de er til arrangementer, hvor de kan netværke. Nemlig den, at de forsøger at netværke med så mange som muligt i stedet for at netværke med de rigtige. Det betyder, at de render forvirrede rundt fra person til person – eller fra stand til stand på en messe og allerede få minutter inde i samtalen er videre i tankerne. Vil du undgå at rende febrilsk rundt fra person til person, og samtidig undgå at spilde tiden på de forkerte? Så bør du inden, du tager af sted sørge for at definere en netværksmæssig målsætning. Hvis du fx har en deltagerliste, så brug den til at vurdere, hvem der vil være relevante for dig at komme i dialog med, når I mødes. Forbered dig hjemmefra Det kræver forberedelse af definere, hvem du skal gå målrettet efter at komme i snak med. Brug derfor lidt tid hjemmefra til at kigge på de repræsenterede virksomheders website og deltagernes LinkedIn-profil – måske er du så heldig, at de kigger retur eller i det mindste bemærker, at du har været forbi i cyberspace. På den måde vil I allerede, når I mødes til arrangementet have lidt kendskab til hinanden og måske også have indblik i hinandens individuelle kompetencer og mulige faglige udfordringer. Du kan også med fordel vælge at skrive en privat besked via LinkedIn, inden I mødes, I så fald har du endnu større chance for at få taletid med personen. Vis hvem du er Sørg desuden altid for at have et navneskilt med i tilfælde, af at du ikke får et udleveret på stedet. Det gør det nemmere for andre at finde dig og netværke med dig, når det er tydeligt, hvem du er, og hvilken virksomhed du repræsenterer. Hav også gerne gammeldags visitkort med i lommen til efter samtalen for den sags skyld, så personerne, du har snakket med, har dine kontaktoplysninger. Og har du ikke allerede har tilføjet personen til dit netværk på LinkedIn, bør du selvfølgelig gøre det efterfølgende og samtidig benytte lejligheden til at skrive en personlig besked som opfølgning på jeres dialog. Interessen skal gå begge veje Netværk handler om at opbygge relationer – og relationer opstår kun, hvis der er en gensidig interesse i at det opbygges. Det er derfor vigtig, at du ikke blot tænker: ”hvad kan jeg få ud at netværke med denne person”, men i høj grad også tænker: ”hvordan kan jeg eller min virksomhed blive interessant for den person, jeg ønsker at netværke med?”. Tænker du kun på, hvad du selv kan få ud af netværke med personen, bliver samtalen nok ikke til mere end en hyggelig sludder på selve dagen. Hvis du giver lidt af dig selv, et godt råd, tip eller lidt af det, din virksomhed tilbyder, så vil personen, du snakker med have større tilbøjelighed at vise gensidig interesse.
Læs mere
7 september, 2017
Mindre messer bliver mere og mere populære

Mindre messer bliver mere og mere populære

Ved HUSET Middelfarts konferenceafdeling henvender et stigende antal kunder sig med forespørgsler på mindre messefaciliteter. Derfor er det tidligere konferenceområde blevet udbygget med et nyt, stort lokale med højt til loftet og et nyt, lækkert loungeområde. HUSET Middelfart er desuden blevet rustet til et øget antal gæster med etablering af seks nye toiletter og plads til 80 ekstra gæster i restauranten.Det nye messeområde er samlet set 600 kvm og blev taget i brug i 2017. Af Louise Lyngsø Kjærulff Der var engang, hvor messerne i Danmark havde vokseværk. I dag oplever HUSET Middelfart, at flere og flere virksomheder ønsker at afholde mindre og mere fokuserede messer og udstillinger. "Tidligere fik vi henvendelser fra foreninger og virksomheder, som ønskede at stable store, vidtfavnende messer på benene, I dag er mange af disse brudt ned i langt mindre og mere specialiserede messer af 2-3 dages varighed," fortæller kundechef ved HUSET Middelfart, Trine Duus. Flere mindre rum HUSET Middelfart oplever desuden, at messekunderne ofte booker flere rum i stedet for et stort. "I foråret havde vi blandt andet besøg af Legekæden, som havde inviteret deres mange forskellige leverandører til at komme og vise næste års sortiment frem for indkøberne. De valgte bl.a. at leje en masse mindre lokaler, såde enkelteleverandører ikkekunne kigge hinanden overskuldrene," siger Trine Duus. ”Arrangementet fungerede super, super fint – men det gør det nu altid. Vi låntehele huset. Det vil sige, at vi havde overnattende gæster, vi havde vores konferencelokale, og så havde vi alle de mindre lokaler rundt omkring, hvor messen blev afholdt ved leverandørerne,” fortæller produktchef for Legekæden, Lone Broberg, der allerede har booket næste års messe. Tæt på det hele De mange landsdækkende kædebutikker har ligeledes medført en øget efterspørgsel på centralt beliggende lokaler, der egner sig til workshops og produktfremvisninger. "Vi har tidligere holdt vores Leverandørdag andre steder, men har haft brug for at finde et sted med bedre plads til det antal leverandører, vi har med. Her har vi fået nogle rigtig gode lokaler, som ligger tæt sammen, så det er nemt for vores butikker at komme rundt og besøge de forskellige leverandører,” siger direktør for Panasonic Center, Jens Krogh. Efter sommerferien tages det nye messeområde i brug, som bl.a. Panasonic Center vil få glæde af næste år, når deres Leverandørdag skal afvikles. De nye messelokaler ligger i forlængelse af hinanden, og både rumopbygningen og indretning kan stort set tilpasses arrangørens ønsker og behov. "Både vi og vores gæster har allerede haft stor glæde af de nye faciliteter - de fungerer bare super godt til formålet," siger en forventningsfuld Trine Duus. Læs mere om HUSET Middelfarts messefaciliteter
Læs mere
6 juni, 2017
Vi har flyttet vores hjertestarter udenfor

Vi har flyttet vores hjertestarter udenfor

Det er vores allesammens ansvar at træde til, hvis vi bliver vidne til et hjertestop. Derfor har vi nu sørget for, at alle kan tilgå vores hjertestarter døgnet rundt. Samtidig har vi registeret vores hjertestarters placering og tilgængelighed på hjertestarter.dk Af Louise Lyngsø Kjærulff Ifølge TrygFonden sker halvdelen af alle hjertestop i Danmark efter fyraften. Tidligere har vores hjertestarter hængt indenfor ved vores reception, men nu har vi flyttet den udenfor ved vores hovedindgang, så alle kan se og tilgå den hele døgnet. Registreringen af vores hjertestarter på hjertestarter.dk betyder, at den nu er synlig for almindelige borgere og de sundhedsfaglige medarbejdere på 1-1-2, der via telefon kan guide folk i området hen til den, hvis de modtager et alarmopkald om hjertestop. Alle kan redde liv Alle kan bruge en hjertestarter. Det er nemt, og når du har trykket på startknappen, fortæller hjertestarteren dig præcis, hvad du skal gøre. Heldigvis er både antallet af hjertestartere i Danmark og antallet af 24-timers tilgængelige hjertestarter stigende. Ligesom stadigt flere danskere lærer, hvordan man giver livreddende førstehjælp. I HUSET Middelfart tilbydes alle medarbejdere med jævne mellemrum et førstehjælpskursus. Se flere fakta om hjertestartere på TrygFondens hjemmeside.
Læs mere
12 maj, 2017
Plads til mere og flere

Plads til mere og flere

Vi er i fuld gang med den helt store ombygning og renovering i HUSET Middelfart - i hvert fald, når håndværkerne kan gøre det, uden at det generer vores gæster. Målet er nemlig at få bedre og mere plads til alle vores gæster. Af Louise Lyngsø Kjærulff Det første spadestik blev taget tilbage i februar - og i august kan vi byde vores gæster velkommen i de nye lokaler. Den primære byggeproces kommer til at foregå i sommerferien, hvor vi en 5-ugers periode lukker ned for vores restaurant- og konferencefaciliteter. Vi har allerede etableret ny reception, og efter sommerferien står endnu flere nye faciliteter klar. Ombygningen indbefatter: Nyt, stort konferencelokale Ny foyer Seks nye toiletter Udbygning af HUSETs Restaurant Nyt, stort konferencelokale Tidligere var området på billedet nedenfor en del af vores byggeudstilling, men vi har rykket lidt rundt i udstillingen og dermed fået plads til at kunne opbygge et spritnyt konferencelokale i stedet. Lokalet kommer til at kunne rumme 80 gæster - og vil med fordel kunne bookes sammen med foyeren og de andre tilstødende lokaler - og på den måde benyttes i forbindelse med mindre messer eller udstillinger. Lige nu er håndværkerne ved at hæve loftet, og herefter skal der bl.a. indsættes vinduespartier øverst til venstre i lokalet. Ny foyer Det store gangareal mellem vores største konferencelokaler renoveres og ombygges til en lækker foyer. På den måde vil området bedre kunne inddrages i forbindelse med større arrangementer, messer og udstillinger. Den nye foyer bidrager med et område på 150 m2  i centrum af HUSET Middelfart. Ombygningen er endnu ikke for alvor gået i gang i dette område, som derfor midlertidigt er indrettet som udvidet caféområde. Seks nye toiletter Når vi udvider, så vi kan have flere gæster i HUSET Middelfart, er vi selvfølgelig også nødt til at udvide toiletfaciliteterne. Derfor er håndværkerne lige nu godt i gang med etableringen af seks nye toiletter ved receptionen. Toiletterne bliver alle såkaldte douchetoilette, hvilket betyder, at du bliver rengjort med vand efter toiletbesøget i stedet for at skulle bruge toiletpapir. De øvrige toiletter i HUSET Middelfart vil stadig være med traditionel papirrengøring. Ps.: Skulle du være interesseret i at få et douchetoilet derhjemme? Så har du god mulighed for at kigge nærmere på de forskellige løsninger i vores byggeudstilling, hvor vi har flere leverandører af douchetoiletter. Udbygning af HUSETs Restaurant Vores restaurant er meget populær - og for at kunne tilbyde alle gæster i HUSET Middelfart vores gode forplejning (og en siddeplads med udsigt til Hindsgavl Dyrehave) udbygger vi vores restaurant med 200 m2. Udbygningen betyder samtidig, at vores gæster har endnu bedre mulighed for at nyde synet af den smukke omgivende natur og de mange hjortearter, der græsser lige uden for vinduet.
Læs mere
10 maj, 2017