30 juni, 2021

Besøgstal i byggeudstillingen, juni 2021

Af Louise Lyngsø Kjærulff
Besøgstal i byggeudstillingen, juni 2021

Efter flere måneder med flotte besøgstal, har vi i løbet af juni oplevet et fald i antallet af besøgende i udstillingen. Det betyder, at vi nu igangsætter endnu flere kampagner og tiltag, som skal øge interessen for at besøge byggeudstillingen i løbet af sommeren.

Udviklingen af vores besøgstal følges nøje, så vi hurtigst muligt kan reagere og agere, når vi oplever udsving. I juni måned har vi haft godt 6.000 besøgende, hvilket er et fald i forhold til de to forrige måneder, men på højde med besøgstallet for juni måned i 2019, hvor coronavirus endnu var ukendt.

Besøgende gæster i HUSET Middelfart

Øget markedsføring skal sikre øget besøgstal

Allerede nu har vi skruet op for marketingsbudgettet. Det gør vi fordi, vi vil øge kendskabsgraden til byggeudstillingen, hvilket vi er begyndt at måle på. Vi har igangsat to understøttende kampagner, som skal danne grundlag for, at vi når et lige så højt besøgstal i udstillingen, som sommeren sidste år. Det er derfor vores mål at nå ca. 16.000 besøgende i løbet af juli måned.

Vi kører i øjeblikket og resten af sommeren en større kampagne for vores fritidshusudstilling, som skal tiltrække en masse besøgende i løbet juli og august.

- Flere af fritidshusene i udstillingen er bemandet i løbet af sommeren, og det ønsker vi selvfølgelig at gøre opmærksom på og markedsføre, da det påvirker udstillingens besøgstal generelt, fortæller Brand Manager Louise Lyngsø Kjærulff.

Fritidshusudstilling er landets største med hele 15 fuldt møblerede huse udstillet 1:1, så den er et stort trækplaster til at skaffe besøgende til udstillingen generelt.

Claus Dalby foredrag i HUSET Middelfart

Claus Dalby, is, kage, musik, champagne …

Vi kommer til at fokusere på at give gæsterne i udstillingen en endnu bedre oplevelse, når de er på besøg. Bl.a. bliver der afholdt skattejagt med gratis is i sommerferien og foredrag med hele Danmarks havemand Claus Dalby i forbindelse messen Bo & Byg Bedre. Mad, kage, musik og champagne vil er nogle af de nye tiltag i byggeudstillingen, som skal give højere besøgstal, skabe større kendskab og øge oplevelsen blandt vores gæster.

Et besøg i HUSET Middelfart skal være mere end en tur rundt i udstillingen for at kigge på byggeprodukter og byggematerialer. Det skal være en oplevelse for alle vores gæster.

Vi vil fortsat have fokus på at tiltrække både købestærke familier med og uden hjemmeboende børn.

- Derfor vil vi i højere grad løbende afholde arrangementer og events, som giver en ekstra dimension til byggeudstillingen. Det vil vi selvfølgelig annoncere for både digitalt og offline, hvilket vi løbende orienterer om i vores nyhedsbrev til udstillere, siger Louise Lyngsø Kjærulff.

Læs også ...

Besøgstal i byggeudstillingen, maj 2021

Besøgstal i byggeudstillingen, maj 2021

Der er stadig godt gang i de private byggeprojekter – både de indendørs og udendørs. Lige som sommerhusmarkedet er i mærkbar medvind i øjeblikket. Den store byggelyst fornemmes også i høj grad blandt de mange boligejere, der besøger HUSET Middelfart. Specielt i weekenderne lægger mange vejen forbi udstillingen med ønske om at få inspiration og rådgivning til deres konkrete byggeprojekter. Maj måned bød ikke på mange solskinstimer, men trods regn og blæst har vi samlet set haft 7.989 besøgende den seneste måned i byggeudstillingen inde og ude. Kigger vi tilbage på samme periode i 2019, hvor coronapandemien endnu ikke havde ramt Danmark, betyder det en stigning i besøgstallet på hele 35 %. ”Vi oplever, at mange stadig er i gang med forbedringer af boligen – og nu også for alvor har kastet sig over haveforbedringerne,” fortæller centerchef Trine Duus Andreasen. "Mange kommer med forespørgsler på konkrete produktgrupper eller specifikke brands, hvilket tyder på, at boligejerne har et klart formål med besøget," tilføjer hun. Kigger vi på det samlede antal af besøgende i udstillingen i forhold til 2019, så er meldingen også positiv. Indtil videre har 30.806 boligejere besøgt udstillingen i 2021, hvilket er 10 % flere end forrige år. Og dette trods to måneders coronanedlukning i starten af året. 2021 tegner derfor allerede nu til at blive et positivt år for byggeudstillingen - ikke kun på grund af en øget tilgang af besøgende, men også en øget tilgang af brands i udstillingen. I maj måned har vi således kunne byde velkommen til Ewii og ReKitchen og velkommen tilbage til Brenner Radiatorer.  Herudover har STM Vinduer valgt at udvide deres stand i udstillingen.
Læs mere
7 juni, 2021
Ny marketingstrategi giver nyt potentiale

Ny marketingstrategi giver nyt potentiale

HUSET Middelfart er Danmarks største permanente byggeudstilling. En ny salgs- og marketingstrategi skal nu danne grundlag for, at HUSET Middelfart også bliver den bedste byggeudstilling – for både de besøgende og de byggebrands, der udstiller her. HUSETs nye ledelsesteam har i løbet af de seneste måneder udviklet nye strategier, handlingsplaner og tiltag - i første omgang for 2021. Dette skal sikre, at udstillingen giver boligejere inspiration og viden til deres konkrete byggeprojekter, og samtidig sikre udstillerne synlighed og brandingværdi over for boligejere. Udviklingsarbejdet har bl.a. medført en ændring i marketingstrategien og hele marketing-setuppet, hvilket skal sikre et markant større marketingtryk – både i forhold til at tiltrække relevante besøgende, men også flere relevante brands til udstillingen. Vi har opgraderet vores marketingafdeling fra to til otte medarbejdere, som alle har forskellige faglige kvalifikationer. Uanset om det gælder videoproduktion og 3D-animation eller digital marketing og annoncering, har vi nu kompetente og didikerede medarbejder inhouse, der kan løse opgaverne. Det betyder også, at vi fremadrettet bruger mere end tre gange så mange penge på annoncering både i forhold til at tiltrække nye, stærke brands og få langt flere gæster i udstillingen . Vi styrker byggeudstillingens position i markedet Den nye marketingstrategi er først for alvor i gang med at blive rullet ud, og vi forventer inden for de næste par måneder et øget antal udstiller og et øget besøgstal. "Vi prioriterer nu i langt højere grad markedsføring af byggeudstillingen for at styrke vores position i markedet - vi skal og vil være den bedste byggeudstilling i Danmark," siger Brand Manager Louise Lyngsø Kjærulff. Marketingstrategien for byggeudstillingen 2021 vil i højere grad end tidligere være content- og videobåret, og eksekveres og implementeres naturligvis på forskellige kanaler, fx annoncering på sociale medier og søgemaskiner, e-mail-marketing og i SEO-arbejdet. Få dit brand eksponeret i HUSET markedsføring I den nye marketingstrategi er der desuden lagt op til en række videocases, som skal understøtte de nye målsætninger og udviklingsplaner. ”Lige nu har vores udstillere mulighed for at få en stor eksponering for nul kroner. De får lov til at fortælle om deres brand, deres virksomhed og deres udbytte af standen her i Middelfart - og vi bruger det til at tiltrække yderligere brands til udstilling til gavn for alle parter. Det eneste, vi kræver er blot en tilstedeværelse i udstillingen nogle timer, mens vi filmer,” fortæller Louise Lyngsø Kjærulff. Vi søger i første omgang udstillere inden for følgende seks produktkategorier: Fritidshuse Vinduer og døre Bad og sanitet Indeklima Tegl, tag og facader Er du interesseret i at få dit brand fremhævet i HUSETs markedsføring? Så kontakt Brand Manager Louise Lyngsø Kjærulff på 30 58 22 25 og hør nærmere.
Læs mere
4 juni, 2021
Nyt system skal sikre flere bookinger i HUSETs Byggeråd

Nyt system skal sikre flere bookinger i HUSETs Byggeråd

Der skal ikke mange klik til, før onlinebrugere opfatter en handling som besværlig og omstændig. Derfor lancerer vi inden sommerferien et nyt online bookingsystem, som skal højne brugervenligheden og dermed også antallet af bookede rådgivningstimer i HUSETs gratis byggerådgivningstjeneste: ByggeRåd. De fleste søndage i løbet af året har de besøgende i HUSETs byggeudstilling mulighed for at booke gratis byggerådgivning fra professionelle og uvildige byggerådgivere. Rådgivningen kan bookes online eller i forbindelse med selve besøget. ”Målet med det nye bookingsystem har først og fremmest været at skabe en kortere proces, større brugervenlighed og mere lækker brugerflade. I det nye system kan man fx vælge, hvorvidt man ønsker at tage udgangspunkt i en bestemt dato eller en bestemt rådgiver,” fortæller HUSETs Brand Manager, Louise Lyngsø Kjærulff. Tidligere krævede det minimum syv klik at booke tid til byggerådgivning, men inden længe er antallet af klik nede på to. Det nye system er smidigere at navigere i, men også brugervenligheden og overblikket for backend-brugere og administratorer er forbedret. ”Når det nye system er i luften – og byggerådgiverne er vendt tilbage fra deres sommerferie – kører vi en massiv online kampagne for at booste antallet af bookede byggerådgivningssessioner hos vores rådgivere. Forventningen er, at det ikke alene vil medføre mere travlhed hos byggerådgiverne, men også flere besøgende i byggeudstillingen,” siger Louise Lyngsø Kjærulff.
Læs mere
4 juni, 2021